Mihin lastensuojeluilmoitus lähetetään?
Kun lähetän kirjeitse
?
https://www.hel.fi/sote/toimipisteet-fi/aakkosittain/lastensuojelu/arvi…
Onko se tuo osoite Toinen linja 4 C, 00530 Helsinki vai sitten tuo PL 7740, 00099 Helsingin kaupunki ?
PL
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Kirjeestäkin voidaan ilmoituksen tekijä jäljittää.
No ei kai kukaan laita nimeä alle siihen kirjeeseen, jos haluaa sen nimettömänä tehdä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäätäviä kommentteja. Itse olen tehnyt ilmoituksen alakouluikäisestä lapsesta joka hakkasi koulussa kavereita ja vanhempia ei kiinnostanut. Lastensuojelu puuttui ja selvisikin että ko.lasta hakattiin itseään kotona ja käytettiin hyväksi. Tästä n.7 vuotta aikaa ja en muista minne lähetin mutta ihan nimettömänä lähetin. Ja onneksi lähetin.
Ääritapaus. Valtaosa perheistä joita lastensuojelu kiusaa ei ole tälläisiä ja pärjäsivät ihan hyvin ennen kuin lastensuojelu tuli kuormittamaan elämää.
Mistä sitä paitsi tiedät onko nuo asiat totta?
Siitä että lapsi kuuluu elämäämme edelleen.
Ääritapaus tai ei. Te ette tiedä miksi ap on ilmoitusta tekemässä eikä tässä ollut siitä kyse.
Luulen että tuo PL on oikea osoite.
Toivottavasti lapsille maksetaan nimettömän ilmoituksesi seurauksena kalliita harrastuksia, kuten ratsastus, jalkapallo ja jääkiekko kaikkine varusteineen ja kansainvälisine leireineen.
Olisi ihan kiinnostavaa itse tietää, mikä on syynä.
T. Eräs, jonka lapsi sai huutoraivarit aamulla ulkona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä te tiedätte että jos teen vaikka omasta lapsestani tämän? Ap
Nopeammin saat apua kun soitat. Sossu neuvoo miten edetään. Jos haluat olla nimetön, ilmoitus kirjataan nimettömänä pyynnöstäsi.
Paitsi, asiakas, siis tämä kenestä ilmoitus on tehty, voi halutessaan vaatia saada selville kuka on ilmoituksen tehnyt. Jos ilmoittaja ei ole tiedossa, sitä ei luonnollisesti voi kertoa tai oikeusteitsekään vaatia.
Sossu ei sitä kerro. Yleensä ei edes tiedä. T: lasun sossu
Sairaat saa rauhassa nimettömänä aiheuttaa kärsimystä.
Lastensuojelusta annettu vinkki: Paperille kirjoitettu kirje nimettömänä kuoressa lastensuojeluun. Ovat velvollisia tutkimaan aivan kaikenlaiset yhteydenotot. Tällöin ei lähettäjä tule lastensuojelun tietoon mutta lapsen tila tutkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjeestäkin voidaan ilmoituksen tekijä jäljittää.
No ei kai kukaan laita nimeä alle siihen kirjeeseen, jos haluaa sen nimettömänä tehdä..
Tiedoista, jotka kirjeessä lukee. Ovat usein siten spesifejä, että kovin moni ei niitä tiedä.
Oliko lapsi ilman rukkasia ulkona vai itkikö? Ainakin meillä lapsi saa kiukkukohtauksia toisinaan, heittäytyy maahan istumaan tai makaamaan, ja saan pelätä jatkuvasti lastensuojeluilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäätäviä kommentteja. Itse olen tehnyt ilmoituksen alakouluikäisestä lapsesta joka hakkasi koulussa kavereita ja vanhempia ei kiinnostanut. Lastensuojelu puuttui ja selvisikin että ko.lasta hakattiin itseään kotona ja käytettiin hyväksi. Tästä n.7 vuotta aikaa ja en muista minne lähetin mutta ihan nimettömänä lähetin. Ja onneksi lähetin.
Ääritapaus. Valtaosa perheistä joita lastensuojelu kiusaa ei ole tälläisiä ja pärjäsivät ihan hyvin ennen kuin lastensuojelu tuli kuormittamaan elämää.
Mistä sitä paitsi tiedät onko nuo asiat totta?
Siitä että lapsi kuuluu elämäämme edelleen.
Ääritapaus tai ei. Te ette tiedä miksi ap on ilmoitusta tekemässä eikä tässä ollut siitä kyse.
Luulen että tuo PL on oikea osoite.
Suurella todennäköisyydellä turhaan ja jokainen joka joutuu kärsimään lasu ilmoituksesta ilman todellista syytä on liikaa. Se, että jotkut kärsii muutaman huonoissa oloissa elävän takia on vääryys.
Tavallaan tekisi mieli antaa ADHD:sta kärsivä lapsi kokonaan pois, kun saa pelätä koko ajan lastensuojeluilmoituksia. Ihan mahdotonta kulkea hänen kanssaan ilman satunnaisia impulsiivisuuskohtauksia tai raivareita, ainakin silloin tällöin. Oikeasti vanhemmuus on todella stressaavaa nykyisin. Ja jos on joutunut jonkun vihamiehen tai -naisen hampaisiin, niin siinä on aika heikoilla, teki sitten mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelusta annettu vinkki: Paperille kirjoitettu kirje nimettömänä kuoressa lastensuojeluun. Ovat velvollisia tutkimaan aivan kaikenlaiset yhteydenotot. Tällöin ei lähettäjä tule lastensuojelun tietoon mutta lapsen tila tutkitaan.
= Perhe traumatisoidaan, syyllisiä tai ei.
Voisiko ap vihjaista, millaiseen tapaukseen liittyy, niin tietäisin, onko meidän perheestä tehty se ilmoitus?
Koronarajoitukset ovat uuvuttaneet monta narsisti-isovanhempaa. Nyt tulee kuulkaas sosiaalitädit teille postia enemmän kuin joulupukille.
Onneksi on aika helppo arvata, kuka sellaisen ilmoituksen takana olisi. Ei tarvitse olla mikään Sherlock Holmes.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ap vihjaista, millaiseen tapaukseen liittyy, niin tietäisin, onko meidän perheestä tehty se ilmoitus?
Älä sitten vihjaa. Elellään tässä taas sitten jännityksessä ja ahdistuneina jännäten valkoista kirjekuorta ja kuulusteluita.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan tekisi mieli antaa ADHD:sta kärsivä lapsi kokonaan pois, kun saa pelätä koko ajan lastensuojeluilmoituksia. Ihan mahdotonta kulkea hänen kanssaan ilman satunnaisia impulsiivisuuskohtauksia tai raivareita, ainakin silloin tällöin. Oikeasti vanhemmuus on todella stressaavaa nykyisin. Ja jos on joutunut jonkun vihamiehen tai -naisen hampaisiin, niin siinä on aika heikoilla, teki sitten mitä tahansa.
Minun lapsesta tuli koulusta ilmoituksia ja samaan aikaan ei kouluun annettu riittävästi tukea.
Haen itse kohta sossutädeiltä sekä poliisilta apua ja tukea, sillä olen joutunut kiusanteon ja aiheettomien ilmoitusten piinaamaksi ja tarvitsen suojaa kiusaajia vastaan. Kunpa ymmärtäisitte, miten raskasta aiheettoman kiusanteon kohteena oleminen on. Itse olen oikeasti hyvä vanhempi, mutta tietty tekee kiusallaan ilmoituksia.
https://www.minilex.fi/a/nimet%C3%B6n-lastensuojeluilmoitus
Eli jos ilmoitus tehdään nimettömänä, ei voida varmuudella luvata, etteikö tietoja eteenpäin anneta.