Mikä on Suomen paras paikka asumiselle?
Jos voisit muuttaa mille tahansa paikkakunnalle Suomen rajojen sisällä, minkä valitsisit ja miksi?
Kommentit (45)
Kuka helvetti muka osaisi vastata noin typerään ap:n kysymykseen.
Kokemukset ovat aina yksillöllisiä, ei niihin ole olemassa mitään yleispätevää vastausta olemassa.
Ei koskaan.
Kaikki riippuu ihmisestä itsestään, miten ihmne itse sopeutuu seudulle johon hän muutttaa.
Vai luuleeko ap, että jos ja kun muuttaa jollekin seudulle, niin noiden seudun ihmisten on heti kaikkaine oltava valmiina pitämään ja hyyssämään tätä vasta tähän kaupunkiin ja kuntaan muuttanutta ihmistä?
Eikä myöskään ole olemassa mitään parasta asuinpaikkaa yhdelläkään ihmisille.
Kaikki riippuu ihmisestä itsestään: Viihtyykö ihmine enemmän maalaismaisemissa, vaiko kaupungissa.
Ja millaisessa maalaisemaisemaan: syrjäisessä kylässä, vaiko palvelujen lähellä olevassa?
Viihtyykö paremmin tuntemattoman yksilönä suurkaupungissa, vaiko pikkukaupungissa, joissa helpoiten tutustuu uusiin ihmisiin ja nopeasti kontaktin esim. harrastuksissa.
Voiko enää pösilömpää kysymystä esittää, mitä ap esitti?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tyytyväinen helsinkiläinen aikaisemmin, mutta enää en ole. Eli Helsinki aiemmin, mutta jos pitää valita tällä hetkellä paras niin valitsen ehkä Espoon.
Helsinki olisi edelleen huippupaikka, mutta Helsinki on pilattu kesien kaikkialle levinneellä ulkoilmakonserttihelvetillä ja muulla melusaasteella joka leviää kuin syöpä. Viime kesänä ei ollut virallisia konsertteja mutta bilelaivat pilasivat luonnonrauhan Laajasalossa ja Itä-Helsingissä.
Ap, mikä on äidinkielesi?
Oletko syntyperäinen suomalainen? Jos et, niin ei sitten toki mitään, mutta jos olet, niin oletko jo muuttunut niin amerikkalaiseksi tai brittiläiseksi kosmopoliitiksi, ettet enää muista miten tuo otsikon kysymys kirjoitetaan suomeksi?
No, minä autan vähän:
"Mikä on Suomen paras paikka asua?"
tai;
"Mikä on Suomen paras asumapaikka?"
Eivät nuo väsyneet anglismit aiheuta lainkaan ihailua "lukijoiden kanssa".
Vierailija kirjoitti:
Helsinki. Minne täältä kaipaisi? Suomen sisällä siis.
Suuri pikkukaupunki, eli kaikki suurkaupungin haitat, mutta ei aidon metropolin etuja.
Vierailija kirjoitti:
Naurakaa pois, mutta mä sanon, että Kerava. Täältä en enää pois lähde, varsinkaan täältä Kalevan kaupunginosasta. Keravan Kaleva on rauhallinen, paljon lapsiperheitä, eläkeläisiä, puistoja ja muutama lähikauppa. Keskustaan matkaa n 1,5km. Myönnän, Keravan keskusta on ruma ja ankea, mutta kyllä siellä nyt nopeasti asiansa hoitaa.
Keravan terveyspalvelut ovat myös yhtiä maan parhaimpia, hammaslääkäriin pääsee samana päivänä eikä tavallistakaan lääkäriä tarvitse kauaa odottaa, aina olen saanut ammattitaitoista palvelua ja lähetteet eteenpäin.
Myös asuntojen hintataso on inhimillinen vaikka melkein pääkaupunkiseutuun kuulutaan. Junalla pääsee 20min Helsinkiin ja esim. Tampereelle kulkee juna monesti päivässä.
Tervetuloa kaikki! Älä anna ensivaikutelman pilata! :D
Hyvin perusteltu. Tämmösiä kuvauksia lukisin mielelläni enemmänkin suomalaisista paikkakunnista.
Oulu. Jos ei olis pilattu tuontikamalla.
Olen asunut Pohjois-pohjanmaalla, Tampereella, Helsingissä ja nyt Vantaalla. Paras paikka on Vantaa, ihana puistomainen ympäristö, pientaloalueella. Hyvät liikenneyhteydet Helsinkiin noin 15 minuuttia. Kaikki palvelut kilometrin säteellä. Täällä on kuin maalla, mutta isossa kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Veteli.
Ja vielä löysällä.
Vierailija kirjoitti:
Naantali.
Myös täältä ääni Naantalille. Vauras ja kaunis kaupunki isomman kaupungin palveluiden vieressä.
Naurakaa pois, mutta mä sanon, että Kerava. Täältä en enää pois lähde, varsinkaan täältä Kalevan kaupunginosasta. Keravan Kaleva on rauhallinen, paljon lapsiperheitä, eläkeläisiä, puistoja ja muutama lähikauppa. Keskustaan matkaa n 1,5km. Myönnän, Keravan keskusta on ruma ja ankea, mutta kyllä siellä nyt nopeasti asiansa hoitaa.
Keravan terveyspalvelut ovat myös yhtiä maan parhaimpia, hammaslääkäriin pääsee samana päivänä eikä tavallistakaan lääkäriä tarvitse kauaa odottaa, aina olen saanut ammattitaitoista palvelua ja lähetteet eteenpäin.
Myös asuntojen hintataso on inhimillinen vaikka melkein pääkaupunkiseutuun kuulutaan. Junalla pääsee 20min Helsinkiin ja esim. Tampereelle kulkee juna monesti päivässä.
Tervetuloa kaikki! Älä anna ensivaikutelman pilata! :D