Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin huvikseni sipsejä. Olenko nyt huono ihminen?

Vierailija
13.04.2021 |

Yleensä olen aina koko päivän suunnitellut sipsien ostoa ja on esim. nälkä alla ja sipsien syömisen jälkeen on tosi tyytyväinen olo. Nyt ostin vain hetken mielijohteesta ja söinkin jo pussista osan. Täytyy myöntää, että tuli vähän parempi mieli. Mutta olenko turmion tiellä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostitko sidukkaa, oletko vantaan kokoinen?

En ostanut. Paino on pituus miinus 120. ap

Vierailija
22/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sipsejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin parin kuukauden välein kun ostan sipsejä niin ostan näitä ja valkosipuli dippiä

https://www.estrella.fi/portfolio/herkku_chips/

Vierailija
24/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit on hyviä. Ostankin huomenna lounaaksi sipsipussin.

Vierailija
25/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sipsejä?

Oikian Fiini Claire eli salt & vinegar. Miksi heidän sipseillään on niin oudot nimet?

26/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin uskoa että punajuurichipsit on ilman glutamaattia. Onko Suomessa myytävänä?

Vierailija
27/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Voisin uskoa että punajuurichipsit on ilman glutamaattia. Onko Suomessa myytävänä?

Eikös Pirkalla ole juuressipsejä? Mutta eikö niissä ole rasvaa vähintään yhtä paljon kuin perunalastuissa?

Vierailija
28/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sipsejä?

Oikian Fiini Claire eli salt & vinegar. Miksi heidän sipseillään on niin oudot nimet?

En tiedä, hienosto sipsejä heh :D Varmaan hyviä.

Vierailija
29/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kamala, todella huono.

Joskus huonoudesta voi tulla itseisarvo.

Vierailija
30/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sipsejä?

En tiedä, hienosto sipsejä heh :D Varmaan hyviä.

Ihan kaikkein parhaita sipsejä minusta. Kunhan aika harvoin syö. ap

Vierailija
31/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäis asioikseen ostaa mitään herkkuja tai kaljaa kun on tää tietty tilanne. Viikon ruokaostosten yhteydessä asia erikseen.

Vierailija
32/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäis asioikseen ostaa mitään herkkuja tai kaljaa kun on tää tietty tilanne. Viikon ruokaostosten yhteydessä asia erikseen.

Meidän lähikaupassamme ei usein ole ketään tai sitten siellä on kaksi asiakasta minun lisäkseni. ap

Vierailija
33/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka on kieltänyt ketään herkuttelemasta?  Ei kukaan.

Ihminen on itse vastuussa itsestään.

Minä ostan toisinaan perjantain saunaillaksi itselleni jotain juustonaksuja vai mitä ne nyt ovat, kai ne jotain sipsejä ovat. Ne maistuvat tosi hyviltä. Lisäksi ostan Alkosta jotain hyvää olutta, pidän erityisesti yhdestä saksalaisesta savuoluesta.

Toisinaan ostan saunakahville itselleni myös jonkin ihanan leivoksen. Olen nainen ja sinkku ja palkitsen itseni rankasta ja kiireisestä työviikosta juuri niillä herkuilla kuin haluan.  Olen normaali painoinen, mutta epäilen, että näillä viikottaisilla herkuilla, voin vanhemiten lihoa, mutta vain epäilen.

Koska herkuttelu tapahtuu vain kerran vkossa, saunailtaisin.

En olekaan koskaan kuullut ilmiöstä nimeltä saunakahvit. Minkälaisessa vaiheessa päivää ja saunaa tämä tapahtuu?

Noo, saunakahvit kuuluvat ainakin maaseutu maisemiin.  Tehtiin rankasti töitä kokoi lauantaipäivä.

Maatilalla kun kaikki päivät ovat työpäiviä.

Mutta lauantai ehtoona ihmiset rauhoittuu.  Mennään saunaan ja kun kaikki ovat saunoneet, niin emämtä keittelee hyvät kahvit saunan jälkeen.

Ja siinä kahvipöydässä on monenlaista herkkua, joita emäntä ja tytöt ovat pyhäksi leiponeet.

On tuoretta pullaa ja sen lisäksi vielä jotain kakkua.

Ah, miten mukavaa oli saunakahvien jälkeen mennä pihalle keinuun muorin kanssa istuskelemaan ja nauttimaan kauniista kesäisestä lauantai-illasta.

Ajat ja tavat muuttuu, nykyisinhän kai syövät pizzaa tai sushia tai jotain vastaavaa sauna jälkeen, jos edes nykyiset polvet enää saunassa käyvät.

- vähän vanhempi kommentoija -

Vierailija
34/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka on kieltänyt ketään herkuttelemasta?  Ei kukaan.

Ihminen on itse vastuussa itsestään.

Minä ostan toisinaan perjantain saunaillaksi itselleni jotain juustonaksuja vai mitä ne nyt ovat, kai ne jotain sipsejä ovat. Ne maistuvat tosi hyviltä. Lisäksi ostan Alkosta jotain hyvää olutta, pidän erityisesti yhdestä saksalaisesta savuoluesta.

Toisinaan ostan saunakahville itselleni myös jonkin ihanan leivoksen. Olen nainen ja sinkku ja palkitsen itseni rankasta ja kiireisestä työviikosta juuri niillä herkuilla kuin haluan.  Olen normaali painoinen, mutta epäilen, että näillä viikottaisilla herkuilla, voin vanhemiten lihoa, mutta vain epäilen.

Koska herkuttelu tapahtuu vain kerran vkossa, saunailtaisin.

En olekaan koskaan kuullut ilmiöstä nimeltä saunakahvit. Minkälaisessa vaiheessa päivää ja saunaa tämä tapahtuu?

Noo, saunakahvit kuuluvat ainakin maaseutu maisemiin.  Tehtiin rankasti töitä kokoi lauantaipäivä.

Maatilalla kun kaikki päivät ovat työpäiviä.

Mutta lauantai ehtoona ihmiset rauhoittuu.  Mennään saunaan ja kun kaikki ovat saunoneet, niin emämtä keittelee hyvät kahvit saunan jälkeen.

Ja siinä kahvipöydässä on monenlaista herkkua, joita emäntä ja tytöt ovat pyhäksi leiponeet.

On tuoretta pullaa ja sen lisäksi vielä jotain kakkua.

Ah, miten mukavaa oli saunakahvien jälkeen mennä pihalle keinuun muorin kanssa istuskelemaan ja nauttimaan kauniista kesäisestä lauantai-illasta.

Ajat ja tavat muuttuu, nykyisinhän kai syövät pizzaa tai sushia tai jotain vastaavaa sauna jälkeen, jos edes nykyiset polvet enää saunassa käyvät.

- vähän vanhempi kommentoija -

Tästäkin ollaan palstalta keskusteltu. Itse olen nelikymppinen ja täytyy myöntää, että viime vuosina on saunominen jäänyt muutamaan kertaan vuodessa. Aiemmin saatoin käydä monta kertaa viikossa.