Lapsen synttärit tulossa (5v), voinko jättää tarharyhmästä 2 tyttöä kutsumatta...?
Nuo 2 tyttöä ovat sellaisia, joita tyttöni ei tunne yhtään, enkä itsekään tiedä edes minkänäköisiä ovat, en tiedä edes sukunimeä! Pojista hän ei kutsu ketään. Tyttöjä ryhmässä yhteensä 8, eli onko törkeää jättää nuo 2 kutsumatta? Muualtakin tulee kutsuttuja, enkä haluaisi aivan hirveän isoja synttäreitä, nytkin jo noita lapsia tulee yli 10... Tämä on hankalaa, kun lapsen synttärit on just tähän aikaan, kun kaikki aloittelee päiväkodin, eikä näitä uusia lapsia vielä tunne. He eivät siis tule mistään ulkopuolelta, tuntevat kyllä monia lapsia tästä ryhmästä, mutta oma lapseni ei ole koskaan heidän kanssaan edes jutellut (olivat ennen eri ryhmässä).
Kommentit (26)
Omat lapsemme saavat kutsuja toisinaan ja toisinaan ei. Samoin he kutsuvat vain ne, jotka itse haluavat kutsua.
En ajatellut nuorimmaisenikaan synttäreille kutsua kuin ne, jotka hän sinne haluaa. Sekä koulussa että tarhassa on yli 20 lapsen ryhmiä. Yleensä on saanut kutsua n. 10 vierasta / juhlat.
Omat lapsemme eivät ainakaan ole harmitelleet kovasti sitä, jos heitä ei ole kutsuttu jonkun juhliin.
Sitä paitsi saatat aiheuttaa teolla sen, että oma tyttösi karsiutuu muiden synttäreiltä.
Vierailija:
tässä ei nyt ole kyse mistään mammuttipirskeiden järkkäämisestä parillekymmenelle, vaan ap pähkii, kutsuako 6 vai 8 lasta.Se, että TEIDÄN ryhmässä ei ymmärretä psykologian päälle, ei merkitse, että kaikkien pitäisi toimia yhtä tylysti.
Vierailija:
Muualtakin tulee kutsuttuja, enkä haluaisi aivan hirveän isoja synttäreitä, nytkin jo noita lapsia tulee yli 10...
Minä en ymmärrä ap:n hankaluuksia. Ottaa aamulla kynän ja kaksi nimikoimatonta kutsua mukaansa, nykäisee tarhatädin sivuun ja kysyy niiden kahden lapsen nimet, ja kirjottaa ne saman tien kutsuihin + panee ko. lasten lokeroon!
Näin minäkin olen toiminut, kun en tunne jokaista lapseni tarhakaveria nimeltä.
Me ollaan kutsuttu vaan ne jotka tyttö on halunnut.
- jos lapsia on suuri joukko (vielä tuonikäisiä), ja heitä kaikkia ei tunne edes ulkonäöltä, kenen on vastuu jos jotain sattuu? Jos joku päättää lähteä " tutkimaan ympäristöä" , eihän hänen puuttumistaan välttämättä edes huomaa, kun lapsi on aivan tuntematon. Siinä hälinässä, kun vieraat tulevat sisään, ei varmasti näitä uusia kasvoja pysty niin tarkkaan mieleen painamaan, että muistaisi kuka kukin on.
- mitä jos joku lapsi on erityishuomiota kaipaava esim. adhd-lapsi? Jos tätä ei tiedä etukäteen, voi hänen käytöksensä tulla täytenä yllätyksenä, johon ei osaa varautua. Tuttujen lasten kanssa tietää kuitenkin, millaisia he ovat, ja osaa varata sitä " vahtimista" enemmän toisille kuin toisille.
Itse kutsun aina vain lapsia, jotka tunnen, paremmin kuin vain ulkonäöltä. Olen kuitenkin vastuussa niistä lapsista niiden synttäreiden ajan, enkä halua ottaa pienintäkään riskiä, että jotain sattuisi sen vuoksi, että lapsen käytös tms. tulee yllätyksenä.
Ap:n tapauksessa siis jättäisin tytöt kutsumatta, ja aluksi pyytäisin heidät muuten vaan kyläilemään, että oppisin heidät tuntemaan.