Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentagonin salaiseksi luokiteltu UFO-video tuli julkisuuteen

Vierailija
14.04.2021 |

https://tekniikanmaailma.fi/pentagon-vahvistaa-tiedustelupalvelusta-vuo… Aika vaikea ainakaan säähavaintopalloksi sanoa noita.

Kommentit (2242)

Vierailija
121/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla armeijan omia aluksia, mutta niin salaisia ettei niistä moni tiedä.

Ja minkä maan armeijan?

Salaisen maan armeija josta kukaan ei tiedä.

Vierailija
122/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on mielenkiintoisia tapauksia. Ne tutkakuvat eivät ole ihmisen mielikuvitusta vaan todellisia havaintoja jostain, mutta mistä? Kyllä vastaavia on ollut jo vuosikymmeniä. Esim. Suomessa havaittiin -60 luvulla hävittäjän tutkassa tuntematon lentävä esine, eli ufo. Nopeus ym. ominaisuudet eivät olleet mahdollisia millään tunnetulla tekniikalla.

Itse olen hyvin kiinnostunut näistä. Mutta en niele kaikkia tapauksia sellaisenaan. Huijauksia ja luonnonilmiöitä on varmaan 99% mutta se loppu 1% havainnoista on mystisiä. Joskus ihmettelen, miksi monilla on kova tarve vähätellä ja naureskella näille ilmiöille. Varsinkin uskovaiset kieltävät ufo ilmiöt täysin kategorisesti. Maailmankaikkeus on niin valtava, että tilastollisesti on välttämätöntä, että siellä on elämää.

Itse olen taas huomannut, että kovimmat "tiedeuskovaiset" yleensä kieltävät ufot. En ole siis itse uskovainen, mutten pidä mahdottomana, että on asioita joita ei vielä ymmärretä/tiedetä.

Monet, jotka eivät pidä mahdollisena mitään muuta kuin mitä on tieteellisesti todistettu, eivät pidä esim. ufoja ollenkaan mahdollisena. Eivät edes perehdy asiaan tai anna mitään mahdollisuutta, huutavat vain heti, että huijausta ja feikkiä jne. Luulen, että tieteellinen maailmankuva on heidän tuki ja turvansa, vähän kuin uskonto uskovaiselle. Heitä ahdistaa edes ajatella, että muuallakin saattaisi olla elämää, siksi torjuvat ajatuksen täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ufoja on kirjoitti:

History-kanava on erinomainen lähde tutustua aiheeseen tarkemmin. Piintyneimmät skeptikotkaan eivät voi kumota siellä esitettyjä todisteita. Ancient Aliens, The Curse of Skinwalker Ranch, The Roswell Case ja Unidentified asiat asiallisesti ja tieteellisesti, joten epäilyille ei jää sijaa. Suosittelen.

Noita samoja katellut itekin ja Discoveryn kanavilla myös ollut joitain sarjoja. Tossa Ancient Aliensissa on tosin vähän kaikenlaista aika häröäkin settiä ja näitä erikoisempia tyyppejä "asiantuntijoina" kuten Erich von Däniken, mutta ihan viihdyttävä ohjelma kuitenkin kunhan ei ota kaikkea liian vakavasti.

Nuo muinaisastronauttiteoriat on itseasiassa uskottavimpia, kun suodattaa hörhöt pois niistä. Kypäräpäiset hahmot lentolaitteissaan ja kertomukset vanhoissa kirjoituksissa, esim. Vanhassa Testamentissa, ovat hyvin todellisen oloisia. Mistä ne ihmiset olisi sellaisia alkaneet keksiä, ympäri maailman vieläpä?  Ehkä täällä on jo käyty.

Maailmankaikkeuden ikä oli kait jotain reilu 13 miljardia vuotta (nykyisen teorian mukaan) eli aika pitkä aika. Aurinkokunnann on paljon lyhyempi mutta silti miljardeja vuosia. Tuona aikana voisi kuvitella että joku sivilisaatio jossain on kehittynyt paljon pidemmälle kuin ihmiskunta ja ehkä päässyt vierailemaan lähiaurinkokunnissa jos ei kauempanakin.

Toinen asia kokonaan on uskoa että niitä on käynyt maapallolla ihmiskunnan aikana eli lähimpien 5000 vuoden sisällä tjsp, saati että ne olisi täällä vieläkin. Toki jos ne oli täällä 5000 vuotta sitten niin saattaahan ne olla tulleet taas vierailulle tarkistamaan tilannetta. Ilmeisesti tilanne ei ole noiden mielestä niin hyvä että nuo vaivautuisivat paljastamaan itsensä, jos siis ovat edes paikalla. 

"Tilanne on hyvä" -eli mikä tilanne on hyvä?

Ehkä ne odottaa jotain tapahtuvaksi ennen kuin paljastavat olemassaolonsa?

Ehkä ne odottaa ihmiskunnan kypsymistä? Ehkä teknistä kehittymistä? Ehkä sitä että kansa on riittävän läskiä syötäviksi? Ehkei niitä kiinnosta meikäläisten ajatukset ollenkaan ja ne vaan tarkkailee huvikseen, kuten joku tenava kotinsa akvaariota ja sen kaloja. 

Mahdoton sanoa näillä tiedoilla. 

Vierailija
124/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeilä pitää aina olla show päällä. En usko koko juttua. Ufot eivät muutenkaan inspiroi.

Vierailija
125/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kännykkää, jolla kuvata 80-luvulla näkemääni tunnistamatonta lentävää esinettä.  Mutta en olisi kyllä ehtinytkään, kun tuli otettua jalat alle ja juostua minkä ehti.

Vierailija
126/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisten ylöstempaus on tulossa. Ihmisille aletaan kohta näyttämään "todisteita" että ufoja ja alieneita on.

Kun ylöstempaus on tapahtunut ja miljoonat ihmiset katoaa, se laitetaan ufojen/alieneiden syyksi.

Vierailija
127/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia toi välkkyy kuin lentokoneen valot. Toisaalta vaikea uskoa että lentokone heijastuisi mitenkään tollaseksi kolmioksi.

Samaa oon aina ihmetellyt, että miksi ufoilla on aina valot päällä kun ne lentelee? Itse ainakin lähestyisin sammutetuin lampuin tutkimaan vierasta planeettaa.

Vierailija
128/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki ufohavainnot on heiluvaa pikselimössökuvaa? Yhtään terävää/vakaata kuvamateriaalia en ole vielä nähnyt. Luulisi jo että käytössä olisi parempiakin kameroita.

Vierailija
129/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki ufohavainnot on heiluvaa pikselimössökuvaa? Yhtään terävää/vakaata kuvamateriaalia en ole vielä nähnyt. Luulisi jo että käytössä olisi parempiakin kameroita.

Kuka tahansa voi ottaa tuollaisia kuvia kun vähän säätää. Ei pidä uskoa kaikkea.

Vierailija
130/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Däniken on useaan kertaan osoitettu huijariksi. Mutta se ei silti tarkoita sitä, etteikö todellisia ufo tapauksia olisi. Harmi vaan, että asian ympärillä pyörii valtavasti huijareita, jolloin muodostuu käsitys, että kaikki havainnot on huijauksia. Kuten edellä jo mainitsin, niin mielestäni 99% on roskaa ja 1% on todellisia havaintoja. Esim. tutkakuvat eivät huijaa. Olisi kiinnostavaa, jos näihin paneuduttaisiin tosissaan. Mutta tiedemiehet eivät halua julkisesti näitä tutkia, koska asian vähättely ja naurunalaiseksi joutuminen on niin yleistä. Ilmiö on todellinen, mutta yleisen mielipiteen vuoksi vakavaa tutkimista vältellään. Tämän vuoksi vain hörhöt tekevät "tutkimusta", jolloin muodostuu tilanne, että ufotutkimus on vain hörhöjen hommaa.[/quote]

Niin missähän asioissa Däniken on huijannut ja ketä? Hän on kirjoittanut parikymmentä kirjaa ja esittänyt OMIA tulkintojaan asioista. Kuten muinaisista raunioista, kirjoituksista ja kulttuureista mm. Tietääkseni hän ei ole väittänyt niitä tieteellisiksi totuuksiksi.

Vierailija
131/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on mielenkiintoisia tapauksia. Ne tutkakuvat eivät ole ihmisen mielikuvitusta vaan todellisia havaintoja jostain, mutta mistä? Kyllä vastaavia on ollut jo vuosikymmeniä. Esim. Suomessa havaittiin -60 luvulla hävittäjän tutkassa tuntematon lentävä esine, eli ufo. Nopeus ym. ominaisuudet eivät olleet mahdollisia millään tunnetulla tekniikalla.

Itse olen hyvin kiinnostunut näistä. Mutta en niele kaikkia tapauksia sellaisenaan. Huijauksia ja luonnonilmiöitä on varmaan 99% mutta se loppu 1% havainnoista on mystisiä. Joskus ihmettelen, miksi monilla on kova tarve vähätellä ja naureskella näille ilmiöille. Varsinkin uskovaiset kieltävät ufo ilmiöt täysin kategorisesti. Maailmankaikkeus on niin valtava, että tilastollisesti on välttämätöntä, että siellä on elämää.

Itse olen taas huomannut, että kovimmat "tiedeuskovaiset" yleensä kieltävät ufot. En ole siis itse uskovainen, mutten pidä mahdottomana, että on asioita joita ei vielä ymmärretä/tiedetä.

Monet, jotka eivät pidä mahdollisena mitään muuta kuin mitä on tieteellisesti todistettu, eivät pidä esim. ufoja ollenkaan mahdollisena. Eivät edes perehdy asiaan tai anna mitään mahdollisuutta, huutavat vain heti, että huijausta ja feikkiä jne. Luulen, että tieteellinen maailmankuva on heidän tuki ja turvansa, vähän kuin uskonto uskovaiselle. Heitä ahdistaa edes ajatella, että muuallakin saattaisi olla elämää, siksi torjuvat ajatuksen täysin.

Tiedeuskovainen olen ainakin itse. 

Tai toi on hankala termi, koska ei tiede ole uskonasia. Vaan asioita jotka on todistettavissa oikeiksi. Pallo putoaa tietyllä nopeudella, tiedetään mitkä asiat siihen vaikuttavat. Se on helppoa ja ymmärrettävää. 

Mutta tosiaan, tästä loikka ufoihin. Kaikkien huijausten, kaikkien tutkittujen syidenkin jälkeen näyttää siltä että jää jotain minkä aiheuttajaa ei ole saatu selville. 

Mutta onneksi asia voidaan tutkia, ja löytää paras mahdollinen selitys. Mua ei kiinnosta typerät ja yksinkertaiset "ne on Siriuslaisia" -selitykset. Kuka tollasta viitsii edes lukea? 

Mutta havainnot pitää tylsästi vaan tutkia ja todentaa, silleen että päätelmät tehdään avoimesti ja silleen että niitä voidaan haastaa ja toistaa. 

Johtopäätöksiin ei kannata hypätä jos ei ole ihan varma asiasta. Ei voida sanoa että ne ovat aitoja alieneita, mutta ei tiedetä mitä ne on. Tossa välissä on paljon selityksiä, ja pitää löytää oikea. 

Vierailija
132/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai toi on hankala termi, koska ei tiede ole uskonasia. Vaan asioita jotka on todistettavissa oikeiksi. Pallo putoaa tietyllä nopeudella, tiedetään mitkä asiat siihen vaikuttavat. Se on helppoa ja ymmärrettävää. 

Mutta tosiaan, tästä loikka ufoihin. Kaikkien huijausten, kaikkien tutkittujen syidenkin jälkeen näyttää siltä että jää jotain minkä aiheuttajaa ei ole saatu selville. 

Mutta onneksi asia voidaan tutkia, ja löytää paras mahdollinen selitys. Mua ei kiinnosta typerät ja yksinkertaiset "ne on Siriuslaisia" -selitykset. Kuka tollasta viitsii edes lukea? 

Mutta havainnot pitää tylsästi vaan tutkia ja todentaa, silleen että päätelmät tehdään avoimesti ja silleen että niitä voidaan haastaa ja toistaa. 

Johtopäätöksiin ei kannata hypätä jos ei ole ihan varma asiasta. Ei voida sanoa että ne ovat aitoja alieneita, mutta ei tiedetä mitä ne on. Tossa välissä on paljon selityksiä, ja pitää löytää oikea. 

Tiedän mitä tiede tarkoittaa. Tarkoitin tiedeuskovaisella, että uskotaan, että joku asia ei ole mahdollista, koska sitä ei ole (vielä) tieteellisesti todistettu.

Vierailija
133/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia toi välkkyy kuin lentokoneen valot. Toisaalta vaikea uskoa että lentokone heijastuisi mitenkään tollaseksi kolmioksi.

Samaa oon aina ihmetellyt, että miksi ufoilla on aina valot päällä kun ne lentelee? Itse ainakin lähestyisin sammutetuin lampuin tutkimaan vierasta planeettaa.

Entäpä jos niitä pimeänä lentäviä on moninkertainen määrä , kukaan ei vain näe niitä?

Vierailija
134/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, miksi video on määritelty salassapidettäväksi.

Vierailija
135/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se valo on peräisen esim. heidän moottoreistaan?

Vierailija
136/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten edellä jo kirjoitinkin. Sitä tylsää tutkimusta ei haluta tehdä, koska siinä leimautuu hörhöksi heti. Siksi on harmillista, että foliohatut ja huijarit estävät tutkimisen täysin. Positiivista on sentään, että näitä tutkakuvia on julkaistu armeijan taholta. Se on kuitenkin sellainen instituutio, joka yleensä otetaan tosissaan. Mutta siitäkin huolimatta naureskelijat pitävät näitäkin kuvia huijauksina.

Vierailija
137/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko jo mainittu aiemmilla sivuilla, mutta kyseessä on lentokone, joka kuvauslaitteistosta johtuen näyttää kolmion muotoiselta, kuten myös muut kirkkaat valot. Youtubessa löytyy Mick Westin kanavalta selitys ja demonstraatio.

Vierailija
138/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stargate on totta!

Vierailija
139/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilemättä maailmankaikkeudessa on muutakin elämää. Mutta yksisoluisista on pitkä matka monisoluisiin. Mistä on erittäin pitkä matka selkärankaisiin. Siitä vielä pidempi matka älylliseen elämään.

Älyllisestä elämästä on erittäin pitkä matka avaruuslentoihin. Ja avaruuslennoista on vielä niin pitkä hyppäys siihen, että voitaisiin mennä edes aurinkokunnasta, saati galaksista toiseen, että se ei enää olekaan tilastollisesti kovin todennäköistä.

Ja jos joku äärimmäisen kehittynyt sivilisaatio nyt sitten intergalaktisiin lentoihin fysiikan lakeja uhmaten pystyisikin, luuletteko että ne eivät olisi keksineet miten jäävät meiltä huomaamatta?

Vierailija
140/2242 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

San Diegon satama on taynna sotalaivoja eika mistaan muusta aluksesta saatu kuvattua? Talojakin melkein rantaan asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi