Muita, jotka eivät ole koskaan katsoneet Kummelia eivätkä voi ymmärtää sen suosiota?
Yhtäkkiä 90-luvulla ihmiset alkoivat puhua Kummelista. Olen nähnyt siitä muutamien sekuntien pätkiä ja sehän on täysin älyvapaata, laadutonta touhua. En voinut ymmärtää ihmisiä, jotka siteerasivat Kummelia ja puhuivat heidän sketseistään.
Onko muita, jotka eivät pidä Kummelista?
Kommentit (73)
Montako muuta teosta tiedät joka kuvaavat kaupunkia ja sen ihmisiä yhtä tarkkanäköisesti?
Itse tiedän ehkä kaksi muuta, Kyllä isä osaa ja Tarkkis.
Vierailija kirjoitti:
Montako muuta teosta tiedät joka kuvaavat kaupunkia ja sen ihmisiä yhtä tarkkanäköisesti?
Itse tiedän ehkä kaksi muuta, Kyllä isä osaa ja Tarkkis.
Kala nimeltä Wanda on yksi joka pääsee lähelle. Tamperelaistaiteen voi katsoa olevan aika hemmetin hyvässä seurassa.
Ei ne kaikki sketsit uppoa, mutta on siellä helmiä joukossa:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Ainakin se pääesittäjä on niin kuvottavan näköinen mulkosilmineen ja dawnsyndroomaisine kasvoineen, etten vaan voi katsoa. Oksentaisin. Muistuttaa punapigmenttimäisyydessään Leikolaa, joka myös aiheuttaa esteettistä kärsimystä lyhyine raajoineen ja isoine päineen 🤢🤮🤢🤮🤢🤮
Puhuksää Silvennoisesta? Sehän on ihan artisti. Ihan ok kitaristi. Hassua miten siitä kuuluu nykyisin Vestich läpi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Kummelia on mukava katsoa siksi, että näyttelijöiden iloisuus välittyy. Nykymaailma on niin vakava. Siinä on lisäksi oikeasti ihan hauskoja sketsejä, vaikka toki myös vanhentunutta sisältöä.
t. nainen 18 v
Ihan totta tämä vakavuusasiakin. Ysärihuumorista välittyy vielä sellainen vilpittömän anarkistinen meininki, kaikki ei ollut pelkkää paatosta koko ajan.
Hyvä huomio myös se, että Kummeli oli rehellisesti välillä junttia matskua ja erittäin hyvä niin!
Jos ei ole katsonut, niin ei kai voi ymmärtääkkään.
Itse en ole katsonut yhtään Lostia ja en ymmärrä mikä siinä oli niin erikoista.
Kummeli on huippu, kun vertaa nykyään jotain sohvaperunat. Mitä naurettavaa on katsoa jotain naurettavaa ohjelmaa, jota telkkari esittää ja kaikki muka nauraa. Kyllä on vähäälysistä aikuista porukkaa tai nuorisoa, jotka viitsivät katsoa tuota paskaa. Täytyy olla tosiaankin vähääääää........älynen.
Tässä aloituksessa ei ole mitään järkeä. Miten ihmeessä voisit ymmärtää jonkun sarjan suosiota, jos et ole koskaan katsonut jaksoakaan? Sarjan suosiota voi ymmärtää tai olla ymmärtämättä ainoastaan, jos sitä on katsonut.
Onhan Silvennoinen maailmanluokan blueskitaristi:
Vierailija kirjoitti:
Kummeli on huippu, kun vertaa nykyään jotain sohvaperunat. Mitä naurettavaa on katsoa jotain naurettavaa ohjelmaa, jota telkkari esittää ja kaikki muka nauraa. Kyllä on vähäälysistä aikuista porukkaa tai nuorisoa, jotka viitsivät katsoa tuota paskaa. Täytyy olla tosiaankin vähääääää........älynen.
Samaa mieltä!
En ymmärrä sohvaperunat, jossa muka nauretaan jollekin. Ihan typerä ohjelma.
Ennen oli kunnon viihdeohjelmia.
En aikoinaan tykännyt Kummelista yhtään. Joitain sketsejä olen myöhemmin katsonut ja ovathan ne nykyviihteeseen verrattuina hyviä. Mutta en vaan edelleenkään jaksa katsoa niitä.
Lapsuudessani elin ympäristössä, jossa kummelien käyttämä kieli ja puhetapa oli ihan normaalia, eikä mikään vitsin aihe. Ehkä siksi en jaksa niitä juttuja, joissa Tampereen murteen vääntäminen on niin keskeinen osa sitä "hauskuutta".
Minä nauroin tälle, vaikka onkin epäreilu ruotsalaisia kohtaan.
Inhosin sitä silloin kun se tuli 90-luvulla enkä katsonut. Nykyään toimii paremmin, naurattaakin. Kummeli on hauskempaa, mitä vanhempi.
Eihän niilläkään nyt ihan jokainen sketsi ole kultaa, ei kenelläkään. Mielestäni heillä kultakausi tuli muutenkin vähän myöhemmin, ihan alussa ei ollut sitä kaikkein parasta. Myöskään ne leffat eivät ole niin hauskoja kuin parhaimmat irtosketsit.
Mutta makuasiat on makuasioita, ei ole pakko tykätä ollenkaan jos ei halua.
Kummelia tehtiin vielä aikana jolloin huumorista ei juuri loukkaannuttu, ainakaan paljoa. Nykyään pitää varoa joka vitsiä ettei vaan joku loukkaannu tai joudu somehullujen lynkkaamaksi.
Joku julkkis kerran kertoi haastattelussa, että ei ymmärtänyt Kummelia, mutta sitten huoltoasemalla tuli vastaan ilmielävä Matti Näsä...
Hän tajusi, että useimmat hahmot ovat karikatyyreja elävän elämän tyypeistä.
Minä tunnen parikin Matti Näsää, Martti Mielikäisen ja Puukon veljekset.
Se luokassa töppäilevä ja opettajan kovistelussa lukkoon menevä "pikkupoika" tuo elävästi 80- luvun kouluajat mieleen...
Artisti maksaa on ihan klassikko...
Rapakympin luulisi puhuttelevan tälläkin palstalla oudoista treffikokemuksista päätellen.
Toki Kummelissa oli vähemmän onnistuneita sketsejä myös ja aina sarjan jatkuessa alkavat vitsit käydä vähiin.
Minusta ne oli ällöttäviä ohjelmia ja ne hahmot oli oksettavia.
En ole katsonut, mutta näin ollen en voi sanoa mitään siitäkään minkä takia se olisi suosittu. Kun en tiedä, mitä siellä vitsaillaan....
Mutta huumoriahan on niin monenlaista. Lapsellista ja älytöntä, puujalkavitsitasoa, ja sitten on tietysti älyllisempääkin.