Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyperi

07.10.2006 |

Hei!

Etsin vanhoja keskusteluja aiheesta, mutta ei oikein löytänyt haluamaani. Eli olisi hyperistä kyse.

Mulla menossa toinen ivf-hoito pitkän kaavan mukaan, punktio suunniteltu tiistaiksi. Eilen kävin seurantaultrassa ja lääkkeillä oli tullut aikas hurja vaste. Lääkäri sanoi munasarjani nähtyään, että kuulun kyllä nyt hyperin riskiryhmään. Hän kehotti juomaan ja lepäämään paljon. Jos oireet pahenevat, täytyy mennä sairaalan päivystykseen.

Nyt olenkin miettynyt, miten voin tietää koska oireet ovat oikeasti sellaiset, että täytyy lähteä päivystykseen? Onko kipu niin huomattava, etten mieti kahta kertaa lähtöä? Mulla on ollut nyt pari päivää alaselkä ja -vatsa kipeä ja olen ollut hieman huonovointinen tämän päivän. Vatsa on hieman turvoksissa. Koen, että kipu ei ole mikään kovin suuri.

Olisin kiitollinen teidän kokemuksistanne!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle annettiin muistaakseni jotakuinkin sellaisia ohjeita, että jos tulee esim. rajua oksentelua ja hartiapistos, niin lähteä lääkäriin. Itselläni oli aika kivuliaita oireita, mutta hyperiä ei silti ollut. Maha oli aivan järkyttävän turvoksissa ja henkeä ahdisti ja oli vaikea olla mm. makuuasennossa. Yksi yö oli sellainen, että oksennus tuntui olevan tulossa koko ajan, mutta ei kuitenkaan tullut.

Jonkunlaisia hartiapistoksia minulla oli, ja olivat kyllä kivuliaita. 5 päivää punktiosta kävin päivystyksessä, jossa tarkastettiin, että nestettä ei ollut vatsassa eikä keuhkoissa.

Onnea ja voimia koitokseen! Toivotaan, että onnistutte! =)

Vierailija
2/2 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noin puoltoista vuotta sitten tosi paha hyperi. Munasarjat kasvo valtavasti ja olin tosi turvoksissa. Punktiossa kerättiinkin lähes parikymmentä munarakkulaa per puoli. Punktion jälkeen " tyhjät" munasarjat keräsivätkin tosi paljon nestettä, olin kipeä, enkä pystynyt esim. sohvalta nousemaan kivuitta. Lisäksi turposin edellee. toisena yönä punktion jälkeen tunsin hengen ahdistusta ja oli koko edellisen päivän oksentanut useamman kerran, mikään ei pysynyt alhaalla ja kaikki suuhunpantava yökkäsi. Silloin yöllä lähettiin miehen kanssa päivystykseen , ja ne otti mut sisään sairaalaan. Mun voimat oli tosi loppu siitä loputtomasta oksentelusta. Olin kaks päivää tiputuksessa ja alkion siirto siirtyi hamaan tulevaisuuteen. Se suretti kaikista eniten. Nyt kehotankin juomaan ihan hirveitä määriä, parasta varmasti olisi (ainakin mun kohdalla) joku mehu, jossa olis ravinteita ja sokeria. Mun kohtaloksi tuli hyperi koska oli juonut tosi huonosti, juon normaalistikin tosi vähän, eikä se määrä, mitä join riittänyt alkuunkaan. minä lähdin sairaalaan siinä vaiheessa kun ruoka ei pysynyt sisällä ja en uskaltanut nukahtaa kun henkeä ahdisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme