Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menettekö äitinne tai isänne uuden puolison hautajaisiin?

Vierailija
12.04.2021 |

Tähän ei taida mitään virallista etikettiä olla, niin kysyn teiltä. Äidin puoliso juo niin paljon että tämäkin tilaisuus lähestyy. Hän on pilannut juomisella välit omaan lapseensa ja lapsenlapsiinsa ja käsittääkseni haluaisi juoda äitini omaisuuden vielä kun elää. Menisittekö itse?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menisin?

Vierailija
2/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin mies kuoli en ollut hautajaisissa.Isä on kuollut jo aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin. En suremaan vaan äitini tueksi. Hänelle kuitenkin rakas ihminen vaikka näin ulkopuolelta katsottuna ei todellakaan mikään ihanneparisuhde/mies.

Vierailija
4/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempani olisivat eronneet ja menneet uusiin naimisiin, olisin kyllä mennyt tuon uuden puolison hautajaisiin. Kuuluu hyviin tapoihin.

(Tämä on siis teoriaa, oikeasti vanhempani pysyivät yhdessä isäni kuolemaan asti eikä äiti avioitunut uudestaan, leskenä haudattiin.)

Vierailija
5/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt

Vierailija
6/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhempani olisivat eronneet ja menneet uusiin naimisiin, olisin kyllä mennyt tuon uuden puolison hautajaisiin. Kuuluu hyviin tapoihin.

(Tämä on siis teoriaa, oikeasti vanhempani pysyivät yhdessä isäni kuolemaan asti eikä äiti avioitunut uudestaan, leskenä haudattiin.)

Aika kovan heitit kun sanoit että kuuluu hyviin tapoihin. Onko muut samaa mieltä?

Vierailija
7/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kovan heitit kun sanoit että kuuluu hyviin tapoihin. Onko muut samaa mieltä?

Kyllä minä olen ainakin jollain tasolla samaa mieltä. Toki vähän riippuu siitä kuinka riitaisat välit vainajaan on ollut. Vähän sama kun jos mun hyvän ystäväni kusipäämies kuolisi niin kyllä minä menisin hautajaisiin vaikken miehestä pitänytkään.

Vierailija
8/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti menisin, jos en nyt ihan verivihollinen olisi kyseisen henkilön kanssa ollut, oman vanhempani tueksi ja koska minustakin se kuuluu hyviin tapoihin.

Vierailija
9/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin vanhempani tueksi. Ei se vainaa enää siellä viimeisessä juhlassaan häiriköi.

Vierailija
10/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin mies (ei ole mieheni isä) kuoli. Oltiin hautajaisissa koko perhe. Hän oli mukava mies.

Vierailija
11/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ikinä voisi tehdä omalle vanhemmalleni sellaista temppua, että en menisi hänen puolisonsa hautajaisiin.

Olisin sitten siitä puolisosta ollut mitä mieltä tahansa.

Vierailija
12/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ikinä voisi tehdä omalle vanhemmalleni sellaista temppua, että en menisi hänen puolisonsa hautajaisiin.

Tätä kyllä vähän kyseenalaistan. Tuohon ihmiseen ei ole mitään suhdetta. Minusta menemättä jättäminen ei ole mikään temppu. Toisen omaisuuden juominen elämän viimeisenä tekona on temppu, jos joku on. Ap

Vierailija
13/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. En ymmärrä edes tätä kysymystä. Miksi EN menisi? Onko tässä nyt joku oletus, että koska on mahdollisesti jo toinen puoliso, niin on jotenkin vähäpätöisempi ihmisenä?

Eri asia tietysti, jos kohtelisi äitiäni huonosti tms.

Vierailija
14/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kokemusta kun vanhemmat olivat naimisissa kunnes kuolema erotti. Mutta varmaankin menisin, jos olis tuollainen tilanne.

Vierailija
15/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä kyllä vähän kyseenalaistan. Tuohon ihmiseen ei ole mitään suhdetta. Minusta menemättä jättäminen ei ole mikään temppu. Toisen omaisuuden juominen elämän viimeisenä tekona on temppu, jos joku on. Ap

Kyllä suurin osa hautajaisvieraista on siellä tukemassa omaisia. Oman vanhemman jättäminen yksin surun keskelle on tässä se ongelma. Aika itsekeskeistä mun mielestä miettiä vain millainen suhde vainajaan oli eikä ottaa omaa vanhempaa mitenkään asiassa huomioon.

Vierailija
16/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on normaalisti käyttäytyviä ihmisiä, niin uskoisin, että kuuluu hyviin tapoihin. Ts jos on ollut ko puolison kanssa tekemisissä jne.

Ei kai tuohon ole valmista vastausta. Jos on ollut huonot ja riitaset välit ja tullut kohdelluksi huonosti tuon ihmisen taholta, niin varmaan voi  jättää hautajaiset väliin. Kuuntelisin varmaan vanhempani toivetta.

Vierailija
17/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiset eivät loppujen lopuksi ole sitä kuollutta varten, vaan niitä, jotka ovat vielä elossa.

Vierailija
18/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musta tässä ole mitään epäselvää.

Kuuluu etikettiin ja kuuluu hyviin tapoihin ja on oikein mennä läheisen ihmisen tai tämän läheisen ihmisen puolison hautajaisiin.

Varsinkin jos se läheinen ihminen on oma äiti.

Joten tietenkin menisin, jos omalla kohdalla tällainen tilanne olisi. (Ei ole, vanhempani ovat yhä naimisissa keskenään, ensimmäisessä liitossaan.)

Vierailija
19/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan menisi. Enkä mene muuten oikeassakaan elämässä, kun nämä tilaisuudet joskus järjestetään. Isäni puoliso on perheenrikkoja ja äitini puoliso väkivaltainen juoppo. Ei kiitos.

Vierailija
20/61 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi asettua tuon äidin asemaan.

Mies on kuollut, hautajaiset edessä. Miltä tuntuisi, jos joutuisi ne kokemaan yksin ilman, että oma tytär olisi tukena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi