Miten parantua masennuksesta ja jaksamattomuudesta?
Lääkkeinä Abilify, ja isolla annostuksella Ketipinor. Väsyttää aamuisin ja koko päivän aivan valtavasti. Olen lihonut ihan hirveästi. Parantuisin masennuksesta jos saisin 30kg pois ja jaksaisin liikkua ja tehdä asioita mm siivota ja käydä töissä. Mikä auttaisi?
Kommentit (65)
Ootko koskaan miettiny mikä oikeasti on ajanut sut masennukseen jo ennen lääkkeiden alottamista, mikä sun masennuksen takana on? Kun masennuksen syyn oivaltaa, niin työstäminen sen eteen miten voisit koittaa vaikuttaa siihen että masennus lievenis/häipyis?
Vierailija kirjoitti:
Ootko koskaan miettiny mikä oikeasti on ajanut sut masennukseen jo ennen lääkkeiden alottamista, mikä sun masennuksen takana on? Kun masennuksen syyn oivaltaa, niin työstäminen sen eteen miten voisit koittaa vaikuttaa siihen että masennus lievenis/häipyis?
Tämä Vauva sivusto aiheuttaa herkille masennusta, sairaat tänne kirjoittelevat masentavia viestejä. Lopeta seuraaminen
Psilosybiiniä naamaan, niin johan loppuu masennus ja muut harhat.
Ei siihen ole mitään taika keinoa, eikä siitä varsinaisesti koskaan välttämättä edes parane. Mä lopettaisin tuon "sit kun" ajattelun, kun oikeasti se laihtuminenkaan ei sitä masennusta paranna. Lääkkeetkin pitää yllä jotain toimintakykyä mutta muuten pitää vaan keksiä ne asiat mitkä tuo itselle onnellisuutta ja jättää ne asiat pois mistä tulee paha olo.
Mä Hyväksyn sen että olen masentunut ihminen, enkä saa sitä itsestäni pois, mutta ponnistelen joka päivä että tulisi tehtyä niitä asioita mitkä pitää yllä hyvää elämää (liikunta, ihmissuhteet, ruoka, lepo, päihteettömyys, harrastukset, työ jne). Sitten joskus repsahtaa ja luisuu tekemättömyyteen ja pimeyteen mutta kun noi asiat on jo rutiinia niin nyt tiedän että pääsen sieltä pois. Ja kukaan muu ei voi niitä asioita mun puolesta tehdä eikä ole kenenkään muun asia minua parantaa tai pelastaa. Toki mulla ei mitään psykoosia olekaan vaan ihan "perus" masennus.
Appelsiini.