Menettekö äitinne tai isänne uuden puolison hautajaisiin?
Tähän ei taida mitään virallista etikettiä olla, niin kysyn teiltä. Äidin puoliso juo niin paljon että tämäkin tilaisuus lähestyy. Hän on pilannut juomisella välit omaan lapseensa ja lapsenlapsiinsa ja käsittääkseni haluaisi juoda äitini omaisuuden vielä kun elää. Menisittekö itse?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä. Voi tsiisös näitä. Minä ja minun tunteeni ja minun suhteeni vainajaan ja minun mielipiteeni ja minä ja minä.
Olisin äitinä kyllä hyvin järkyttynyt, jos joutuisin hautaamaan puolisoni ilman aikuisten lasteni tukea. On tyrmistyttävää, jos läheiset ihmiset miettivät vain omia tunteitaan, kun toinen on jäänyt leskeksi.
Sitä paitsi kukin vastaa itse rahoistaan. Mitä se sinulle edes kuuluu, jos äitisi antaa rahaa puolisolleen. Hänen rahojaanhan ne ovat!
Siinä mielessä ei kuulukaan että hän itse päättää rahoistaan miten haluaa. Aivan kuten minäkin päätän itse koenko sen häpeälliseksi että äitini tekee kovalla työllä itselleen pesämunan eläkepäivikseen jonka toinen ihminen muina miehinä juo pois. Minä päätän koenko sen häpeälliseksi vai en. Ap
MINÄMINÄMINÄ
T:Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä. Voi tsiisös näitä. Minä ja minun tunteeni ja minun suhteeni vainajaan ja minun mielipiteeni ja minä ja minä.
Olisin äitinä kyllä hyvin järkyttynyt, jos joutuisin hautaamaan puolisoni ilman aikuisten lasteni tukea. On tyrmistyttävää, jos läheiset ihmiset miettivät vain omia tunteitaan, kun toinen on jäänyt leskeksi.
Sitä paitsi kukin vastaa itse rahoistaan. Mitä se sinulle edes kuuluu, jos äitisi antaa rahaa puolisolleen. Hänen rahojaanhan ne ovat!
Olisitko yhtä järkyttynyt puolisosi huonosta käytöksestä lapsiasi kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Äitini on ollut uuden miehen kanssa jo 16 vuotta. Todellakin menisin koska hän on ollut minulle enemmän isä kuin minun oikea isä on ikinä ollut.
Miehen vaimon hautajaisiin en menisi. En ole nähnyt kumpaakaan yli 5 vuoteen. Menisinkö isäni hautajaisiin? En tiedä.
Miehen vaimon?
Mua mietityttää enemmän se, että pitääkö siihen uuteen puolisoon pitää jotain yhteyttä, jos oma vanhempi kuoleekin ensin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko yhtä järkyttynyt puolisosi huonosta käytöksestä lapsiasi kohtaan?
Se on eri asia, kun kyseessä on MiNUN tunteet ja MINUN puoliso!
Vierailija kirjoitti:
Mua mietityttää enemmän se, että pitääkö siihen uuteen puolisoon pitää jotain yhteyttä, jos oma vanhempi kuoleekin ensin?
Ei pidä.
Meen tanssiin haudalle kun äp on kuollut. IP:n hautajaisiin menen.
Kyllä menisin jos välit vanhempaani olisivat kunnossa ja hän haluaisi minut paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ikinä voisi tehdä omalle vanhemmalleni sellaista temppua, että en menisi hänen puolisonsa hautajaisiin.
Olisin sitten siitä puolisosta ollut mitä mieltä tahansa.
Tätä kyllä vähän kyseenalaistan. Tuohon ihmiseen ei ole mitään suhdetta. Minusta menemättä jättäminen ei ole mikään temppu. Toisen omaisuuden juominen elämän viimeisenä tekona on temppu, jos joku on. Ap
Tyttäreni on naimisissa eronneen miehen kanssa, miehen tytär on hyvin läheinen tyttäreni kanssa. Jos sinulla ei ole olut niin älä tyhmä yleistä.
Jätä menemättä jos et äitiäsi halua tukea, ää. Liö.
Menisin poksauttamaan samppanjapullon ja hymyilisin kuin Naantalin aurinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ikinä voisi tehdä omalle vanhemmalleni sellaista temppua, että en menisi hänen puolisonsa hautajaisiin.
Tätä kyllä vähän kyseenalaistan. Tuohon ihmiseen ei ole mitään suhdetta. Minusta menemättä jättäminen ei ole mikään temppu. Toisen omaisuuden juominen elämän viimeisenä tekona on temppu, jos joku on. Ap
Tyttäreni on naimisissa eronneen miehen kanssa, miehen tytär on hyvin läheinen tyttäreni kanssa. Jos sinulla ei ole olut niin älä tyhmä yleistä.
Jätä menemättä jos et äitiäsi halua tukea, ää. Liö.
Älä itse yleistä.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Niin makaa kuin petaa.
Tämä ketju kuvastaa täydellisesti sitä massiivista pahoinvoinnin löyhkää minkä alaisina suomessa elämme. Puolet kansasta on aidosti sitä mieltä että epäsovinnaista käytöstä tulee palvoa ja kunnioittaa. Siinä samalla unohdetaan vanha viisaus että kumarrus on aina myös pyllistys. Vain Suomessa roisto on lähes aina sankari.
Jos opeteltaisiin joku moraalikoodisto ja kunnioitettaisiin sitä niin kaikilla olisi parempi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä menemättä jos et äitiäsi halua tukea, ää. Liö.Älä itse yleistä.
-ohis
Missä yleistin,kerroin, että muutenkin voi olla, oletko sinä ihan höperö.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju kuvastaa täydellisesti sitä massiivista pahoinvoinnin löyhkää minkä alaisina suomessa elämme. Puolet kansasta on aidosti sitä mieltä että epäsovinnaista käytöstä tulee palvoa ja kunnioittaa. Siinä samalla unohdetaan vanha viisaus että kumarrus on aina myös pyllistys. Vain Suomessa roisto on lähes aina sankari.
Jos opeteltaisiin joku moraalikoodisto ja kunnioitettaisiin sitä niin kaikilla olisi parempi olla.
Yleensä ei kuolleelle mieltä osoiteta, jos ei halua mennä niin on menemättä. Voisi kuitenkin hiukan ajatella lesken tunteita. En ollut isäni kanssa väleissä yli 15 vuoteen, hautajaisiin menin ja seppeleen ostin. Halusin kunnioittaa sisarusteni, isän sisarusten ja lasteni tunteita.
Isä ei enää tiedä olinko vai en, toisaalta, kun menin, kunnioitan myös itseäni, asiat hautasi isäni mukana, emme jäänyt vihaa palvomaan.
Jos ihminen on ollut eläessään m*lkku, niin ei se asia siitä enää muuksi muutu, kun hän on jo kuollut. Ja jos taas puhutaan siitä, että pitäisi mennä sen m*lkunkin hautajaisiin jonkun surevan läheisen tueksi, niin entäs jos se läheinenkin on jonkinlainen mulkero.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi asettua tuon äidin asemaan.
Mies on kuollut, hautajaiset edessä. Miltä tuntuisi, jos joutuisi ne kokemaan yksin ilman, että oma tytär olisi tukena.
Todennäköisesti tytär on joutunut kokemaan sellaista käytöstä, ettei halua mennä. Muutoinhan ei edes miettisi etteikö menisi.
Siinä mielessä ei kuulukaan että hän itse päättää rahoistaan miten haluaa. Aivan kuten minäkin päätän itse koenko sen häpeälliseksi että äitini tekee kovalla työllä itselleen pesämunan eläkepäivikseen jonka toinen ihminen muina miehinä juo pois. Minä päätän koenko sen häpeälliseksi vai en. Ap