Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hello, this is john/mark/robert from microsoft

Vierailija
16.04.2021 |

Melkoinen ryöppy noita huijaripuheluita yhtäkkiä. Viimeisin näytti käyttävän paikallisen citymarketin numeroa mutta muuten numerot on briteistä kymenlaaksoon ja vaihtuu joka kerta vaikka välillä tunnistaa soittajan äänestä samaksi kuin edellisessä puhelussa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan "Just a moment" ja jätät puhelimen auki.

Vierailija
22/33 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää vaan sulkea se puhelin heti, ei vastata mitään takaisin. Jos puhelut eivät lopu, pitää vaihtaa puh.nro.

Korjataan sen verran, että numeron vaihtaminen ei tähän vitsaukseen auta. Soittavat viranomaisten arvelun kukaan täysin satunnaisiin numerolistoihin.

Tuo ei selitä sitä miksi toisille tulee näitä soittoja koko ajan ja toisille ei ollenkaan. Minä väitän että heillä on lista todellisista puhelinnumeroista. Omani ei näemmä ole tuolla listalla.

Mutta, eihän puhelinnumeroa voi vaihtaa kun koko elämä on kytketty numeron kautta puhelimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että saavat numeronsa facebook-tietomurroista tai facebook-viruksista. Jos on joskus laittanut oman puhelinnumeron julkiseksi ja joku kaveri saa viruksen niin kaverin profiilin kautta imevät kaikkien kaverin kavereiden tiedot ja käyttävät näitä sitten huijauksissaan.

Vierailija
24/33 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan näihin aina ja höpöttelen jotain suomeksi vaimealla äänellä. Yleensä tällöin nostavat omaa kuulokkeiden äänenvoimakkuuttaan ja sanovat "do you speak english?" ja kun jatkat vaimealla suomella niin sanovat painokkaammin "english please!". Tähän olen huutanut todella kovaa kummeliäänellä "EN PERKELE MITÄÄN ENKLANTIA ALA PUHUMAAN!!!" niin, että toisessa päässä on taatusti tärykalvoissa tehnyt kipeää!

Vierailija
25/33 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että saavat numeronsa facebook-tietomurroista tai facebook-viruksista. Jos on joskus laittanut oman puhelinnumeron julkiseksi ja joku kaveri saa viruksen niin kaverin profiilin kautta imevät kaikkien kaverin kavereiden tiedot ja käyttävät näitä sitten huijauksissaan.[/

En ole laittanut numeroani mihinkään, silti sain puhelun.

Vierailija
26/33 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillisia noi jatkuvat häirintä puh soitot! Tulee monta soittoa viikossa ja eri numerosta. Joskus samasta. Esim. 045 72011 ja kaksi viimeistä nroa vain eri. Ja 016 joka Lapin suunta. Ymym eri numeroista. On esto kyllä mut silti soittelevat. En vastaa ja jos tärkeetä asiaa niin miksi eivät laita viestiä!

Vierailija
27/33 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tulee Lapin ja Keski-Suomen aluenumeroistakin puheluita, mutta aina auttaa kun sanoo "just a moment, please!" ja laittaa puhelimen pöydälle kaiuttimen viereen, sitten hissimusiikki soimaan ja välillä sanoo jotain "just a second, please!" ja "don't hang" lopulta soittaja turhautuu ja sulkee linjan.

Vierailija
28/33 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista. Mä olen vuosien varrella jakanut numeroni mitä epämääräisempiin paikkoihin, mutta mulle ei ole tullut ensimmäistäkään huijauspuhelua tai -tekstaria. Mun numero on muuten kyllä salainen, joten oisko sillä sitten jotain tekemistä asian kanssa.

Vierailija
29/33 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tulee Lapin ja Keski-Suomen aluenumeroistakin puheluita, mutta aina auttaa kun sanoo "just a moment, please!" ja laittaa puhelimen pöydälle kaiuttimen viereen, sitten hissimusiikki soimaan ja välillä sanoo jotain "just a second, please!" ja "don't hang" lopulta soittaja turhautuu ja sulkee linjan.

😄 hahaa juu jospa vastailisin sitten.

Vierailija
30/33 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin heti kättelyssä että minulla ei ole tietokonetta. Löivät luurin korvaan eivätkä ole ainakaan vielä soittaneet uudelleen.

Vierailija
31/33 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli kaksi puhelua. Aamupäivällä erehdyin vastaamaan. Toimistomelua taustalla ja naisääni sanoi     helou, löin heti kiinni. Iltapäivällä toinen eri numerosta. molemmissa Suomen suuntanumero ja pitkä rivi numeroita. Numeroni on salainen.

Vierailija
32/33 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vaan sulkea se puhelin heti, ei vastata mitään takaisin. Jos puhelut eivät lopu, pitää vaihtaa puh.nro.

jos tuohon numeronvaihtorumbaan  lähtee, niin numeroaan saa vaihtaa jatkuvasti. Ihan loputon suo.

Vierailija
33/33 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että saavat numeronsa facebook-tietomurroista tai facebook-viruksista. Jos on joskus laittanut oman puhelinnumeron julkiseksi ja joku kaveri saa viruksen niin kaverin profiilin kautta imevät kaikkien kaverin kavereiden tiedot ja käyttävät näitä sitten huijauksissaan.[/

En ole laittanut numeroani mihinkään, silti sain puhelun.

En ole koskaan ollut Facebookissa. Silti mulle on tullut noita soittoja varsinkin viimeisen viikon ajan noin kolme päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän