Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lukio

7,5
12.04.2021 |

Olen menossa lukioon. Keskiarvoni on 7,5 ainakin joten pääsen sinne. Haluan tulla 9,0 oppilaaksi lukiossa ja kirjoittaa examioita ja laudatureja. Peruskoulussa olen tehnyt vain sen, että pääsen lukioon, mutta lukiossa olen valmis tekemään hommia kovaa. Olen valmis lukemaan 4-5h koulupäivien jälkeen ja tekemään tehtäviä.

Onko realistista tulla hyväksi oppilaaksi 7,6 keskiarvon saanella?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan realistista. Tee itsellesi koulun lukujärjestyksen lisäksi oma kotilukujärjestys, jossa on varattu aikaa kotitehtäville ja kokeisiin valmistautumiseen.

Vapaa-aikana voit sitten olla hyvillä mielin, kun ei tarvitse silloin miettiä opiskelua.

Vierailija
2/6 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt skarppaat viime hetkillä ja yrität saada keskiarvon nousemaan, tuolla ei välttämättä saa edes paikkaa lukiossa. Jos oot valmis käy kesän opiskellessa kaiken sen mitä oot nyt vuosien aikana lusmuillut, niin voit onnistua. Lukiossa ei enää kerrata jo opittua, vaan oletetaan että kaikilla on pohjalla peruskoulun oppimäärä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla keskiarvolla tosiaan suosittelisin vaikka Kauppista ennemmin kun lukioo.

Vierailija
4/6 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä millainen alisuoriutuja olet ollut peruskoulussa. Toki monet aineet esim. Kielet ovat kumulatiivisiä ja aukot tiedoissa on ongelma. Toki lukiossa on kertauskursseja tarjolla. Ahkeralla opiskelulle voit parantaa arvosanojasi, mutta kannattaa muistaa että lukio-opiskelu on huomattavasti vaativampaa kuin opiskelu peruskoulussa.

Vierailija
5/6 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun lahjoillasi kannattaisi mennä ennemmin amikseen ja opiskella siellä tosissaan, että saa vitosen todistuksen. Sillä pääsee todistusvalinnassa amkiin paremmin kuin huonolla yo-todistuksella.

Vierailija
6/6 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös penkin alle mennyt yläkoulu ja nyt toiveena parantaa lukiossa. Onkohan siellä jotakin läksyryhmiä, joissa voisi tehdä esim matikkaa?