Torimyyjän postipaketti ei tullut
Hei, onko teillä ollut viivettä postipakettien saamisessa? Tein kaupat niin että paketin olisi pitäny perjantaina jo tulla. Myyjä ei ottanut talteen lähetystunnusta saati antanut sitä minulle pyynnöstä huolimatta. Alkaa jo stressaamaan. Minkälaisia toimitusaikoja teillä on ollut viime aikoina yksityisten pakettien postituksessa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Noniin asia selvä. Huijatuksi olen tullut. Omapostissa kyllä näkyi muut paketit muttei mitään tältä tyypiltä. Kylläpä v@tuttaq ja on idiootti olo. Laitoin viestin että palauttaa rahat tililleni.
Teittekö kaupat 1.4?
Ehkä kauppa oli vain hauska aprillipila
Vierailija kirjoitti:
Hahhahhahhaaa, noin mä olen tehnyt varman kolmelle kymmenelle hyväuskoiselle. Kaikki on uskoneet tarinan paketin häviämisestä, ja rahat saanut pitää.
Vinkki: Tee postiin katoamiilmoitus! ;)
PS jos se olit sinä, joka ostit Vuittonin veskan, niin usko vaan, kyllä se sieltä tulee, en saanut mitään lähetystunnusta...
Nykyään posti ei edes vastaanota katoamisilmoitusta vastaanottajalta. Lähettäjän pitäisi tehdä se.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Juuri tuli ilmoitus huutonetin paketista. Viikon on ollut matkalla.
Jotain kitkaa on ollut nyt rattaissa.
Postin rattaissa ei olekaan muuta kuin kitkaa ja paskaa.
Lienee alueellinen ongelma. Tehtiin pari vuotta remonttia ja nyt korona aikana tilataan kaikki netistä ja postin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Kaikki on ollut tuossa pihassa ihan silloin kun on pitänytkin.
Vierailija kirjoitti:
Hahhahhahhaaa, noin mä olen tehnyt varman kolmelle kymmenelle hyväuskoiselle. Kaikki on uskoneet tarinan paketin häviämisestä, ja rahat saanut pitää.
PS jos se olit sinä, joka ostit Vuittonin veskan, niin usko vaan, kyllä se sieltä tulee, en saanut mitään lähetystunnusta...
Rikosilmoitusta odotellessa 🙄
Täällä yksi huijattu vastaa: ostin tuotteen torista ja maksoin sovitusti. Katsoin että puhelinnumero ei ole prepaid eikä nimi vivahda mersukansaan.Tyypillä oli muitakin saman harrastuksen tuotteita ja lasten tarvikkeita myynnissä, vaikutti siis sen perusteella ns tavalliseksi kauppakumppaniksi. Silti, tilaisuus teki myyjästä varkaan ja hän sekoitti siihen toisenkin ihmisen. Onneksi sain rahani takaisin siltä kauppaan sekoitetulta mieheltä joka ei halunnut itseään mukaan rikosilmoitukseen. Mitä tästä opin, sillä kuinka kauan on ollut myyjänä torilla tai mitä myy, onko prepaid numero- ei voi mitään päätellä rehellisyydestä.
Posti kulkee hitaasti. Minä odottelisin vielä muutaman päivä ennen kuin huolestuisin.
Vierailija kirjoitti:
Myyjä palauttaa rahat. Viimeset tällaiset kaupat mun osalta. Kiitos tuo omaposti vinkki oli ihan pelastus!
Älä nyt ainakaan hengitystä pidättele, kun odottelet rahojasi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitusta odotellessa 🙄
No, hui. Paha paha poliisi tulee ja vie vankilaan ja heittää avaimen menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä palauttaa rahat. Viimeset tällaiset kaupat mun osalta. Kiitos tuo omaposti vinkki oli ihan pelastus!
Älä nyt ainakaan hengitystä pidättele, kun odottelet rahojasi takaisin.
:D
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Aika paljon olen Postin kautta ostanut.
Ja huutonetistä.
Ongelmia on ollut vain pari kertaa.
Yhtään lähetystä ei ole kadonnut enkä ole tullut huijatuksi.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Ja huutonetistä.Ongelmia on ollut vain pari kertaa.
"vain pari kertaa"
Kokeileppa vaikka DHL:ää tai muuta.
Ei tartte paljon pakettejaan jäljitellä.
Postiennakko on puolestaan riski myyjälle. Mikäli ns ostaja ei lunastakaan lähetystä, jää posti- ja postiennakkokulut myyjän tappioksi.
Olen yhden kaupan jättänyt tekemättä tori.fissä kun ostaja olisi halunnut välttämättä postiennakolla. Ei maksa vaivaa kympin ostoksesta, kun hintaan lisää postimaksu 5,90 ja ennakkoa vielä 5,50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja menit sitten maksamaan etukäteen..?
Ainahan ne maksetaan etukäteen. Vai lähetätkö sinä ilmaiseksi omaisuuttasi tuntemattomille?
Pos-ti-en-nak-ko
Moni täysin rehellinen myyjä ei halua paostiennakolla myydä, koska lähettäjä joutuu maksumieheksi, jos ei pakettia haetakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja menit sitten maksamaan etukäteen..?
Ainahan ne maksetaan etukäteen. Vai lähetätkö sinä ilmaiseksi omaisuuttasi tuntemattomille?
Pos-ti-en-nak-ko
Paketissa voi olla vaikka kivi. Ei yhtään sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin asia selvä. Huijatuksi olen tullut. Omapostissa kyllä näkyi muut paketit muttei mitään tältä tyypiltä. Kylläpä v@tuttaq ja on idiootti olo. Laitoin viestin että palauttaa rahat tililleni.
Teittekö kaupat 1.4?
Mitä tarkoittaa 1.4? Ei ainakaan päivämäärää. Päivämäärä on järjestysluku joka merkitään PISTEELLÄ pe r k e l EE n tollo. Siis 1.4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teittekö kaupat 1.4?
Mitä tarkoittaa 1.4? Ei ainakaan päivämäärää. Päivämäärä on järjestysluku joka merkitään PISTEELLÄ pe r k e l EE n tollo. Siis 1.4.
Onneksi omaan kommenttiisi ei ole tullut yhtään kielioppivirhettä. 🤣 Pelle olet, kun tuollaisesta nillität.
Jos myyjä väittää, ettei ottanut postin koodia muistiin niin sehän on ihan helposti myyjän katsottavissa omasta sähköpostistaan, jonne posti lähettää sähköisen kuitin.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Ja huutonetistä.Ongelmia on ollut vain pari kertaa.
Itselläni on takana yksi varsin mielenkiintoinen kauppa
Ostin pari vuotta sitten tuotteen jonka maksoin välittömästi myyjälle ja laitoin tästä hänelle viestiä. Odottelin viikon ja mitään ei kuulunut joten soitin myyjälle joka vastasi puhelimeen ja kertoi olevansa sairaalassa mutta aikoi laittaa lähiomaisen hoitamaan tuotteen lähetyksen postiin. Odottelin viikon ja mitään ei kuulunut jolloin soitin uudestaan myyjälle joka kuulosti puhelimessa varsin sekavalta mutta sanoi, että paketti olisi lähetetty jolloin pyysin häneltä seurantakoodia jonka hän sitten lähettikin minulle tekstiviestillä. Kun etsin seurantanumerolla pakettia sellaista ei kuitenkaan löytynyt. Tässä vaiheessa epäilin tulleeni huijatuksi mutta soitin kuitenkin myyjälle joka taas yllättäen vastasi puhelimeen ja kertoi, että kyllä se paketti on lähetetty ja että seurantanumero on myös oikein. Tässä vaiheessa jo vähän hermostuin ja kerroin, että edellisessä puhelussa vaikutitte varsin sekavalta, että mistähän tässä mahtaa olla oikein kyse. Myyjä avautui tilanteestaan ja kertoi saaneensa sairaalassa lääkäriltä muutaman kuukauden elinaikaa ja pahoitteli vielä, että lähetyksessä on jotain häikkää mutta aikoi mennä postiin selvittämään asiaa kunhan vointi on parempi. Samana tai seuraavana päivänä sain häneltä viestin jossa oli kuva lähetyskuitista jossa tosiaan oli tuo hänen aiemmin lähettämänsä lähetystunnus mutta nimeni ja osoitteeni oli kirjoitettu osittain väärin. No menin tämän lähetystunnuksen kanssa postiin ja tiedustelin, että misssähän minun pakettini mahtaa olla. Postissa virkailija etsi pakettia tunnuksella ja sanoi ettei sellaista ole olemassa. No menin kotiin ja soitin vihaisena myyjälle joka oli puhelimessa taas varsin sekavan oloinen ja nyt hän puolestaan hermostui minulle ja sanoi, että paketti olisi jo noudettu ja alkoi syyttämään minua huijariksi. Pitkän vuoropuhelun aikana hän kuitenkin mainitsi jo kerran rahojen palauttamisesta mutta aikoi kerran vielä itse asioida postissa. Mitään ei kuulunut muutamaan päivään joten otin häneen taas kerran yhteyttä. No seuraavan kerran soittaessani paketin lähettämisestä oli mennyt arviolta 3-4 viikkoa. Olin tuolloin postissa jolloin annoin puhelimeni virkailijalle jotta tämä pystyi nyt neuvottelemaan myyjän kanssa. Virkailija sanoi myyjälle, ettei tällaista pakettia näy heidän järjestelmässään. Sain luurin takaisin jolloin myyjä sanoi, että hänellä olisi olemassa toinen samanlainen tuote jonka hän vosi lähettää minulle mutta mikäli tulen saamaan sen aiemman lähetyksen myöhemmin niin pyysi lähettämään sen takaisin hänelle. Samalla hetkellä Postin virkailija huudahti takaani, että hyllyllä näkyisi olevan paketti joka vastaa antamiani tietoja. Selvisi, että lähtöpäässä Postissa kuittiin oli kirjattu väärä seurantatunnus. Sain paketin ja asia oli hoidossa. Että näinkin voi käydä.
Kyse oli muuten noin 200 euron kaupasta.
Viime viikolla piti tulla postipaketti, mutta oli myöhästynyt ja sain vasta tällä viikolla.
Joten kyllä, myöhässä ovat.