Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten parantua masennuksesta ja jaksamattomuudesta?

Vierailija
14.04.2021 |

Lääkkeinä Abilify, ja isolla annostuksella Ketipinor. Väsyttää aamuisin ja koko päivän aivan valtavasti. Olen lihonut ihan hirveästi. Parantuisin masennuksesta jos saisin 30kg pois ja jaksaisin liikkua ja tehdä asioita mm siivota ja käydä töissä. Mikä auttaisi?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abilify annostus on siis 30mg päivä ja Ketipinor 300mg päivä

Yritän nyt tuota jonkun ehdottamaa päivärytmiä, kohta ulos. Juuri söin aamiaiseksi puuroa ja tuoremehua. En tiedä mitä lounaaksi söisi....ruuat myös koen hankalaksi koska tulee syötyä epäterveelliseksi. Monesti Subin leipä. Ne on halpoja puolikkaana. Tai kuraläppä pitsa. Tai hampparia.

Ap

Puuron sekaan heitä marjoja: mustikoita ja mansikoita. Syö myös kourallinen pähkinöitä ja siemeniä.

Vierailija
42/65 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://mtvgo.fi/l/ksFxefqj

Tämä on tosi hyvää ja terveellistä mehua! 🍊🍊🍊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko huomauttaa että jos on talouden takia ongelmia on terveellinen ruokavalio kalliimpaa kuin epäterveellinen. Itse olen ulosotossa velallinen, masentunut sairaslomalla. Jos esim.ennen tilipäivää viikon ruuat n.10 eurolla, ei siinä ihmeitä lautasmallia väsätä.

Vierailija
44/65 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastamalla itseään, koska RAKKAUS on elämänvoima. Kysy itseltäsi mitä tekisit toisin, jos rakastaisit itseäsi? Ja sitten tee niin. Sinun vastuusi on pitää itsestäsi huolta. Se ei missään nimessä ole itsekästä.

Vierailija
45/65 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömäkelpoisia, mutta hieman kolhiintuneita hedelmiä ja vihanneksia. Tuotteet löytyvät kassojen jälkeen pakattuna kolmen kilon laatikoihin. Hedelmä- ja vihanneslaatikon hinta on kaksi euroa.

https://corporate.lidl.fi/vastuullisuus/ymparisto/havikki

Vierailija
46/65 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko huomauttaa että jos on talouden takia ongelmia on terveellinen ruokavalio kalliimpaa kuin epäterveellinen. Itse olen ulosotossa velallinen, masentunut sairaslomalla. Jos esim.ennen tilipäivää viikon ruuat n.10 eurolla, ei siinä ihmeitä lautasmallia väsätä.

https://www.martat.fi/marttakoulu/ruoka/kestava-ruoka/edullinen-kotiruo…

Vierailija
47/65 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit alkaa kasvattaa salaattia ja yrttejä kun tulee kevät.

https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/koti-ja-hyva-olo/kasvata-yrtteja-amma…

Vierailija
48/65 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita säännöllisestä syömisestä. Onko rauta-arvoja tai kilpirauhasarvoja koskaan mitattu? Aina on toivoa.

Vierailija
49/65 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunntien ja kaupunkien pitäiisi järjestää harrastustoimintaa josta löytää samanhenkisiä kavereiiita tekemään yhdessä asioiita.

Vierailija
50/65 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunntien ja kaupunkien pitäiisi järjestää harrastustoimintaa josta löytää samanhenkisiä kavereiiita tekemään yhdessä asioiita.

Taii sitten perustan ittte sellaisen.

Vierailija
51/65 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taii sitten perustan ittte sellaisen.

Se on tuoo kaveruuus erilaista aikuis iässsä kun muistaa silloin kun oli vielä lapsi ja nuori etttä soiteltiiin kavereille hei voikko olla tyyliiin.

Vierailija
52/65 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttoi taideharrastuksen löytäminen.

Toivottavasti sinäkin löydät itsellesi sopivan asian, joka kiinnostaa ja jota tehdessä unohtaa huonon olon.

Vierailija
53/65 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuo liikkuminen lohottaa entisestään..tulee ihan tapponälkä ja syön liiikaa

Vierailija
54/65 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abilify annostus on siis 30mg päivä ja Ketipinor 300mg päivä

Yritän nyt tuota jonkun ehdottamaa päivärytmiä, kohta ulos. Juuri söin aamiaiseksi puuroa ja tuoremehua. En tiedä mitä lounaaksi söisi....ruuat myös koen hankalaksi koska tulee syötyä epäterveelliseksi. Monesti Subin leipä. Ne on halpoja puolikkaana. Tai kuraläppä pitsa. Tai hampparia.

Ap

Puuron sekaan heitä marjoja: mustikoita ja mansikoita. Syö myös kourallinen pähkinöitä ja siemeniä.

Ihan oikeasti: sinäkö todellakin väität, että masennus paranee syömällä kourallisen pähkinöitä ja siemeniä? Tai heittelemällä puuron sekaan mustikoita ja mansikoita?

Vierailija
55/65 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt hyvän aamupalan ja lähdet kävelylle. Sen jälkeen terveellinen lounas. Sen jälkeen siivoilet kotona ja teet muita hommia, sitten syöt päivällisen ja sen jälkeen taas ulkoilemaan. Sitten iltapalaa ja nukkumaan ajoissa että saat riittävästi unta.

Huomaa, ettet ole koskaan ollut masentunut.

Kun on syvästi masentunut, ei pysty tekemään hyvää aamupalaa. Kävelylle lähteminen on ylivoimaista, samoin terveellisten lounaiden, päivällisten ja iltapalojen tekeminen, siivoilu ja ulkoilu. Masentuneena unikaan ei virkistä.

Vierailija
56/65 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne vain kunnan nettisivuilla ottamaan selvää, millaista maksutonta harrastustoimintaa on tarjolla.

Vierailija
57/65 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiasta pitäisi aloittaa. Aloitat liikunnan vähitellen. Suosittelen myös sellaista painovannetta! Olen itse käyttänyt masennuslääkkeitä vuosia, nyt pääsin tutkimukseen jossa testataan yhtä lääkkeetöntä hoitoa. Jännittää!

Vierailija
58/65 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoamisessa yksi hyvä keino voi olla se, että laitat kellon hälyttämään lyhyen ajan sisällä. Esim. 5, 10 tai 15 min. Ja sitten siivoat, ihan mitä vain, kunnes tuo aika on kulunut. Teet tätä päivittäin kerran päivässä. Myöhemmin voit lisätä kertoja, jos tuntuu, että jaksat paremmin.

Toinen siivousapu voi olla se, että valitset vain yhden kohteen, jonka siistit. Aloitat siitä paikasta, mihin silmät aivan ensimmäisenä menevät herättyäsi. Eli siivoat sen, jotta seuraavana päivänä on mukavampi herätä. Sitten valitset jonkin toisen paikan. Esim. keittiön pöytä, jotta on mukava syödä aamiaista. jne.

Kun jaksat paremmin siivota, voit laatia viikon siivouslistan, jossa on joka päivälle pieniä ylläpitoaskareita, minkä avulla pidät kodin suhteellisen siistinä eikä tule ahdistavaa oloa siitä, että pitäisi tehdä jokin suursiivous. Tai sitten jatkat tuota kellotusta. Senkin avulla tulee koti pidettyä riittävän siistinä.

Hieno ohje. Ei vain toimi, jos ihminen on masentunut. Masentuneisuutta on juuri se, ettei kykene mihinkään, vaikka halua olisi.

59/65 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua terapiasta jos haluat parantua. Jos haluat pahempaa kirjoita tänne Vauva ihmisille, ovat ilkeitä

Vierailija
60/65 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näihin tapauksiin auta muu kuin hakea kotoa pihalle liikkumaan ja aktiviteetteihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi