Uudet Selviytyjät Karibialla
Mukana Susanna Penttilä, radiojuontaja Ville "Viki" Eerikkilä, reality-tähti Ella Toivainen, muusikko ja malli Paul Elias Uotila, Miss Suomi 2014 Bea Toivonen, tv- ja radiojuontaja Lauri Salovaara, fitnessin maailmanmestari 2019 Eveliina Tistelgren, Suurin pudottaja Suomen -voittaja 2020 ja meikkitaiteilija Aarni Mikkola, esiintyjä ja media-alan yrittäjä Sanna Pikkarainen, näyttelijä ja muusikko Jon-Jon Geitel, tangokuningatar Eija Kantola, reality-tähti Daniel Lehtonen, laulaja ja somevaikuttaja Tuuli Oikarinen, ex-lumilautailija Heikki Sorsa, juontaja ja Miss Suomi 2016 Shirly Karvinen ja ammattiscoottaaja Helmeri Pirinen.
Kommentit (5613)
Kovasti hehkutetaan Paulia, mutta saaren yksi todellinen selviytyjä oli myös Helmeri. Hyvä tehtävissä ja aina ravustamassa tai onkimassa proteiinia jengille. Olis syönyt itse kalasaaliinsa, ja sanonut, että jokainen onkikoon fisunsa itse.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti hehkutetaan Paulia, mutta saaren yksi todellinen selviytyjä oli myös Helmeri. Hyvä tehtävissä ja aina ravustamassa tai onkimassa proteiinia jengille. Olis syönyt itse kalasaaliinsa, ja sanonut, että jokainen onkikoon fisunsa itse.
Oli vaan höynäytettävä. Joutui lähtemään amuletti taskussa.
Jos tuolla pelattais peliä niin tuolla olis voinut vaikka Sanna tai Heikki loikata Eijan ja Paulin matkaan hajottaakseen Shirlyn ja Even liiton rippeet pudottamalla jomman kumman pois. Se liittohan tuolla on täysin pelillinen uhka samoin ku Paulin kisamenestys, kaikki junnaa sokeesti sen ympärillä että tytöt päättää kuka lähtee ulos. Mutta tuolla pelataan nyt mun mielestä lähinnä kaverisuhteita ja ystävyyksiä eikä itse peliä ja sitten menee tunteisiin kun se peli mikä piti olla vaan peliä ei enää ollutkaan vaan peliä vaan toisten tunteilla pelaamista ja kun Paulkin on nyt käyttäny kolikoita ja kisoja ja muiden tunteita eikä strategiaa.
Voi ihme, paras strateginen moovi ikinä tuo Vikin ulosheitto filmaamalla että uskoo itse putoavansa ja saa muut äänestämään yhtä korttia ilman epäilyksen häivää.
Mikä ihme sitten on strategiaa jos ei tuo? :D
Supsuttelu puskissa että kenen nimen meidän ylivoimaryhmä tänään kirjottaa lappuun, sekö on pelitaktiikkaa ja strategiaa mitä yhtäkään ääntä saamaton Shirly Paulilta siinä peräänkuulutti? :D
Vierailija kirjoitti:
Tuota jaksoa katsoessa eniten ihmetytti se, että kilpaurheilija ja olympialaisissakin kilpaillut syyllistyy tuollaiseen kiusaamiseen. Voitonhalu on varmasti kova, mutta kuka haluaa voiton takia sabotoida toisen suorituksen? Tuleeko siitä silloin olo, että olin paras ja voittaja?
Yrittäisikö noista joku urheilussakin saada kilpakumppanin kaatumaan tai yrittäisi estää toisen suoritusta? En ymmärrä.
Nää vaan hokee, että tää on peliä, mutta kun joku toinen pelaa, niin se on törkeää tunteiden kanssa leikkimistä.
"Ei voitto vaan reilu kilpa" tuntuu unohtuneen.
Tuossa lauseessa on viisaus taustalla, sillä mitä ihminen tekee voitolla jota ei ole ansainnut? Voitosta (rehdistä sellaisesta!) tulee hyvä mieli ja voi ola itsestään ylpeä.
