Onko 60 vuotias nainen rock vai vanha mummo joka käy kirkossa?
Itse olen 53 ja mies 55
Pistin tänään nahkaminihameen päälle.
Tuntuu hirveältä lukea mitä palstalaiset olettavat 60 vuotiaan haluavan tehdä
-kuorolaulu
-vanhusten keskusteluapu
-puutarhanhoito
-virkkaus
Itse en tee nyt mitään edellä mainutuista.
Mikä muutuu kun täytän 60 vuotta?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sanoisin, että naisen olisi hyvä olla se mitä hän haluaa olla. Jos muiden mielipiteitä kuuntelee, niin aina on väärässä teki mitä hyvänsä. Vaikka olen 50v, niin mielummin olisin tyylikkään ja aktiivisen 65v naisen kanssa kuin 35v naisen kanssa, jos tällä ei olisi älyä, huumorintajua tai tyyliä.
mutta olisitko 53 vuotiaan kanssa jolla on pitkät sääret?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sanoisin, että naisen olisi hyvä olla se mitä hän haluaa olla. Jos muiden mielipiteitä kuuntelee, niin aina on väärässä teki mitä hyvänsä. Vaikka olen 50v, niin mielummin olisin tyylikkään ja aktiivisen 65v naisen kanssa kuin 35v naisen kanssa, jos tällä ei olisi älyä, huumorintajua tai tyyliä.
Kurosen Sami: .....iättää tommoiset nuorta leikkivät mummot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, jos on jotain muutakin kuin ne sääret. Se on miehenä tai naisena ihan keskittyä ulkonäköön yli 50 iässä, vaikka toki kivan näköinen pitää olla puolin ja toisin. Mutta kyllä luonne on se määräävä tekijä.
Täh? Kukin tekee kuten haluaa. Itse käyn kirkossa vaikka olen 34-vuotias, enkä todellakaan ole mummo vaan vetävä rouva ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, jos on jotain muutakin kuin ne sääret. Se on miehenä tai naisena ihan keskittyä ulkonäköön yli 50 iässä, vaikka toki kivan näköinen pitää olla puolin ja toisin. Mutta kyllä luonne on se määräävä tekijä.
Siis ihan turha piti sanoa...
Vierailija kirjoitti:
Täh? Kukin tekee kuten haluaa. Itse käyn kirkossa vaikka olen 34-vuotias, enkä todellakaan ole mummo vaan vetävä rouva ;)
Tosin tuo kirkossa käynti tekee sinusta aika vähän kiinnostavan monelle, mutta varmaan sieltä uskovaispuolelta joku normaali mies löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Kirkkonaiset eivät ole vetäviä. Mutta muuten samaa mieltä.
Kirkkonaiset eivät ole vetäviä. Mutta muuten samaa mieltä. [/quote]
Jep, melkein mielummin sitten alkoholisti nainen. Molemmat aika rasittavia.
Taas keskustellaan siitä millainen tietyn ikäisen naisen pitäisi olla. Miehille sallitaan paljon enemmän rooleja, vaikka yleisesti ottaen eläkeikäiset naiset ovat aktiivisempia ja parempikuntoisia kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin tuo kirkossa käynti tekee sinusta aika vähän kiinnostavan monelle, mutta varmaan sieltä uskovaispuolelta joku normaali mies löytyy.
Miksi haluaisin olla paljon kiinnostava mahdollisimman monelle :D ? Kuinka huono itsetunnon täytyy olla, että miettii tuommoisia?
Kyllä tämä yksi rakas aviosiippa jo riittää, enkä ajatellut vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas keskustellaan siitä millainen tietyn ikäisen naisen pitäisi olla. Miehille sallitaan paljon enemmän rooleja, vaikka yleisesti ottaen eläkeikäiset naiset ovat aktiivisempia ja parempikuntoisia kuin miehet.
Hieman väitän että naisten kanssasiskot ovat tässä asiassa paljon tuomitsevampia kuin miehet. Ihan vanhinta setämiesporukkaa lukuunottamatta miehet todennäköisesti antaisivat naisten olla mitä haluavat.
Ei ne sulje toisiaan pois. Toisaalta 60v ei ole välttämättä kumpaakaan, ei rock eikä virsiä veisaava mummo. Eikö sitä jo nykyään saa olla miten haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin olla paljon kiinnostava mahdollisimman monelle :D ? Kuinka huono itsetunnon täytyy olla, että miettii tuommoisia?
Kyllä tämä yksi rakas aviosiippa jo riittää, enkä ajatellut vaihtaa.
No hyvä jos olet tyytyväinen. Tarkoitin vain että yleisesti laskee kiinnostusta, ei sinun tarvitse olla mitään mitä et halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääret tuskin pitenee tai lyhenee iän myötä. Käsittääksen sääriluut eivät kutistu.
Vierailija kirjoitti:
Taidat tuntea vain muutaman ikävän uskovaisen. Itse tunnen lukuisia, ja ovat kyllä jokainen ihan oma erilainen persoonansa, kuten ei-kirkossakäyvätkin naiset. Aikamoista lokerointia muutaman ihmisen tuntemisen perusteella, kannattaa avartaa =)
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin sitten varmaan kauhu, käyn sekä kirkossa että tykkään punaviinistä :D Käyn myös ravintolassa tanssimassa aian silloin tällöin, aikana ennen koronaa siis.
Mutta sinä tykkää sellaisista kun tykkäät, ja se ettet tykkää minunlaisistani ei haittaa.
Taidat tuntea vain muutaman ikävän uskovaisen. Itse tunnen lukuisia, ja ovat kyllä jokainen ihan oma erilainen persoonansa, kuten ei-kirkossakäyvätkin naiset. Aikamoista lokerointia muutaman ihmisen tuntemisen perusteella, kannattaa avartaa =)[/quote]
Ikäviä ovat, mutta se ongelma on siinä että olen mielummin tekemisissä ihmisten kanssa, joilla on terve suhde todellisuuteen. Enkä usko, että nämä uskovaiset myöskään nauttisivat minun seurastani, todennäköisesti olisin heidän mielestään ikävä.
Ihminen voi olla mitä tahtoo, aikuisena saa mennä ja olla ihan vapaasti
Voi käydä kirkossa urkukonserteissa tai vaikka ehtoollisella se nahkahame päällä
Ja ryynätä siinä samassa nahkahameessa (se nahkahame nyt kai mielletään tietyn ikäisillä rohkeaksi ja rajoja rikkovaksi 😜) Provinssissa kun taas Provinssi pidetään
Ja Provinssista voi vaikka mennä neulemiittiin puistoon, vaikka se nahkahame päällä, eikä kukaan järkevä ihminen kulmaaansa kohota
Rajoittuneiden sielujen juttuja noi ikä- ja tyylirajat ja niiden kyttääminen
Kunhan vaan ihminen on sellainen kuin luonnostaan on, eikä teeskentele ja esitä muita varten, antaa mennä
Minusta ap. mainitsemat harrastukset eivät suinkaan poista 60v rock harrastusta tai muutakaan.
Ja kyllä 60-70v rock on aina kuulunut elämään, sillä juuri tuo ikäluokka on ollut perustamassa Ruisrockia, Ilosaaren rock jne. festareita ja ovat nyt kunniajäseniä ja ilmainen pääsylippu kolahtaa postiluukusta joka kevät.
60-vuotias nainen saa olla ihan mitä itse haluaa. Vain sinä itse määrittelet mitä olet, on se sitten nahkahame tai kirkkokuoro. Monilla nuorilla vaan on se käsitys et nelikymppisen elämä on jo ohi.