Lopetin alumiinin käytön deorantissa mutta nyt haisen joka päivä pahalle
Kommentit (53)
sama ongelma minulla. Mutta, alumiini aiheuttaa rintasyöpää ja alzheimeria, joten mieluummin haisen. Yllättävän sosiaalisesti ei vain rajoittava vaan rampauttava ongelma. Kokeilin alumiinittomia dödöjä, eivät auttaneet. Kokeilin myös ruokasoodaa kainaloihin. Sen sively todellakin tehosi mutta, se on ihan tappokamaa, polttaa tai raapii kainaloiden ihan rikki jo viikon käytön jälkeen. Vinkkejä otetaan vastaan!
En haise, kun ruokavalio on kunnossa. Jos alan haista, tajuan että jotain pitäisi parantaa elintavoissa.
Omaan nenään ei kuuluisi haista kovin pahalle, ainakaan jatkuvasti.
Suukottelin vaimoani.
Hän moitti hajuani.
Valittelin asiaa, olin kuitenkin pessyt juuri hampaani.
"Ei hengitys, vaan kainalot!"
No voi, jos en käytä dödöä, haisen hielle, jos käytän, se on kuulemma kitkerää kärpäsmyrkkyä.
Kokeileppa sivellä kainalosi Lime-viipaleella. Olen käyttänyt jo monta vuotta, koska atoopikkona sain muista ihottumaa. Toimii ainakin minulla. Kuulemma jotkut urheilijat käyttävät.
Hiki itsessään ei haise, mutta kainalokarvoissa on hyvä bakteerialusta, joka reagoi ihon kanssa kun ihminen hikoaa.
Kun poistaa kainalokarvat, niin alumiinittomilla deodoranteilla pärjää. Kainalokarvat kannatta poistaa esim. vahaamalla tai laserilla (jos on varaa). Epilaattori voi olla liian tuskallinen ja epätoimiva, jatkuva partakoneella höylääminen taas rikkoo ihon ja silloin on alttiimpi tulehduksille. Kyse ei siis ole esteettisyydestä vaan hajun lähteen poistamisesta.
"Hiki itsessään ei haise. Syy on bakteereissa. Kun suurten hikirauhasten erittämä hiki purskahtaa iholle, kainaloissa viihtyvät bakteerit alkavat hajottaa sen valkuaisaineita ja rasvahappoja. Näin vapautuu esimerkiksi ammoniakkia – ja pahaa hajua."
https://www.terve.fi/artikkelit/tiesitko-ettei-hiki-haise-lue-10-faktaa
Vierailija kirjoitti:
Hiki itsessään ei haise, mutta kainalokarvoissa on hyvä bakteerialusta, joka reagoi ihon kanssa kun ihminen hikoaa.
Kun poistaa kainalokarvat, niin alumiinittomilla deodoranteilla pärjää. Kainalokarvat kannatta poistaa esim. vahaamalla tai laserilla (jos on varaa). Epilaattori voi olla liian tuskallinen ja epätoimiva, jatkuva partakoneella höylääminen taas rikkoo ihon ja silloin on alttiimpi tulehduksille. Kyse ei siis ole esteettisyydestä vaan hajun lähteen poistamisesta.
"Hiki itsessään ei haise. Syy on bakteereissa. Kun suurten hikirauhasten erittämä hiki purskahtaa iholle, kainaloissa viihtyvät bakteerit alkavat hajottaa sen valkuaisaineita ja rasvahappoja. Näin vapautuu esimerkiksi ammoniakkia – ja pahaa hajua."
https://www.terve.fi/artikkelit/tiesitko-ettei-hiki-haise-lue-10-faktaa
Tämä on taas näitä sellaisen ihmisen vinkkejä, joka ei elä niin kuin saarnaa eikä ole koskaan tätä ongelmaa oikeasti kohdannut. Tää on teoria. Käytäntö on se, että ihminen ei voi olla jatkuvasti pesemässä kainaloitaan. Päivän aikana ehtii haju alkaa vaikka miten olisi karvat pois ja pestyt kainalot ja puhtaat vaatteet. Siksi alumiini on niin hyvä. Se blokkaa koko päivän ajaksi tämän ongelman. Jos haluaa jonkin korvaavan tuotteen, sen pitäisi olla yhtä pitkäkestoisen tehokas. Niihin tällaiset hymistelevät ulkopuolisten tietämättömien vinkit eivät riitä. Tuo lime kuulosti mielenkiintoiselta, ainakin helppo ja halpa koklata.
Sama ongelma täällä. Alumiinittoman dödön käyttö on melkein kuin ei käyttäisi dödöä ollenkaan. Pitää varmaan testata tuota ruokasoodaa, mutta mullakin on hyvin herkkä iho, joten näinköhän pystyn käyttämään.
Syökää vähemmän lihaa, se mätänee suolistossa ja tuottaa epämiellyttävän ominaishajun.
Vierailija kirjoitti:
Syökää vähemmän lihaa, se mätänee suolistossa ja tuottaa epämiellyttävän ominaishajun.
En juuri syö lihaa ollenkaan, ainoastaan jauhelihaa..Muutenkin syön terveelliesti ja juon paljon vettä. T. AP
Onnko mennyt vähän töttöröön sun homma.
Vierailija kirjoitti:
En syö ollenkaan lihaa, silti haisen hieltä, ei ole hajun määrä muuttunut mitenkään niistä ajoista kun söin lihaa päivittäin. Myöskään karvat ei vaikuta, ei vaatteiden materiaali, ei mikään. Aina haisee yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
sama ongelma minulla. Mutta, alumiini aiheuttaa rintasyöpää ja alzheimeria, joten mieluummin haisen. Yllättävän sosiaalisesti ei vain rajoittava vaan rampauttava ongelma. Kokeilin alumiinittomia dödöjä, eivät auttaneet. Kokeilin myös ruokasoodaa kainaloihin. Sen sively todellakin tehosi mutta, se on ihan tappokamaa, polttaa tai raapii kainaloiden ihan rikki jo viikon käytön jälkeen. Vinkkejä otetaan vastaan!
Mitä teen nyt on se, että aamulla käyn suihkussa ja pesen kainalot hyvin palasaippualla. Mutta huomaan että vähän alkaa hiki haista jo noin 3-4 tunnin kuluttua vaikka on tätä aluminitonta deoranttia.. :(
vaikka ne ei yhtä tehokkaita olekaan, niin oisko teillä vinkkejä heittää parhaista alumiinittomista dödöistä?
saman ongelman kanssa pähkäilen. pärjään silti yleensä alumiinittoman dödön turvin ei-rasittavina päivinä kohtuuhyvin. joka-aamuinen suihku ja puhtaat vaatteet must.
haju ei ole vain syödystä ruuasta ja bakteereista johtuvaa. Myös sukupuolihormonit ja muut hormonit vaikuttavat. Stressikin vaikuttaa. Itsellä hien haju muuttuu pistävämmäksi asiakastilanteissa töissä, onpa kiva. Ok, osaltaan voimakas haiseminen noissa stressaavissa sosiaalisissa tilanteissa johtuu siitä ,että itse asiassa hajuaisti tarkentuu stressitilanteissa. Mutta kyllä selvästi on sosiaalisella jännityksellä itselläänkin jokin vaikutus siihen, että dödö pettää juuri kun ei pitäisi
Vierailija kirjoitti:
vaikka ne ei yhtä tehokkaita olekaan, niin oisko teillä vinkkejä heittää parhaista alumiinittomista dödöistä?
saman ongelman kanssa pähkäilen. pärjään silti yleensä alumiinittoman dödön turvin ei-rasittavina päivinä kohtuuhyvin. joka-aamuinen suihku ja puhtaat vaatteet must.
Joo ois kiva jos joku vois ehdottaa parhainta alumiinitonta dödöä. Mulla nyt testissä erisan herkälle iholle, ei ollut kovin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ois kiva jos joku vois ehdottaa parhainta alumiinitonta dödöä. Mulla nyt testissä erisan herkälle iholle, ei ollut kovin hyvä.
https://anna.fi/lifestyle/kauneus/alumiinittomat-deodorantit-testissa-y… tuossa just sitä erisania kehuttiin parhaaksi
Minulla pistävin ja häiritsevin hienhaju lakkasi kun aloin käyttää alumiinitonta dödöä. Tällä hetkellä käytössä ruohonjuuren kristallikivi.
Välillä olen käyttänyt lidlin alumiinitonta (maksaa muistaakseni 1€) mutta siinä hämää hajusteet eikä ole mielestäni niin hyvä kuin kristalli.
Ja olen normaalisti oikea haju- ja hikipommi, toki itse hieneritystä tapahtuu näitä alumiinittomia käyttäessä mutta se vaatteisiin jäävä pinttynyt haju on hävinnyt, haisen paljon vähemmän. Ja lopetin siksi että ei pitäisi alumiinittomista tulla jälkiä vaatteisiin, monet paidat mennyt roskiin kun kainaloihin palanut dödöstä jäljet.
Imekää enemmän munaa niin kainalotkin haisee vähemmän.
Mää siirryin kupariin ja tuoksu parani.