Minne vuokralainen voi muuttaa putkiremontin ajaksi?
Minne vuokralainen voi muuttaa putkiremontin ajaksi? Kaikkien vuokra-asuntojen kohdalla sanotaan että asunnossa on asuttava vähintään vuosi. Ei remontti niin kauan kestä. Minne siis voisi muuttaa pariksi kuukaudeksi?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi muuttaa?
Kerropa, miten esim. liikuntarajoitteinen asuu putkiremontoitavassa asunnossa. On hankalaa ja vaikeaa, useimmiten mahdotonta, asua talossa putkiremontin aikana.
Mulle vuokranantaja hommasi ja maksoi yksiön, koska asuntoon ei voinut jäädä remontin ajaksi. Olisin muuttanut pois kokonaan, jos tämä ei olisi järjestynyt. Ei mulla ole varaa montaa vuokraa alkaa maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voi asua asunnossa putkiremontin aikana.
Remonttia tehdään päivällä samaan aikaan kun olet itse töissä.
Vettä ei tule asuntoon pariin kuukauteen, mutta voit käydä kakalla taloyhtiön saunan yhteydessä olevalla wc- pöntöllä.
Saunassa on myös suihku, jossa voit pestä kainalot.
Entä jos tekee etätöitä kotona? Onko silloinkin järkevää asua putkiremontoitavassa asunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vettä ei tule asuntoon pariin kuukauteen, mutta voit käydä kakalla taloyhtiön saunan yhteydessä olevalla wc- pöntöllä.
Eivät kaikki ihmiset ole päivisin poissa kotoa. 80-luvulla kotona eivät pahemmin ollet arkipäivisin kuin vanhukset, mutta nykyään tilanne on aivan eri. Nyt varsinkin korona-aikana monet tekevät ne työnsä kotona, monet ovat lomautettuja ja sitten ovat ne kaikki muut, jotka muutenkin olisivat kotona päivisin. Vanhukset, nykyäänhän monet hoidetaan kotona ylikin, mitä pitäisi. Sairaat, työttömät, vammaiset, kotona lasta hoitavat vanhemmat jne. Vessaa saattaa tarvita usein suolistosairauden vuoksi, nehän ovat lisääntyneet valtavasti viime vuosina. Jos on terve ja töissä 8-16 joka arkipäivä, elämä on varsin erilaista, kuin niiden kaikkien muiden. Elämäntilanteita on niin monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saunassa on myös suihku, jossa voit pestä kainalot.Entä jos tekee etätöitä kotona? Onko silloinkin järkevää asua putkiremontoitavassa asunnossa?
No mietipä sitä....
Vierailija kirjoitti:
Mulle vuokranantaja hommasi ja maksoi yksiön, koska asuntoon ei voinut jäädä remontin ajaksi. Olisin muuttanut pois kokonaan, jos tämä ei olisi järjestynyt. Ei mulla ole varaa montaa vuokraa alkaa maksamaan.
Mulla on edunvalvottavani taloon tulossa putkiremontti ja asukas joutuu muuttamaan pois. Ei hänellä siltä ajalta mene vuokraa.
Mistä syystä kuukausia ilman vettä ? Jos pintavetona kuten yleensä niin miksi linjat on purettava etukäteen??
Riippuu, minkälainen remontti. Sukituksen ajaksi ei ole tarvinnut muuttaa, saunaosastolla oli vessa ja suihku. Kylppärisaneeraus on sitten eri asia.
Hgin kaupungilla on tämmösiä kämppiä lyhytaikaiseen tarpeeseen, kysy sieltä, näkyy netissä näitä ilmoja.
Helpompi olisi neuvoa jos ap olisi kertonut mikä kaupunki. Turussa esim. TVT:llä on tarjota asuntoja lyhytaikaiseen asumiseen.
Putkiremppa on laaja käsite, jos vedetään vesijohdot vaan pintavetona niin ei siinä niin kauan mene, mutta jos tarkoittaa asbestin poistoa ja viemäriputkien vaihtamista, niin ei siinä todellakaan asuta rempan jaloissa.
Jos on kyse parista kuukaudesta, voi yrittää kysellä tutuilta alivuokrahuonetta. Monella voi olla myös airbnb-kämppä, jonka voisi nyt saada kohtuuhintaan (eli ei päivävuokralla vaan normaalilla kk-vuokralla), kun koronan takia ei ole matkailijoita.
Fb vuokra-asunnot ryhmissä on näitä iloituksia, että henkilöt etsii väliaikaista kotia remontin ajaksi ja torissakin näkyy näitä ilmoituksia usein. Ja asuuhan ihmiset kesät joskus toisella paikkakunnalla kesätöissä. väliaiakista majoitusta tarjoataan nylyään aika yleisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät käy töissä.
Miten tää vastaa aloituksen kysymykseen?
Sitä paitsi, aika kauan saat asua vuokralla ennen kuin putkiremontti on maksettu. Sen lisäksi muut kulut täytyy tietysti maksaa.