Torimyyjän postipaketti ei tullut
Hei, onko teillä ollut viivettä postipakettien saamisessa? Tein kaupat niin että paketin olisi pitäny perjantaina jo tulla. Myyjä ei ottanut talteen lähetystunnusta saati antanut sitä minulle pyynnöstä huolimatta. Alkaa jo stressaamaan. Minkälaisia toimitusaikoja teillä on ollut viime aikoina yksityisten pakettien postituksessa?
Kommentit (55)
Ap mitä ostit? Minua huijattiin lastenvaatteissa.
Ohis mistä torista näkee myyjän tiedot?
Jos on tavallinen suomalainen, niin voi luottaa että lähettää.
Minä itse olen torissa lähettänyt postin kautta etukäteen maksajille, tietysti maksoivat myös postikulun. Ihan kymppien tuotteista kuten kirjoista kyse.
En kallista lähtisi ostamaan itse kyllä postin kautta, siinä nousee mahdollisuudet huijauksiin.
vierailijaXXX kirjoitti:
Postiennakko on puolestaan riski myyjälle. Mikäli ns ostaja ei lunastakaan lähetystä, jää posti- ja postiennakkokulut myyjän tappioksi.
Olen yhden kaupan jättänyt tekemättä tori.fissä kun ostaja olisi halunnut välttämättä postiennakolla. Ei maksa vaivaa kympin ostoksesta, kun hintaan lisää postimaksu 5,90 ja ennakkoa vielä 5,50.
Tämä. Jos ostaa 10e tai 20e tuotteen niin ei ole järkeä maksaa siitä 10e postikuluja. Ja myyjänä en halua maksumieheksi. Turhaa säätöä. Rehellisten ihmisten välillä kauppa sujuu mutkitta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole viivettä. Ostin huutonetistä tuotteen joka oli noudettavissa lähes toisella puolen Suomea seuraavana päivänä kaupasta.
Miksi ihmeessä tilasit sen noudettavaksi toiselta puolen Suomea?
Vierailija kirjoitti:
Jos myyjä on kirjoittanut tietoja väärin, niin silloin se on tietenkin myyjän virhe. Itse triplatsekkaan kaikki lähettämäni.
Lähtökohtaisesti en kuitenkaan jaksa suhtautua jokaiseen ihmiseen epäluuloisesti. Elämästä tulisi aika raskasta niin. Satavarmaksi en voi tässä tapauksessa tietää muuta kuin sen, että minulle ei ole pakettia lähtenyt. Onko paketti lähtenyt jonnekin, sitä en tiedä. Ainakin omaposti on hyvä todiste jottei tarvitse juupas eipäs keskustelua käydä.
Pyytääkö posti aina mailiosoitteen lähettäjältä? Vai onko se vapaaehtoinen?
Ap
Paketin voi lähettää myös tiskiltä. Siinä ei kysellä lähettäjän tietoja. Tai pakettiautomaatilla, jolloin lokeroon vain tungetaan jotain. Kaikki on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin asia selvä. Huijatuksi olen tullut. Omapostissa kyllä näkyi muut paketit muttei mitään tältä tyypiltä. Kylläpä v@tuttaq ja on idiootti olo. Laitoin viestin että palauttaa rahat tililleni.
Teittekö kaupat 1.4?
Ehkä kauppa oli vain hauska aprillipila
Mitä tarkoittaa 1.4? Ei ainakaan päivämäärää. Päivämäärä on järjestysluku joka merkitään PISTEELLÄ pe r k e l EE n tollo. Siis 1.4.
Äikän ope se ei ehdi ruokatunnillekkaan
Mä ostan ja myyn vain käteisellä ja noudettuna myyjältä.
Niin vajaa en ole että käytetyn rojun sokaisemana ottaisin riskejä.
Jos paketti olisi lähetetty, kyllä sillä myyjällä olisi lähetystunnus.
Minä ainakin maksan lähetykseni netissä ja lähetän ostajalle tunnuksen myös, jotta voin todistaa laittaneen lähetyksen postiin ja ostaja näkee missä se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin asia selvä. Huijatuksi olen tullut. Omapostissa kyllä näkyi muut paketit muttei mitään tältä tyypiltä. Kylläpä v@tuttaq ja on idiootti olo. Laitoin viestin että palauttaa rahat tililleni.
Teittekö kaupat 1.4?
Ehkä kauppa oli vain hauska aprillipila
Mitä tarkoittaa 1.4? Ei ainakaan päivämäärää. Päivämäärä on järjestysluku joka merkitään PISTEELLÄ pe r k e l EE n tollo. Siis 1.4.
Äikän ope se ei ehdi ruokatunnillekkaan
1. Opettajilla ei ole ruokatuntia. Jos oppilaiden kanssa ruokailee, se on työaikaa. Ruoka kuitenkin maksetaan itse...
2. Ei tarvitse olla opettaja ärtyäkseen juntista kielioppivirheestä.
3. Kiroilu kertoo tasapainottomuudesta, älä ala inttämään hullun kanssa.
Itselle kävi viime kuussa samalla lailla, 50€ hävisi taivaan tuuliin ja tein rikosilmoituksen. Taustalla tunnettu Silja joka asuu porissa ja puhelinnumeron perusteella huijaa ihmisiä ammatikseen - tällä kertaa kaverinsa tilin kautta. Kaverin etunimi Marko. Terveisiä Siljalle jonka sukunimi on sama kuin tunnetulla vasemmistolaispoliitikolla joka joi runsaasti alkoholia Venäjällä järjestetyissä arvokisoissa
Hei, mistä torissa pystyy katsomaan kuinka kauan myyjä on ollut rekisteröityneenä torin käyttäjänä?
Vierailija kirjoitti:
Hei, mistä torissa pystyy katsomaan kuinka kauan myyjä on ollut rekisteröityneenä torin käyttäjänä?
Esim näin: tavallisessa myynti-ilmoituksessa on sivun oikeassa ylälaidassa harmaa laatikko, jossa näkyy myyjän käyttämä nimi. Vaikka "Make". Nimen alla lukee pienellä haaleammalla värillä "torin käyttäjä lokakuusta 2015"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim näin: tavallisessa myynti-ilmoituksessa on sivun oikeassa ylälaidassa harmaa laatikko, jossa näkyy myyjän käyttämä nimi. Vaikka "Make". Nimen alla lukee pienellä haaleammalla värillä "torin käyttäjä lokakuusta 2015"
Sovelluksesta en löydä ja suuri osa käyttää luultavasti sovellusta. Eri
Vierailija kirjoitti:
Ja menit sitten maksamaan etukäteen..?
Yksikään myyjä ei laita pakettia postiin ennen maksua. Aina malsetaan ensin ja siksi se ostaja häviää näissä aina, jos myyjä on epärehellinen.
Jos myyjä on kirjoittanut tietoja väärin, niin silloin se on tietenkin myyjän virhe. Itse triplatsekkaan kaikki lähettämäni.
Lähtökohtaisesti en kuitenkaan jaksa suhtautua jokaiseen ihmiseen epäluuloisesti. Elämästä tulisi aika raskasta niin. Satavarmaksi en voi tässä tapauksessa tietää muuta kuin sen, että minulle ei ole pakettia lähtenyt. Onko paketti lähtenyt jonnekin, sitä en tiedä. Ainakin omaposti on hyvä todiste jottei tarvitse juupas eipäs keskustelua käydä.
Pyytääkö posti aina mailiosoitteen lähettäjältä? Vai onko se vapaaehtoinen?
Ap