Mieheni ei ole enää viehättävä
Olen huomannut, että en syty hänestä enää samalla tavalla. Hän ei keksi meille mitään uutta ja jännittävää tekemistä, on vain kotona ja elää arkea. On niin tylsää. Hän on vähän lihonnut. Huomaan katselevani muita miehiä "sillä silmällä" tuolla kaupungilla. Voi kun mieheni tekisi vähän työtä romantiikan eteen.
N42
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika arjessa on?
no mutta kun telkkarissa on Kauniissa ja Rohkeissakin kaikki miehet koko ajan niin romanttisia! Oma mies on liian normaali eikä Ridge! Pitäisi olla koko ajan menoa elämässä, normaali arki ei av-mammalle riitä!
Luojan kiitos minun mieheni on normaalin näköinen eikä mikään Ridge!
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa ämmät paska.
Pakko haistaa, kun sinä olet liikkeellä. Lemu tulee tänne asti.
Provo.
Miehen kirjoittama provo.
Nainen voi kokea samoin, mutta EI ilmaise asiaa tuolla tavalla.
Minä voin järjestää romantiikaa ja sirkushuveja, jos vaimo järjestää taloudellisen puolen.
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa ämmät paska.
Aloittaa provona ketjun ja vastaa itselleen.
Säälittävä. Mee vaikka ulkoilemaan.
Olisin itse voinut tehdä saman aloituksen, samalla tunnistan kuitenkin sen, että parisuhde on kahden kauppa ja että itsekin olen laiskistunut paljon. Jos haluaa muutosta parisuhteeseen, niin pitää katsoa peiliin, niin se vain on.
Korona-aika on vaikuttanut siten, että se vähäinenkin kahdenkeskinen minun ja mieheni välinen aika kodin ulkopuolella on hävinnyt. Ei ole mitään minne mennä kun ravintolat, keikat ja teatterit ovat kiinni, eikä lapsiakaan tietenkään saa nyt isovanhemmille yökylään.
Lisäksi luovuin alkoholinkäytöstä kokonaan ainakin toistaiseksi, ja se taas näyttää vieneen suuren osan niistä yhteisistä keskusteluhetkistä, joiden aikana juro mieheni on edes vähän avautunut ajatuksistaan ja keskustelu on ollut vastavuoroista. Yritän virittää edelleen keskustelua, mutta äkkiähän se alkaa itseä tympiä (ja on itse asiassa aina tympinyt) kun toinen vain hiprakassa saa suunsa auki.
En tiedä mikä olisi ratkaisu. Ajattelin toistaiseksi katsoa ja ihmetellä. Nyt on kuitenkin poikkeusaikaa eletty yli vuosi ja minusta sen takia parisuhteellekin pitää antaa vähän armoa. Aina ei vaan jaksa panostaa, ja sekin on ihan ok.
"Voi kun mieheni tekisi vähän työtä romantiikan eteen."
Näin tasa-arvon aikana, kyllä nainenkin voisi tehdä vähän työtä romantiikan eteen. Tuo sinun lauseesi kuulostaa passiivisen lahnan sanomalta.
Hän on taas täällä ja puhuu itsestään
Vierailija kirjoitti:
Provo.
Miehen kirjoittama provo.
Nainen voi kokea samoin, mutta EI ilmaise asiaa tuolla tavalla.
Juu, naisia ja heidän ulosantejaan on vain yhdenlaisia. Et taida olla tavannut montaakaan naista.
Ehdota sinä miehelle, että mietitte jotain uutta harrastusta. Käyttekö yhdessä lenkillä, pyöräilemässä tms? Kesällä soutamaan veneellä, kanootilla tms.
Meillä yli 30 v. yhdessä ja välillä on ollut vaikeita aikoja. Nyt korona-aikana olemme liikkuneet enemmän mm. vaihdellaan kävelymaisemia, mennään autolla jonnekin kauemmas kotikulmilta esim. jokimaisemiin kövelemään.
Kesöksi suunniteltiin pitempiä pyöräretkiä, eväskaffeet mukaan.
Onhan se välillä tylsää, luonnollisesti. Mutta, sitten pitää miettiä, mitä jos ei olisikaan tätä parisuhdetta? Olisinko valmis rakentamaan kaiken yhteisen uudestaan jonkun toisen kanssa? Riippuu tilanteesta, mutta aikamoinen urakka olis. Tietysti, jos on ns. kasvettu eri suuntiin, ehkä omat tiet parempi valinta?
Tylsä akka ansaitsee tylsän ukon. Ole tyytyväinen, että sait edes jonkun äijäntapaisen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kestänyt liitto yli 20v. Olen moniongelmainen, välillä alkoon menevä mies. Joskus olen aika hirveä, joskus taas menee tosi hyvin pitkiä aikoja. Välillä masennusjaksoja. Mutta hei, ei ole tylsää. Tämäkö on pitkän yhteiselomme salaisuus. Sitäkö te naiset kaipaatte?
Ette usko kirjoittamaani, mutta on täyttä totta.M43
Ei, naiset eivät kaipaa sitä. Jännitys syntyy mielikuvituksesta, ei viinasta.
Olet varmaan itse keksinyt kaikkea kivaa tekemistä teille, tietysti myös miehesi mielestä. Oletko ajatellut miksei se toimi?
Kyllä kannattaa jättää se sika. Paitsi jos olet mamman stereotyyppi, toispuoleinen siili, huonolaatuisia tatuointeja hölmöissä paikoissa 20-30kg ylipainoa, toricrocsit...
Tällöin et saisi uutta miestä, joten joudut valitsemaan läskin ja pienimunaisen miehen ja sinkkuuden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kestänyt liitto yli 20v. Olen moniongelmainen, välillä alkoon menevä mies. Joskus olen aika hirveä, joskus taas menee tosi hyvin pitkiä aikoja. Välillä masennusjaksoja. Mutta hei, ei ole tylsää. Tämäkö on pitkän yhteiselomme salaisuus. Sitäkö te naiset kaipaatte?
Ette usko kirjoittamaani, mutta on täyttä totta.M43
Ei, naiset eivät kaipaa sitä. Jännitys syntyy mielikuvituksesta, ei viinasta.
No tuo on mukava kuulla. Ehkä pitkän parisuhteemme taika onkin mielikuvitus. Parempi niin.
Tallaisia naiset on Suomessa, kaikki jää miehen huoleksi. Ja kotitöistä vielä puolet...nainen päättää mikä puoli ja joko taas on minuutin myöhässä tai liian aikaisin tehty.
No ei tietenkään.... Miksi ap haluaisi lähteä puistopiknikille miehen kanssa, jos hän itse sitä ehdottaa? Eihän missään yhteisessä tekemisessä ole oikein mieltä, jos se ei lähde puolisosta itsestään.
Olen oppinut tuon anopiltani. Apella on omat kiinnostuksen kohteensa, joihin anoppi ei tietenkään voi lähteä mukaan. Jos appi ehdottaa jotain, minkä olettaa anoppia kiinnostavan (tai tarjoutuu tulemaan mukaan) ei se oikein käy kun "se ei lähde hänestä itsestään".... Ja anoppi valittaa vaimolle, kun appi ei koskaan tee mitään hänen kanssaan....