Mutta jos osalistuu vaikka maratonille ja "oikaisee" ja sen takia voittaa, ei se ole Oikea Voitto vaan petoksella saatu =ei ansaittu.
Mutta joillain se voitonnälkä ajaa kaiken edelle, joku ehkä muistaa sen (usalaisen?) taitoluisteloijan joka aikanaan järjesti kilpailijansa mukiloinnin että pääsisi itse kisoihin, -niin sairasta.
"Vain peliä" on sekin tyhmä lause, sillä pelissä toisten kunnioitus on yksi tärkeä periaate. Jos toinen voittaa, niin ei sitä toista aleta haukkua/vähätellä vaan kätellään ja onnitellaan.
Mielestäni Shirlyn käytös oli alarvoista, haukkui toista kolikoiden käytöstä, vaikka muuta vaihtoehtoa ei ollut, olisi pitänyt kehua peliliikkeestä ja onnitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ihan oikeasti ei jaksa kuunnella ulkonäköhaukkumista tai seksuaalisen suuntautumisen takia.
Eiköhän tuolta löydy ihan oikeaa arvosteltavaa ja aidoista syistä, sen verran epäloogista ja törkeistä olut mm shirlyn pelaaminen, huomaa että kaikessa hemmoteltu ja etuoikeutettu meno. Kuin myös Evellä, hån vaan piilottaa vähän paremmin.
Esimerkiksi tämä. Eli turha nitistä että samassa lauseessa olisi haukuttu ihan kaikki mahdollinen. Aiheesta on tullut kritiikki. Miettiikö Shirly ja Eve yhä edelleen että oli ok heidän käytös ja kiljuivat Sannalle ja Rijalle, vain koska jäivät omista valheistaan kiinni. No huh huh. Kertoo aika paljon.
Ihan törkee hyökkäys 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota jaksoa katsoessa eniten ihmetytti se, että kilpaurheilija ja olympialaisissakin kilpaillut syyllistyy tuollaiseen kiusaamiseen. Voitonhalu on varmasti kova, mutta kuka haluaa voiton takia sabotoida toisen suorituksen? Tuleeko siitä silloin olo, että olin paras ja voittaja?
Yrittäisikö noista joku urheilussakin saada kilpakumppanin kaatumaan tai yrittäisi estää toisen suoritusta? En ymmärrä.
Nää vaan hokee, että tää on peliä, mutta kun joku toinen pelaa, niin se on törkeää tunteiden kanssa leikkimistä.
Tuossa lauseessa on viisaus taustalla, sillä mitä ihminen tekee voitolla jota ei ole ansainnut? Voitosta (rehdistä sellaisesta!) tulee hyvä mieli ja voi ola itsestään ylpeä.
Mutta jos osalistuu vaikka maratonille ja "oikaisee" ja sen takia voittaa, ei se ole Oikea Voitto vaan petoksella saatu =ei ansaittu.Mutta joillain se voitonnälkä ajaa kaiken edelle, joku ehkä muistaa sen (usalaisen?) taitoluisteloijan joka aikanaan järjesti kilpailijansa mukiloinnin että pääsisi itse kisoihin, -niin sairasta.
"Vain peliä" on sekin tyhmä lause, sillä pelissä toisten kunnioitus on yksi tärkeä periaate. Jos toinen voittaa, niin ei sitä toista aleta haukkua/vähätellä vaan kätellään ja onnitellaan.
Mielestäni Shirlyn käytös oli alarvoista, haukkui toista kolikoiden käytöstä, vaikka muuta vaihtoehtoa ei ollut, olisi pitänyt kehua peliliikkeestä ja onnitella.
Ja selitteli huonoa käytöstään ruoan puutteella 🙈😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa miten hieno kuvio olisi ollut tämä: Eija ja Paul olisivat äänestäneet eveä ja vikiä. Tämä olisi pakottanut kaikki äänestämään jompaa kumpaa. Olisivat menneet kaikki liittoutumat uusiksi.
Itse olen kyllä sitä mieltä että Paulin ja Eijan olisi pitänyt äänestää Heikki pois. Kukaan jäljellä olevista ei olisi pystynyt haastamaan Paulia kisoissa kovinkaan paljon. Tämä tietysti edellyttäen että samanlaisia koulukiusaamistehtäviä ei ole enää kisoissa.
Jos sä lähdet joskus Tavis-Selviytyjiin mukaan, mä tuun sun kaa ja sun liittoon. Vitsi, miten nerokas oot.
He! Tavataan sit saarella! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin juryssä äänestämässä ja Paul ei olisi finaalikaksikossa/-kolmikossa, niin kirjoittaisin silti lappuun Paulin nimen.
Mä luulen että somekanavilla saattaa hyvinkin käydä jotain tämmöistä jos joku muu kuin Paul voittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuinka olisi peliä niin kukaan ei pakottanut kiusaamaan, ei ollut mitään sääntöä, että kaikki muut pelaajat estävät yhtä. Sellainen vaihtoehto oli ja mahdollisuus että voi estää kuka tahansa ketä tahansa. Ihan oma valinta oli käyttää sitä ja käyttää sitä vain yhtä kohtaan. Pelkkää kiusaamista vaikka kuinka selitettäisiin. Pelkkää kiusaamista
Olisipa kiva nähdä minkälaisia tyyppejä näiden kirjoitusten takana on :) Onko teillä omaa elämää laisinkaan? Miten jaksatte jauhaa jostain selviytyjistä, tv-ohjelmasta illasta toiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos osalistuu vaikka maratonille ja "oikaisee" ja sen takia voittaa, ei se ole Oikea Voitto vaan petoksella saatu =ei ansaittu.Mutta joillain se voitonnälkä ajaa kaiken edelle, joku ehkä muistaa sen (usalaisen?) taitoluisteloijan joka aikanaan järjesti kilpailijansa mukiloinnin että pääsisi itse kisoihin, -niin sairasta.
Shirlu ei vaikuttanut olevn ollenkaan pahoillaan tuon Paulin jouolla estämiskisan jälkeen vaan naureskeli vaan Paulille, että mitäs olit niin hyvä.
Missäs on sanottu että hyviä saa kiusata? Jos joku on sua parempi niin kiusaa vaan?
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ei ajatellut lainkaan omilla aivoillaan ja oli yhtälailla äänestämässä aina Even, Shirlyn ja Heikin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt unohdetaan tämä "Paul on kiusattu uhri" ja "Kaikki muut on ilkeitä kiusaajia" shaiba ja keskitytään ajattelemaan tätä peliä ihan strategisessa mielessä, niin Selviytyjissä menestymisen ydin on oikeastaan liittoutuminen. En muista Amerikan Survivoristakaan, että olisi monta sellaista voittajaa joka olisi koko ajan ollut numeroiden väärällä puolella ja noussut altavastaajasta voittoon. Yleensä Selviytyjissä/Survivorissa menestytään sillä, että valitaan oikeat ihmiset kenen kanssa liittoutua ja jos/kun tilanteet muuttuu niin pyritään aina rakentelemaan sivussa jokin plan B ja pitämään vaihtoehtoja avoimena. Ja jos joudut alakynteen, niin sinun täytyy pyrkiä heti kääntämään tilanne eduksesi käyttäen kaikkia mahdollisia aseita mitä sinulla on. Se on menestyvän strategian ydin.
Paul on ollut melko lailla alusta asti numeroiden väärällä puolella ja alakynnessä, mutta mitä hän on tehnyt sen tilanteen muuttamiseksi? Hän on keskittynyt enemmän surkuttelemaan ja itkeskelemään että "voi voi kun minua kiusataan" ja on luottanut noihin kolikoihinsa ja siihen että on hyvä kilpailuissa. Mutta strategisesti Paul ei ole oikeastaan mitenkään yrittänyt parantaa tilannetta vaikka hänellä olisi ollut siihen aseita vaikka miten paljon. Ja samalla Paul on oikeastaan käyttänyt noita aseita (kolikoita) eriyttämään itseään entistä enemmän muusta porukasta kun on pelannut niitä vain pelastaakseen oman nahkansa ja samalla kääntänyt ne ydinliittoumaa vastaan. Älykäs pelaaja olisi yrittänyt käyttää noita kolikoita vipuvartena että saisi puhuttua muut puolelleen siten, että niitä kolikoita ei tarvitsisi käyttää. Kun Paul olisi osannut vaan valita tuosta liittoumasta oikeat ihmiset, lyönyt sen nipun kolikoita pöytään ja osannut oikealla tavalla esittää asian niin hän olisi voinut saada puhuttua osan tuosta porukasta liittolaisikseen. Nyt hän ei ole tehnyt mitään sen eteen, vaan nyhjännyt Eijan kanssa, käyttänyt noita kolikoita oman persauksensa pelastamiseen ja surkutellut kun kaikki kiusaa.
Yksi esimerkki Paulin (ja Eijan) heikosta strategisesta pelaamisesta oli tuo tilanne, jossa he äänestivät Vikin ulos. Se oli yksinkertaisesti tyhmä liike, koska edellinen äänestys oli juuri osoittanut että Viki oli jo valmiiksi ydinliittouman ulkopuolella. Paul olisi voinut yrittää saada Vikin puolelleen manipuloimalla hänet ymmärtämään, että Vikillä ei ole mitään saumaa mikäli jatkaa Shirlyn, Even ja Heikin kanssa, ja olisi samalla noita kolikoita käyttäen äänestänyt pois joko Shirlyn tai Even, jolloin tuo ydinliittouma olisi hajonnut. Se olisi toki ollut vähän riskaabeli liike mikäli Viki ei olisi lähtenyt mukaan ja olisi kertonut kolikoista muille, mutta Selviytyjissä menestytään juuri sillä että otetaan välillä harkittuja riskejä eikä vaan luoteta joihinkin amuletteihin, kolikoihin tai siihen että pärjätään kisoissa. Niitä sen sijaan pitäisi aina käyttää "kauppatavarana" siihen että saadaan numerot omalle puolelle. Tässä Paul ei ole onnistunut yhtään, ja sen takia Paul ei minusta ole kovin hyvä Selviytyjät-pelaaja. Ja sen takia Paul on ollut koko pelin alakynnessä ja "kiusattu".
Juurikin näin. KunpaPaul olisi tajunnut yrittää kääntää Sannaa ja Tuulia aikanaan omaan liittoonsa, eihän he olleet/ole Even liittoutuman "ravintoketjussa" kovinkaan korkealla.
Seuraavaa peliliikettä ajatellen, mun mielestä Heikin kannattaisi nyt liittoutua Sannan ja Paulin kanssa, kun luottamus Shirlyyn ja Eveen on rakoillut. Mutta taitaa olla niin perässävedettävää sorttia, etten usko että lähtee sooloilemaan. Sanna sen sijaan saattaa yrittää saada Paulista kaveria, ellei sitten itse ala olla jo niin uupunut ettei välitä vaikka tippuisi tai tyytyisi tiputtamaan Paulin tietäen, että tippuu itse seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli vaan höynäytettävä. Joutui lähtemään amuletti taskussa.
Mä ainakin petyin siihen Helmerin peesailuun. Paul on todellinen selviytyjä. Kuvitelkaa noita muita tuossa tilanteessa, kun Paul on. Mä veikkaan että olisivat luovuttaneet jo aikoja sitten.
Paul on kyllä ehdoton suosikki. Sympaattisen ja mukavan oloinen tyyppi muutenkin ja kova kisaaja.
Toivon voittoa hänelle.
Petyin hieman, että Paul on siviilissä varattu. Eikös hän seurustele sen ns. "Sanna Marinin kaksoisolennon" kanssa.
Ozzy oli mahtava. Jotain samaa hänessä ja Paulissa on.