Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bettina, Magdalena, Matleena ja Regina

14.08.2006 |

Kaipaan melipiteitä näistä nimistä tytön kutsumanimenä:

Bettina

Magdalena

Matleena

Regina

Laittakaa nimet paremmuusjärjestykseen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös Matleena on kiva ja aika suloinen.

Magdalena on minusta hiukan vaikea, samoin Regina (ja Reginasta tulee mulle ekaksi mieleen se joku ö-luokan naistenlehti...)

Vierailija
2/12 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Matleena --- Mielestäni tosi kaunis nimi, ja suomalaisin (= helpoin) näistä. Loistava, valitkaa tämä! :)

2. Magdalena --- Tämäkin on todella kaunis, prinsessamainen. Tuo " gd" voi kyllä olla monien suomalaisten vaikea ääntää.

3. Regina --- Mulle ei tule se naistenlehti mieleen, vaan yksi tuntemani Regina, joka on kylläkin virolainen. Tästä nimestä mulla on tosi vahvana mielessä sen merkitys, " kuningatar" . Nimi on ihan kiva musta. Moni varmaan sanoo " Rekina" .

4. Bettina --- Tämä on tosi ruotsalainen nimi, eikö olekin? Jostain syystä en oikein pidä, valitettavasti en osaa sanoa tarkemmin miksi.

Mutta jos tyttö kasvaa vaikka ruotsinkielisessä ympäristössä, niin silloinhan varmaan kaikki nimet osataan lausua oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein kauniita, paitsi itse en pidä nimestä Regina. En pidä siitä varmaan siksi, että siitä tulee liiaksi mieleen se Regina nuoriso lehti. Näistä nimistä paras mielestäni on Matleena.

Vierailija
4/12 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matleena ihanin! Ihan kestosuosikkini,top ten listaltani.

Magdalena erittäin nätti, mutta mulle osastossa " toinen nimi" , koska hankalampi lausua/kirjoittaa arjessa

Regina mukavan tuore. Mulle tulee mieleen iki-ihana mustavalkoelokuvan tähti Regina Linnanheimo, valkokankaan kaunotar

Bettina ei iske yhtään. Mulle samaa heimoa Anniinan ja Hennin kanssa, ei vaan ole mun makuun.

Vierailija
5/12 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matleena on minunkin mielestäni ehdottomasti paras! Myös Magdalena on kaunis. Bettinasta ja Reginasta taas en pidä lainkaan.

Vierailija
6/12 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bettina myös aivan ihana

Regina oikeastaan aika veikeä, tietyllä lailla hienostunut ja silti pirteä

Magdalena ei oikein iske

Vierailija
7/12 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Matleena -kaunis ja pehmeä nimi. Toisaalta hieman " temperamentikaskin" .

2. Bettina -pehmeä tämäkin, kiva, harvinaisempi nykyään.

3. Magdalena -en pidä nimen uskonnollisesta leimasta, aina tulee mieleen Maria Magdaleena. Minusta turhan pitkä etunimeksi, eikä niin kovin kauniskaan. Matleena on miljoona kertaa kivempi!

4. Regina -teinilehti leimaa liikaa. Nimi voisi olla kauniskin. Lisäksi tulee mieleen Rexonakin ja teiniulkonäköpaineet.

Vierailija
8/12 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bettina

Magdalena

Matleena

Regina

Minun järjestykseni on tämä. Bettina on kiva ja pehmeä, samoin Magdalena. Matleenassakaan ei muuta vikaa kuin se, että on yleistymässä. Regina on lempinimiäni, mutta siitä saa liian helposti väännettyä ikävän haukkumanimen -siksi jätän sen hännille.

Vierailija
9/12 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bettina kiva koska alkaa ihanan pehmeällä B.llä ja sisältää reippaan -tt:n. Magdalena on superkaunis nimi mutta kirjoittaisin sen kahdella ee:llä.

Vierailija
10/12 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kahdella eellä. " Magdaleena on pikkuinen tyttö..." Kaarina Helakisan laulu. Mukava positiivinen, suloinen mielikuva. Tosin gd hieman vaikea ja luultavasti vääntyy lempinimeksi, jota sitten käytetään, Matu tms.

Matleena samantapainen, mutta suomalaisempi, myös hyvä. Itse pidän selkeästi suomalaisista.

Bettinasta tulee mieleen joku sarjakuvasankari, vähän hupsu blondi tai buudeli. Ei hyvä mielestäni.

Reginasta toisaalta se lehti, toisaalta Regina Rask, mutta en suosittele, nimi liian negatiivispainotteinen.

Tässä siis minun mielipiteitäni ja vaikutelmiani.

Mutta valitkaa juuri se mikä on teistä hyvä!

Vierailija
11/12 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin Matleenan, koska kaikki muut ovat vaikeita ääntää, jos ihan suomalainen tallaaja on kyseessä. Bettinasta tulee varmasti usein Pettina, Magdalena on ehkä muuten vain hankala ja Regina on usein Rekina. Regina ei muutenkaan ole sellainen nimi, josta tykkäisin. Magdalena kuulostaa kauniilta, harmi vain, että siinä on vaikeita äänteitä peräkkäin. Luulen, että varsinkin lapsille se olisi tosi vaikea lausuttava. Matleena on kuitenkin yhtä kaunis nimi, joten sitä minä suosittelisin.

Vierailija
12/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a_n_u:

Valitsisin Matleenan, koska kaikki muut ovat vaikeita ääntää, jos ihan suomalainen tallaaja on kyseessä. Bettinasta tulee varmasti usein Pettina, Magdalena on ehkä muuten vain hankala ja Regina on usein Rekina.

Olen samaa mieltä.

Magdalena on yksi suosikkinimistäni, mutta olenkin ruotsinkielinen joten -gd- ei tuota ongelmia. Bettinasta en välitä sen takia että tunnen pari kyseisen nimistä, vähemmän miellyttävää henkilöä, sekä siksi ettei " pettiina" kuulosta kovin kauniilta...

Reginasta tulee mieleen naistenlehti, mutta toisaalta se on myös " komea" naisen nimi - komeaksi sen tekee ylväs tarkoitus eli kuningatar. Mutta laittaisin sen vasta toiseksi nimeksi. Matleena on reipas suomenkielinen versio Magdalenasta, eikä ole liian pitkä kutsumanimeksikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi