Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 60 vuotias nainen rock vai vanha mummo joka käy kirkossa?

Vierailija
15.04.2021 |

Itse olen 53 ja mies 55
Pistin tänään nahkaminihameen päälle.
Tuntuu hirveältä lukea mitä palstalaiset olettavat 60 vuotiaan haluavan tehdä
-kuorolaulu
-vanhusten keskusteluapu
-puutarhanhoito
-virkkaus
Itse en tee nyt mitään edellä mainutuista.
Mikä muutuu kun täytän 60 vuotta?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo muistelee... kirjoitti:

Voi hyvät lapsoset ! Ette pysty kuvittelemaankaan millaista se oli 45 vuotta sitten...

Pärepihdin valossa vaan luettiin pärekaton alla  perheraamattua pitkinä talvi-iltoina ja reellä ajettiin joulukirkkoon.

Isä kaatoi työkseen metsässä pokasahalla puita ja me lapset olimme lehmihaassa paimenessa kesällä.

Äiti paistoi leivinuunissa pirtissä leipää ja rieskaa.

Uutta aikaa edusti vain höyryveturi, mutta meidän kirkonkylään asti ei rataa vielä ollut  tullut.

Joskus kesällä kirkolla kävi sokea kanteleensoittaja, tai joku  pillipiipari vähän soittamassa.

Sinä kaikki musiikki mitä kirkon ulkopuolella kuultiin ja iloisia osattiin olla siitäkin vähästä .

Kaikilla oli pellavamekot ja jalassa tuohivirsut, kun kaskimaalla kuljettiin.

Sellainen se oli maailmamme silloin ja  sellaista se oli minun lapsuudessani ,kauan sitten, Herran vuonna 1975...

Jahas, Herran vuonna 1975 pukeuduin verkkareihin tai mekkoon, jalassa tennarit tai sandalit, telkkarista katsoin la ja su aamuina lastenohjelmia, pyhäkoulussa kävin. Kesällä junalla Helsingistä Kemijärvelle. Sähkö valossa tuli luettua akkareita enimmäkseen silloin vielä...

Huumorin kukka se on kaunehin kukka.

rumat ne vaatteilla korreilee

Vierailija
62/75 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummoni muni mun kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää jaotella tekemisiä iän mukaan. Ikäänkuin puutarhanhoito Ja virkkaus olisi vain +60 ikäisten juttu. Tällainen asenne paljastaa ikääntymisen - pelko että tekee jotain ”ikääntyneen” juttuja.

No tykkään käydä baarissa ja pukeutua seksikkäästi.

mitäs siihen sanoisit jos 

OMA ÄITISI MENISI STRINGIT VILKKUEN LAULAMAAN KARAOKEA

..ai menit hiljaiseksi..painu virkkaamaan uusi patalappu

Itse ainakin haluan jälkikasvultani rehellisyyttä ja suoraa puhetta, että heidän ei tarvitsisi mennä nettipalstoille vanhempiaan arvostelemaan ja ohjeita kyselemään vierailta ihmisiltä. Yleensähän se ongelma on se äiti, kuten tässäkin tapauksessa. Itse äitinä en missään nimessä halua olla ongelmatapaus ja rasite lapsille ja lastenlapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä vaikutat ihanalta naiselta ap!

Oo vaan kuule ihan oma ihana ittes. Rok on rok forever!

Karavaani kulkee ja koirat haukkuu...

Vierailija
64/75 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin jokin aika sitten uuden käsitteen iättäminen.

Iättäminen tarkoittaa mm. sitä, että ihmisiä lokeroidaan sen mukaan, kuinka vanhoja he ovat.

Onni on elää lokeroiden ulkopuolella, vaikka iättämiseltä ei voisikaan paeta. Aina on ollut ihmisiä, jotka lokeroivat iän, sukupuolen, ammatin yms. perusteella.

Mulla on mökillä pieni seinätaulu, jossa lukee: "Älkää laittako minun talooni seiniä lainkaan. Antakaa ajan kulkea vapaasti. Niin minäkin saan olla yhtäaikaa vanha ja nuori, nuori ja vanha"

Vierailija
65/75 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vaikka olen vasta 52. Täältä kun lukee keskusteluja, niin 50-kymppinen joka on rock on nolo, ja 50. villitykset noloja, mutta sehän on elämää että kaiken ikäisenä kokeilee uusia juttuja! Nolous on teinijuttuja. Itse tulen aina kuuntelemaan rockia, mutta musiikkimaku laajenee koko ajan. Puutarhanhoito on nykyään intohimoni, eikä se ole mummomaista vaan megatrendi 😊 Teen entistä enemmän uusia asioita, sillä olen tajunnut että aikaa ei ole rajattomasti. Kuuteenkymppiin on vielä muutama vuosi, katsotaan olenko silloin enemmän kiljua juova anarkisti vai seikkaileva puutarhanhoitaja.

Vierailija
66/75 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan tarpeeksi lyhyt hame että voit vahingossa vilautella meille nuoremmille miehille pitsipöksyjäsi.

Vierailija
67/75 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuskymppiset on nuoria ku mitkä! T. 24-vuotias

Vierailija
68/75 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen olemaan seiskakymppisenäkin ikinuori ja tanssin trancea, juon pullosta ja matkustelen surffirannoille. Onneksi ystäväpiiriin kuuluu tämänkaltaisia esikuvia. Jokainen eläköön omannäköistä elämää.

Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Vierailija
69/75 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rock´aan, kokkaan ja hoidan puutarhaa. Taustalla soi Jehtro Tull, Pink Floyd, Zeppeliin, Clapton, Hendrix. Vällillä pannaan jammaten Abban ja Bee Gees`n tahtiin ja kivaa  on ihan kuin 1970 Ruis Rokissa. Oi, tietäsittepä likat mitä se ennen oli jos on nytkin. Ai, joo siinä sivussa nautiskelen ihanista lapsen lapsistani enkä vietä koronaa.  Nuoruus ja hulluus, vanhuus ja viisaus.

T. synt. 1956

Vierailija
70/75 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon neljäkymppinen ja uskon, et oon ihan samanlainen kuuskymppisenä. Sisäisesti ikinuori. Ulkoisesti geenien ja elintapojen coktail.

Ap, Hard rock hallelujah!

Vierailija
71/75 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaahan naiset mallia Paula Koivuniemestä, Katri Helenasta, Vicky Rostista, Paula Vesalasta ja Jenni Vartiaisesta!

Kaikilla on ollut/ edelleen huomattavasti nuorempi kolli ja varmasti käyttävät nahkapökiä tai hametta yli kuusikymppisenä.

Respect!

Vierailija
72/75 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuu...

60-vuotta kun tulee täyteen, tulee 60-kympin villitys.

Luovut nahkahameesta ja lähden etelän nakurannoille miehen kanssa. Sieltä dark roomin kautta parinvaihtobileisiin.

Jos tatuointeja ei ole rittävästi, niin haluat lisää, jokunen lävistys voisi olla rock, kun haluat näyttää sukkia kutoville kavereille että aika ei ajanut ohi. 

Niin poly suhteenseen varmaan jo viimeistää, joku nuorimies teille asumaan myös?

Ikinuori pari pysykää hetkessä mukana ja viriileinä

Vierailija
73/75 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ikää katso. Minä harrastan virkkausta ja puutarhanhoitoa vaikka olen parikymppinen. Ei ikä ole este mihinkään tekemiseen, tyyliin tai muuhunkaan. Palstalla möykkäävistä ei kannata välittää.

Vierailija
74/75 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

virkkaan ja hoidan suurta, suorastaan megalomaanista puutarhaa, olen tehnyt niin aina. Ikää on 68.

Kaikki muu paitsi puutarhan hoito on turhaa, niin totta.

Vierailija
75/75 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttuu...

60-vuotta kun tulee täyteen, tulee 60-kympin villitys.

Luovut nahkahameesta ja lähden etelän nakurannoille miehen kanssa. Sieltä dark roomin kautta parinvaihtobileisiin.

Jos tatuointeja ei ole rittävästi, niin haluat lisää, jokunen lävistys voisi olla rock, kun haluat näyttää sukkia kutoville kavereille että aika ei ajanut ohi. 

Niin poly suhteenseen varmaan jo viimeistää, joku nuorimies teille asumaan myös?

Ikinuori pari pysykää hetkessä mukana ja viriileinä

Nyt en ole ihan varma onko kommenttia ironiaa tai parodiaa, mutta tuota kyllä tapahtuu.  Sopii omaan makuun. Se yolo alkaa realisoitua tossa kohtaa vääjäämättä, ilman angstia vielä nauttimaan elämästä siinä kohtaa.