Mikä auttaisi siihen kun aina alkaa illalla masentamaan niin hitosti että paha olla
Aamulla herätessä ja päivällä touhutessa on ihan kaikki ok kun ei ehdi pohtimaan mitään, mutta siinä illalla 8 eteenpäin eli juuri näihin aikoihin kun alkaa päivä olemaan ohi ja pitäisi alkaa jo rauhoittumaan niin iskee kauhea masennus ja ahdistus ja negatiiviset ajatukset. Mikä auttaisi, kun se olo iskee niin lujana ettei edes kykene katsomaan mitään ohjelmaa tai lukemaan kirjaa. Eikä siinä tilassa saa untakaan kun ikävät ajatukset pyörii päässä. Ainoat asiat mitkä auttaa on alkoholi tai ruoka, mutta siinä sitten tulisi alkoholistiksi tai hengenvaarallisesti lihavaksi.
Kommentit (29)
Yhdyn vahvasti noihin kävelyn suosittelijoihin. Kuudesta kahdeksaan reipasta, vapaata kävelyä. Kokeilepa pari viikkoa ja tule kertomaan palstalle, onko auttanut.
Joo, ei se alkoholi auta. Hetkellisesti kyllä, mutta juomisen jälkeen ihan alkoholista johtuvat masennusoireet voivat kestää useitakin päiviä. Tämänhän sanoitkin jo, mutta kommentoin silti. Neuvoja oikein en osaa antaa, mutta kuulostaa siltä, että olisi syytä hakea apua masennusoireisiin.
Mulla auttoi tähän spinning tai vaikkapa tennis. Ripeä kävely ei tunnu missään. Aloin sit käyttämään alkoholia ja sillä tiellä ollaan. Pitäisi lopettaa mutta mitä tilalle? Ei ole kavereita tässä lähellä, että voisi tehdä yhdessä jotain. Kaikki teet yms kokeiltu. Joogaa inhoan.
Sama vaiva! Tosiaankin syöminen ja alkoholi auttaa! Liikunnasta en saa mitään hyvää oloa, päinvastoin alkaa vituttamaan entistä pahemmin! Asetin itselleni tuossa talvella haasteen, että käyn 6 km:n lenkillä 12 kertaa! Kolme kertaa viikkossa. Vimpalla kerralla melkein ketutuksessa kävin koiranulkoiluttajan kimppuun kun vitutti tyyppi ja se koira! Eikä minulla oikeasti ole mitään kumpakaan kohtaan! Liikunta siis nostaa vaan ärsytystä! Luulen, että seksi auttaisi, vaan kun ei ole seksikumppania! Eikä varmaan tule.
Ei mulla tuo päivittäinen 7km kävely tee yhtään mitään. Ei kyllä 10km myöskään. Miten pitkiä teidän ripeät lenkit on? Kävellyt päivittäin 1,5kk. Ei auta. Kaipaisin kunnon spinning-tuntia, mutta korona. Alkoholiin olen sortunut, kun ei ole muutakaan.
Se on tää aika. Uskon, että tästä voi saada traumoja. Miettikää, mitä se tekee lapsille.
Mistä masis ja ahdistus johtuvat? Miksi illalla? Puuttuuko sun elämästäsi jotakin itsellesi tärkeää tai aiheuttaako jokin (tai joku) huonon olon, jos sulla on usein tai joka ilta sellainen fiilis? Onko jotain sellaista mihin voit vaikuttaa? Rentouttava musiikki voisi auttaa, koska siihen ei tarvitse keskittyä tietoisesti, ja samoin lenkkeily tai tehokas kävely. Jos pää ei rauhoitu, keskity liikunnalla kehoon, pää voi tulla perässä. Tsemppiä. Olen itsekin ollut alamaissa eivätkä nämä koronakuviotkaan hymyilytä, joten samanlaista vääntöä käydään täälläkin välillä illalla...
Eilen oli tämöinen hetki. Kun piti mennä nukkumaan niin ajattelin äkillisesti vaan kuolemaa ja tätä kesti aamu viiteen. Onneksi oli iltavuoro niin sain jonkun verran unta lopulta. Työttömänä ollessani pystyin käsittelemään näitä hetkiä paremmin kun ei tarvinnut huolehtia siitä että voinko ajaa huomenna turvallisesti firman autoa. Eli tiedän tunteen olevan ohimenevä, mutta nyt ei olisi varaa menettää unia. Ilman töitä se tarkoitti vaan että rytmit vähän menee heikun keikun. Jos nyt menen nukkumatta töihin niin energiajuomilla mennään.
Yleisesti ottaen makaaminen ei auta vaan pitää jotenkin toiminnallisesti katkaista se ajatus, eli nousta ylös vaikka pelaamaan tai mitä nyt muuten normaalisti tekee ja väsyä uudelleen vaikka siihen menee se pari tuntia. Viimeinen viikonloppuvapaa on harmittavan yleensä tämmöinen. Työpäivinä ja ensimmäisenä vapaana olen liian väsynyt murehtimaan asioita.
Mulla taas vapaapäivinä aamut on vaikeita. Syön aamiaisen ja menen takaisin nukkumaan, olen jonkinlaisessa horroksessa, en syvässä unessa. Siirrän asioiden hoitamista iltapäivään tai jopa iltaan. Ulos meneminen tuntuu ylivoimaiselta. Samoin kotiaskareet.
Työpäivinä ei ole tälläistä.