Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saisi pitää kesälomaa

Annabella
16.04.2021 |

Olen 27v nuori nainen. Teen töitä yhdessä it firmassa asiakkaalleni, joka on Turussa. Asun itse Kuopiossa.Nyt asiakkaani sanoo että tarvitsevat minua koko kesän 1.9. asti enkä voi pitää ollenkaan kesälomaa. He maksaisivat rahana lomani. Mitä teen. Olen ollut firmassa vuoden enkä pitänyt kesälomaa pitkään aikaan.opiskelin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloma on pidettävä lain mukaan 1.5.-30.6.

Vierailija
2/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pomoosi yhteys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai sittenkin 30.9.?

Eli ap voi pitää lomansa syyskuussa, se on ihan käypä lomakuukausi.

Vierailija
4/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Konegrane

Vierailija
5/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Sori. Loman voi pitää syyskuussa.

Vierailija
6/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinusta ihan mahdoton ajatus pitää loma syyskuussa? Vaikka se ei olekaan "kesälomakuukausi", voit silti pitää lomasi silloin, jos työnantajallesi se sopii.

Vierailija
7/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalla on oikeus päättää, milloin työntekijä on lomalla. Kesälomakaudella (touko-syyskuu) on kuitenkin saatava tietty määrä yhtäjaksoista lomaa, olikohan kaksi viikkoa.

Vierailija
8/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosilomaa ei voi maksaa rahana kesken työsuhteen. Olisiko asiakas voinut tarkoittaa, että saat ylimääräisen bonuksen, jos olet kesän töissä?

Mutta työnantaja voi kyllä määrätä lomasi vasta syyskuulle, kesälomakausi loppuu 30.9.

Vierailija
9/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas ei päätä sinun kesälomaasi vaan oma työnantajasi. Kysy siis heiltä.

Vierailija
10/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet ollut täyden vuoden töissä ja lomia on kertynyt?

Vierailija
11/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeä ja lainmukainen ratkaisu on se, että ap on vuosilomalla syyskuussa. Ei siinä ole mitään ihmeellistä eikä itkettävää.

Vierailija
12/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai sittenkin 30.9.?

Eli ap voi pitää lomansa syyskuussa, se on ihan käypä lomakuukausi.

Mielestäni kertyneistä lomapäivistä vähintään puolet pitää käyttää kesälomakaudella, jolloin loput voisi säästää talvilomakaudelle.

Itse kieltäytyisin loman maksamisesta rahana. Yksittäisiä lomapäiviä voi käyttää työviikon lyhentämiseen - ei kai asiakkaallakaan ole kovin kiireistä heinäkuussa, jos tekisit silloin kolmipäiväistä viikkoa tms.?

Vierailija
13/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloma on annettava 2.5. - 30.9. välisenä aikana eikä sitä saa korvata rahana. Jos työnantaja tätä yrittää niin kantelu työsuojeluun, tms. Napsahtaa sakot vuosilomalain rikkomisesta. Työnantajalla on velvollisuus huolehtia, että työntekijä pitää lomaa.

Vierailija
14/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalla on oikeus päättää, milloin työntekijä on lomalla. Kesälomakaudella (touko-syyskuu) on kuitenkin saatava tietty määrä yhtäjaksoista lomaa, olikohan kaksi viikkoa.

KOKO loma on saatava pitää tuona aikana, mininipituus on yhdelle pätkälle on toi 12 päivää, mutta se pätkiminen on sovittava työntekijän kanssa. 

Vierailija
15/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut on suoraan pe. RCeestä.

Vähä.

Mielistä sakkia kaikki, hyi! Oksennus tulee kun persun näkee.

Vierailija
16/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se milleniaalin osa. Nurista et voi jos haluat työpaikkasi pitää.

En ole ollut lomalla lukion jälkeen. N28

Vierailija
17/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Vierailija
18/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KOKO loma on saatava pitää tuona aikana, mininipituus on yhdelle pätkälle on toi 12 päivää, mutta se pätkiminen on sovittava työntekijän kanssa. 

Ehei, kesälomakautena on pidettävä 24 vrk ja siitäkin voidaan työntekijän kanssa erikseen sopia, haluaako hän sittenkin pitää yli 12 vrk lomansa kokonaan talvella.

Vierailija
19/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja saa pätkiä loman ja joo neuvottelet oman työnantajan kanssa. Syyskuussakin voi olla kesäloma. Työnantaja määrää sun lomat

Vierailija
20/21 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monesti pitänyt lomaa syyskuussa, minusta se on mukavin lomakuukausi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan