Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äidit eristetään yhteiskunnasta?

Vierailija
14.08.2006 |

kotona pitää kykkiä ja käydä jossain mammakerhoissa juttelemassa vaipoista ja kantoliinoista... jos tämä muotti tuntuu ahdistavalta niin siskot tukevat kysymällä, miksi sitten hankit lapsia...

miksei ole yliopistokursseja äideille ja vauvoille

mikseivät äidit voi tehdä jotain hyödyllistä päivisin, pitää vaan tsiigaa päiväsarjoja ja työntää vaunuja minkä kerkiää.

ärsyttävää! mihinkään järkevänän paikkaan paitsi taidemuseoihin ei voi mennä vauvan kanssa. Plaah.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluamalla kökkiä kotona siihen saakka kun lapset täyttää 3 v. (Okei on aktiivisia kotiäitejäkin, mutta aika harvassa ne ovat).

Vierailija
2/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se hoito eroa siitä, onko mammakerhossa vai auttamassa asunnottomia. Samalla tavalla ne vaipat vaihtuu ja safka menee lapsen massun.

Olen kartoittanut kaikki äiti-vauva jutut pääkauunkiseudulta ja yksi ainoa enkun kurssi löytyi mihin saisi ottaa vauvan mukaan, mutta sekään ei ollut yliopistotasoinen.

kaiki muut on sokerinhajuista mamma-hapatusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut vauvan kanssa urkukonsertissa kirkossa, teatterissa, taidenäyttelyssä, koulutuksessa, saunaillassa...

Olen mukana aktiivisesti koulun vanhempaintoimikunnassa, MLL yhdistyksessä, kunnallispolitiikassa, leivon pullat isompien lasten harrastusporukoitten buffetteihin.

Lisäksi luen ammattikirjallisuutta kotona, teen käsitöitä, kokeilen uusia ruoka ym ohjeita viikottain, hoidan puutarhaa ja saan omasta kasvihuoneesta vihannekset...

Välillä tuntuu että jos olisin töissä voisin kieltäytyä töihin vedoten mutta kun olen vaan kotona lasten kanssa...

Vierailija
4/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se vain ole itsestä kiinni??? Onhan moni kansanedustaja ottanut vauvansa mukaan sinnekkin.

Eikun vaan menoksi!

Vierailija
5/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit eristävät itse itsensä.

Vierailija
6/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä asia nyt ole ihan itsestä kiinni?! Omia valintoja? Ei muita nyt sentään ihan joka asiasta voi/saa syyttää!

Vierailija
7/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltei niin, että äideillä omat ajat käydä kirjastossa tai kaupoissa tai lukiossa tms.

Vierailija
8/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin mammakerhoihin ei ole pakko mennä, vaikka olisi kotona lapsen kanssa. Vauvan kanssa varsinkin voi tehdä vaikka mitä, kuten joku jo tuossa aiemmin kertoi.

Vierailija
9/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teatterissa, = ootko todella mennyt vaikka kansallisteatteriin vauvan kera? Ihan rohkea veto.

koulutuksessa, saunaillassa = mun kokemuksen mukaan eivät riemastu hirveästi jos saunailtaan paukahtaa vauvan kanssa. Eikä luennoillekaan ole hirveästi asiaa. Jonkun massaluennon takariviin voi salaa mennä.

Olen mukana aktiivisesti koulun vanhempaintoimikunnassa, MLL yhdistyksessä, leivon pullat isompien lasten harrastusporukoitten buffetteihin. = äitihöttöä mun nähdäkseni

Lisäksi luen ammattikirjallisuutta kotona, teen käsitöitä, kokeilen uusia ruoka ym ohjeita viikottain, hoidan puutarhaa ja saan omasta kasvihuoneesta vihannekset...= ja omassa kotonaanhan saa vaikka seistä päällään ja tehdä väikkäriä. Ei vakuuta mua yhteiskunnan kyvystä kohdella äitejä järkevinä olentoina.

taidat viihtyä puuhakkaassa maailmassasi ilman ahdistusta. hyvä niin! onnea!

Vierailija
10/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ottanut vauvaikäiset mukaan lautakunnan kokouksiin...

Vierailija
11/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ottanut vauvaikäiset mukaan lautakunnan kokouksiin...

Vierailija
12/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin paha on täysimetyksellä olevaa vauvaa kotiin jättääkään, kun ei voi tissejäkään kotiin jättää.

Vierailija
13/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se nyt mun mielestä erikoista että kaikki äideille suunnattu = aivotonta ja kotonaolo jotenkin tosi hekumallista. jepjep. kiva jos te viihdytte. ja ei niihin kertseihin ole pakko mennä, mutta kai se nyt on kivempi puhua vaipoista kuin olla puhumatta ollenkaan.

Vierailija
14/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kovin paha on täysimetyksellä olevaa vauvaa kotiin jättääkään, kun ei voi tissejäkään kotiin jättää.

Näin on!h

Vierailija
15/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pehmeitä ja aivottomia asiakkaita rittää ihan töissäkin.

Vierailija
16/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vauva mukaan, kerää tuomitsevia katseita, kannusta ihmisiä ottamaan kantaa! Mun lehtorini kysyi taannoin, että miksi mä en ole tuonut vauvaani tarpeeksi usein mukaan yo:lle, kun kirjastossa tai muuten vaan laitoksella käyn. Ups, mun moka. :)

Vierailija
17/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tää ns. tylsyys nyt vaan kuuluu asiaan ja vuoden, pari kestää vaikka päällään seisten. Jos ei oikeasti jaksa muutamaa kuukautta tai vuotta lapsen kanssa, niin ei sitten pidä sellaista hankkia. Kahden pienellä ikäerolla tulleen lapsen kanssa olen osan ajasta ollut valvomisesta niin hötöpäinen, että olen riemuiten kökkinyt kotona ja yksi kokonaan nähty jakso päiväsarjaa on ollut viikon kohokohta.

Ja toisaalta minulla on ollut esikoinen mukana vaikka missä - myös töissä ja tv-studiolla - ja kahden pienen lapsen olen matkustanut mm. Kiinaan ja New Yorkiin. Että en nyt oikein jaksa uskoa näitä " lapsen kanssa ei voi sitä ja lapsen kanssa ei voi tätä" -marinoita myöskään. Mitähän se teidän mukelonne sanoisi, jos osaisi puhua?

Vierailija
18/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kirjaston naiset oli ihan innoissaan.

Vierailija
19/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta raahaapa mukanasi vauvan lisäksi myös vilkkaat 3v ja 5v pojat niin eipä ole enää niin mieltä ylentävää ravata kaikenmaailman kulttuuririennoissa... siinä vaiheessa tavismamma tekee aika helposti johtopäätöksen että leikkipuistossa pääsee kaikki huomattavasti helpommalla.

Vierailija
20/32 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tavismamma joka käy neljän lapsen kanssa kulttuuririennoissa. Mutta silloin kun kaikki neljä mukana silloin myös mies mukana. Ja ompa välillä myös mukana vaikkapa kummilapsia.

Yhdessäkin konsertissa, konsertin jälkeen multa kysyttiin onko kaikki kuusi lasta todella meidän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme