Tapailisitko miestä joka tekee vain pimeitä töitä kun ulosotossa on 160 000e, eikä pystyisi mitenkään lyhentämään?
Miten on?
Tällaista olen joutunut pohtimaan viime viikot...
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmasti työssä käyvänä pystyt maksamaan edes pari sataa kuussa. Miksi aina leikitään uhria kun on velan maksun aika?
Onhan se typerää ettei suomessa voi tehdä henkilökohtaista konkurssia, kuten esim. Jenkeissä.
Kun asiat kerran kusee huolella tässä maassa, niin sen jälkeen on turha verokortilla töitä tehdä
Se on juurikin näin! Tapat jonkun niin istut rangaistuksesi joka Suomessa on pari vuotta ja aloitat puhtaalta pöydältä mutta kun jätät laskun maksamatta se seuraa koko ajan kasvaen sinua vähintään 15 vuotta ja saman ajan olet kakkosluokan kansalainen luottotieto rekisterin ansiosta.
En tapailisi miestä, jolla on tuo asenne. Tuo velka sinänsä ei olisi este, jos mies sitä maksaisi rehellisellä työnteolla tai hakeutuisi velkajärjestelyyn. Itselläni on hyvät tulot, ei olisi ongelma minulle maksaa molemmille kaikki arkipäivän ylittävät ylellisyydet, lomamatkat, ravintolaillalliset, konsertit ym, jos mies on rehellinen ja kiva kumppani.
Ei kannata ainakaan perheen perustamismielessä tapailla. Jos lapset on tehty ja kumpukin haluaa erillissuhdetta niin sitten ei haittaa. Yhteiseen talouteen ei kannata ryhtyä.
Vierailija kirjoitti:
En tapailisi miestä, jolla on tuo asenne. Tuo velka sinänsä ei olisi este, jos mies sitä maksaisi rehellisellä työnteolla tai hakeutuisi velkajärjestelyyn. Itselläni on hyvät tulot, ei olisi ongelma minulle maksaa molemmille kaikki arkipäivän ylittävät ylellisyydet, lomamatkat, ravintolaillalliset, konsertit ym, jos mies on rehellinen ja kiva kumppani.
Kerrotko miten normaalilla palkalla maksetaan 160 000e ulosotto?
Ymmärrätkö että tuo kasvaa koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä niin moni tuntuu kuvittelevan, että keskituloinen selviäisi 160 000 euron ulosotosta? Pelkät korot ovat monta tonnia kuussa. Tietysti sitä voisi tehdä tavallisesti hommia ja ottaa pelkän suojaosuuden, eläkkeeseen asti. Aika ymmärrettävää, että tekee pimeitä töitä.
Pimeät työt eivät ratkaise pidemmän päälle mitään, eläkkeet jäävät maksamatta jne. Pitää vaan lähteä selvittämään asiansa, esim. velkäjärjestelyn kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei sitä pysty maksamaan normaalilla työllä, niin velkajärjestely on mahdollinen ( jos ei ole kysymys esim. rikoksella aiheutetusta velasta).
Moni kyllä maksaa tuon suuruista asuntolainaa ihan palkkatuloillaan.
Pimeitä töitä ei edes ole niin paljoa tarjolla, että niistä karttuisi säännöllinen palkkatulo. Satunnaiskeikkoja samanlaisille venkuloille, joista jonkun viiskymppisen ja kossupullon voi silloin tällöin saada. Tasaista elintasoa niillä ei tehdä. Eikä päästä parisuhteeseen tavallisen ihmisen kanssa.
En tapailisi. Tai no, pelkässä seksisuhteessa voisin olla, parisuhteeseen en lähtisi.
Kyllähän tuota nusaasta vois, mutta ei sen vakampaa seurustelua tommosen rutiköyhän vastuun väistelijän kanssa.
Tämä sama aloittaja taas asialla.
Se sitten jaksaa jauhaa muka-asioistaan.
Luulisi että itsekin osaisi jotakin päätöksiä tehdä, ettei jokaista asiaa pidä kysyä täältä.
"Mitenkäs muut?"
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mitenkähän se on ihan normaalielämässä hankittu, tuollainen velka, jos ei kerran ole rahkeita maksaa sitä pois? Kaikenmaailman pellejä tämäkin maailma päällään kantaa.
Onpa tuomitsevat porukkaa täällä. Joku on voinut olla lainan takaaja tms. Itselläni esim. ADHD ja sen takia ollut elämänhallinnassa ongelmia ja on jonkun verran velkaa jota hoidan pois kylläkin. Ei velat tai se että menetin luottotiedot tee minusta huonoa ihmistä, en ole rikollinen. Yritän parhaani mukaan selvitä niillä eväillä jotka elämä antanut minulle. Olen täysin päihteetön ja käyn töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo este ole sinänsä, musta on aika naiivia suhtautua pimeisiin töihin tiukasti, se on tän maailman syntien mittakaavassa kovin pieni juttu.
Että pikkasen saa tappaakin, kun jotkut tappaa tuhansia? Lapsellinen kumimoraali!
Veronkiertäjä varastaa muilta. Velkansa ulosottoon päästänyt on jo varastanut lainanantajilta.
Mites Tony Halme sanoikaan: Jumala armahtaa, minä en.
Sun hissi nousee vähän lujaa. Ihan iisisti nyt vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap syyllistyy myös itse rikokseen salaamalla miehensä pimeät työt, joudut rikosoikeudelliseen vastuuseen sillä sinun katsotaan olevan mukana kuvioissa. Sinulla on velvollisuus ilmoittaa verottajalle havaitsemasta pimeästä työstä.
Älä nyt naurata.
Juu ihan käsittämätöntä Justiinaa liikkeellä ketjussa. Ei oo suomalaisen moraalin voittanutta. Komedia-ainesta on kyllä.
Minun miehellä oli ulosotossa yli 60 000 e kun yritys kaatui. Maksoi velkansa kuitenkin pois eikä tullut mieleenkään kääntää selkää hänelle. Nyt 2,5 vuotta velatonta aikaa ja tuo vain lähensi meitä. Jos olisi uusi tuttavuus, tekisi pimeitä töitä eikä ottaisi veloista vastuuta niin en lähtisi suhteeseen. Tässä itselläni ratkaisisi se miten toimii velan kanssa ja mistä se velka on tullut. Vastuu pitää ottaa.
Tapailisin. Ja nimenomaan vain tapailisin. Siitä ei tulisi suhdetta koskaan eli tuskin edes kauaa jaksaisin tapailla.
Terveiset loviisaan. Jätä se luuseri.