Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ilmoittaa aina vain viime tipassa omista menoistaan

Vierailija
12.04.2021 |

Hänen ex oli kuulemma mustasukkainen ja järjesti aina jonkun "kohtauksen" juuri ennen miehen työmatkaa, esti näkemästä kavereita.

Olemme molemmat etätöissä ja mies käy lisäksi vapaaehtoistöissä kodin ulkopuolella muutaman kerran viikossa. Hän vaan ilmoittaa vapaaehtoisvuoroistaan aina saman päivän aamuna. Minua se on alkanut tympiä koska rakastan omaa aikaa kotona silloin harvoin kun sitä on. Ehkä haluaisin tietää, milloin saan olla rauhassa niin voisin suunnitella ja odottaa omaa aikaani. Mutta onko se sitten niin, että "olen muutenkin kotona niin mitä sillä on väliä?"

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkään suunnitella. En kestä sitä, että tulee yllätysvieraita tai että lauantai-iltana klo 19 tulee kutsu jonnekin syömään/kaljalle/pelaamaan. Tai kun spontaani mieheni välillä ilmoittaa lauantai-iltana, minun vielä ollessa harrastuksessani, että meille tulisi vieraita tänä iltana. En ole ollenkaan sellainen ihminen, joka tarvitsee koko ajan menoa tai tekemistä. Tykkään olla omassa rauhassa. Vietän ihmistenkin kanssa mielelläni aikaa, mutta mieluummin suunnittelen että minä päivänä ja kenen kanssa.

Mieheni taas ei ymmärrä minua ollenkaan, hänen puolestaan meillä voisi aina olla vieraita ja voitaisiin aina olla menossa jonnekin. Hän taas ei ajattele sitä, että minä hoidan töideni ja aikaa vievän harrastukseni lisäksi kodin siivoamisen ja ruokaostokset, joten jos meillä aina olisi vieraita niin en olisi koskaan yksin tai emme koskaan viettäisi parisuhdeaikaa.

Meillä on siltä osin sama, että miehen puolesta meillä voisi olla lähes aina vieraita ja me voisimme viettää viikonloppuja kylässä hänen sukulaisillaan ja kavereillaan (huom. koskee vain normaaliaikoja, ei koronaa). Minä taas en lähde yökylään enkä halua meille missään tapauksessa yllätysvieraita tai yllättäen "ilmoittautuvia" vieraita. Ja näin olemme keskenämme myös sopineet. Mies hoitaa yö- ja viikonloppuvierailut omilla sukulaisillaan ja ystävillään yksin, meille tulevista vieraista sovitaan mahdollisimman hyvissä ajoin ja osa heistä on sellaisia, joita mies tapaa silloin, kun minä olen työmatkalla tai muuten pois kotoa.

Omia ystäviäni tapaan mieluitenkin kaupungilla kahvilla käymisen, syömisen, jonkin näyttelyn tai esimerkiksi elokuvan merkeissä.

Meillä mies on se, joka hoitaa useimmiten ostokset sekä isomman osan siivoamisesta. Minulla on töiden lisäksi opintoja ja luottamustehtäviä.

Vierailija
22/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiiän tunteen. Meillä mies ja koko sukunsa saattaa päättää päivää paria ennen, että NYT lähetään mökille. Mä tykkään suunnitella menemiseni ja olemiseni vähintään viikkoja etukäteen. En yleensä lähe mukaan, mutta voi olla että omat pikku suunnitelmat menee persiilleen, kun ei ookkaan autoa käytössä. Onneksi tää on kuitenkin kerran-pari vuodessa juttu, että kestän kyllä.

Sä voisit ehkä sanoo miehelles, että tykkäät suunnitella "kotilomaa" eli ois KIVA tietää aikasemmin, jos vaan mahdollista. Ja mainita, että et oo samanlainen räyhääjä kuin eksänsä.

Minulla oli yksi sinunkaltainen kaveri, mutta välit viilenivät, kun en jaksanut enää tuota suunnittelu ja jahkailun määrää. Mutta jokainen saa olla sellainen kuin haluaa. Onneksi seuransa saa valita ihan vapaasti.

Nyt käsitit vähän väärin, _minä_ en ole se joka jahkailee. Mies se jahkailee mökille lähtöä ja päättää tyyliin edellisenä päivänä. Minä suunnittelen ja päätän asioita hyvinkin nopeasti - pitkälle tulevaisuuteen.

Tarvittaessa osaan muuttaa niitä suunnitelmia, mutta en pidä viimehetken muutoksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on kontrolloinnista. Eksäni oli tällainen, että mitään ei voinut suunnitella ja piti olla vuosikausia jatkuvassa hälytysvalmiudessa sen suhteen, että mitä minäkin päivänä tapahtuu. Lopulta en enää välittänyt.

Vierailija
24/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuu, ap. 

Niin?

Vierailija
25/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää jos on sovittu jotain ja sitten sitä pitäisi muuttaa ja varsinkin jos sovittu ajankohta on just se tietystä syystä. Mies on jo ex ja lapset ovat hänellä keskiviikkoillat. Ystävieni kanssa sovin menoja siis vain keskiviikoiksi. Ja sitten he yrittävät vaihtaa päivää, jos nähtäiskin vasta torstaina. No sori, mut ei sovi. Tai mies yrittää vaihtaa päivää ja olen jo sopinut omaa menoa. Miksi ei vaan voi pitää mitä sovittu.

Vierailija
26/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

En hyväksy teitä kalenteri ihmisiä.Minun tuttava on samanlainen.Pitää aina viikkoa ennen päättää kelloaika ja tapaamispaikka.Ei vastaa puhelimeen .Tekstiviestin kautta tapaamme sopimiset.

Alan olla jo väsynyt tähän touhuun. 

Jos nyt haluasisin lähteä vaikka kahveille ulos ,ei vastaa puhelimeen eikä varmaan suostu myöskään että ilamn aikavarausta ei tule . 

Lähellä asutaan että siitä ei ole kiinni. 

Et hyväksy?

Vaikka onhan se kauheaa että joku ei elä sinua ja mielihalujasi varten.

Vierailija
27/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 'kalenteri-ihminen', haluan siis suunnitella etukäteen menoni, mutta en sentään ole yhtä joustamaton kuin isäni, joka ei päässyt tulemaan lapsen synttäreille, koska hän menee aina just sillloin saunaan. Asuu omakotitalossa ja laittaa saunan päälle joka lauantai klo 16. On eläkkeellä, eikä mitään muita kiinteitä menoja (paitsi kauppapäivä ja pyykkipäivä). Ei käynyt saunapäivän vaihto perjantaille =)

Vierailija
28/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on kontrolloinnista. Eksäni oli tällainen, että mitään ei voinut suunnitella ja piti olla vuosikausia jatkuvassa hälytysvalmiudessa sen suhteen, että mitä minäkin päivänä tapahtuu. Lopulta en enää välittänyt.

Käänteistä kontrollia jos toinen tietää menevänsä huomenna jonnekin mutta tarkoituksella pimittää tietoa.

Vierailija
29/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kertonut miehelle milloin alkaa kiristää sen verran että tämä voisi välillä häipyä🤣 Ja kyllä hän osaa jo nyt näin vuosien jälkeen lukeakin sen minusta.

Mielenkiinnosta olisi tietää mitä etukäteisvalmisteluja teet?

Esim.

-ostaisin oman lempiruoan ainekset jota mies ei syö. Yhteisiin iltoihin ostetaan kompromissiruokia

-en tekisi aamulla treeniä ja stressaisi muista omista harrastuksista (joihin liittyy aikaansaannos ja blogipostaus, joskus aiheet kertyy ja joo, tulee "paineita") jos illalla olisi olkkari täysin vapaa minulle

Vierailija
30/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ei vituttaisi aamulla niin paljon jos tietäisin saavani omaa aikaa pian.

Vierailija
31/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta olisi tietää mitä etukäteisvalmisteluja teet?

Kuohari kylmään, vibra lataukseen .

Vierailija
32/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies käy suihkussa niin kuvittelen "Jes, saan seksiä!" mutta joudun pettymään kun hän lähteekin ulos

Vierailija
33/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies käy suihkussa niin kuvittelen "Jes, saan seksiä!" mutta joudun pettymään kun hän lähteekin ulos

Ehkä hän saakin...

Vierailija
34/34 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän ongelmien ei pitäisi kostautua sinulle.