Onko tämä yksipuolinen ruokavalio?
Aamiainen: annos kaurapuuroa, maitoa, 1 muna
Lounas: 2 munaa. Sekä kulhollinen jogurttia jossa on marjoja ja kuivattuja luumuja tai annos kaurapuuroa & maitoa
Välipala: omena tai banaani
Illallinen normaalia kotiruokaa. Esim, kanasuikaleita / jauhelihakastiketta. Ja vähän pastaa. Puolet lautasesta kurkkua, tomaattia ja porkkanaa.
Iltapala: 1 ruisleipä, levitettä, kurkkua ja kinkkuleike / kalkkunaleike sekä pieni annos jogurttia, jossa marjoja ja kuivattuja luumuja
Onhan tää tavallaan monipuolinen mutta kun syön joka päivä kotona saman aamupalan ja lounaan, viikosta ja kuukaudesta toiseen. Etätyön takia syön aina kotona. En laske makroja tai kaloreita. Normaalipainoinen olen. Niinä päivänä jolloin treenaan, syön extravälipalan ja enemmän ruokaa illallisella.
Kommentit (4)
Onko kolesterolin kanssa ollut ongelmia noilla munamäärillä? Itse en uskaltaisi päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Onko kolesterolin kanssa ollut ongelmia noilla munamäärillä? Itse en uskaltaisi päivittäin.
kyllä ap saa munaa pikemminkin liian vähän.
Ootko itse tyytyväinen? Eikö kyllästytä sama lounas?
Kyllähän tuo tosi yksipuoliselta kuulostaa. Syötkö todella kasviksia noin rajoitetusti? Se eniten pistää omaan silmään että maito-muna-osasto on hyvin vahvasti edustettuna mutta kasvikset heikosti ja yksipuolisesti. Kokeilisitko esim jotain näistä
-herneet, linssit ja pavut (esim pakasteherneet helppo lisäke)
-sitrushedelmät, kiivi, mango, rypäleet, persikat, luumut
-juurekset ja kaalit (esim kukka- ja parsakaali, palsternakka, bataatti)
-avokado
-pähkinät ja siemenet, esim jogurtin sekaan?