Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudet Selviytyjät Karibialla

Vierailija
12.04.2021 |

Mukana Susanna Penttilä, radiojuontaja Ville "Viki" Eerikkilä, reality-tähti Ella Toivainen, muusikko ja malli Paul Elias Uotila, Miss Suomi 2014 Bea Toivonen, tv- ja radiojuontaja Lauri Salovaara, fitnessin maailmanmestari 2019 Eveliina Tistelgren, Suurin pudottaja Suomen -voittaja 2020 ja meikkitaiteilija Aarni Mikkola, esiintyjä ja media-alan yrittäjä Sanna Pikkarainen, näyttelijä ja muusikko Jon-Jon Geitel, tangokuningatar Eija Kantola, reality-tähti Daniel Lehtonen, laulaja ja somevaikuttaja Tuuli Oikarinen, ex-lumilautailija Heikki Sorsa, juontaja ja Miss Suomi 2016 Shirly Karvinen ja ammattiscoottaaja Helmeri Pirinen.

Kommentit (5613)

Vierailija
1021/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miälestä oli ihan oikeen että Jon-Jon tippui 👍

Vierailija
1022/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instassa sanoo Eve et mä ehkä herätin enemmän luottamusta ja hyvää fiilistä kuin muut, aika narsistista jopa sanoisin…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kun ei Eve itkenyt sitä että sai ääniä!! Itki sitä puhdasta vihaa ja tunnepohjaista kieroilua mitä sai osakseen. Hän ei ole vastaavaan sortunut missään vaiheessa, hän on äänestänyt järjellä ei vihalla.

Toi on just niin tyypillistä uhriutumismanipuloijaa että! Sama asia hänen tekemänään on AINA ihan eri asia. Hän vain pelaa, kun muut käyttäytyvät loukkaavasti. Tota käyttää ihan selviytyjien ulkopuolisessa maailmassakin moni muiden manipulointiin. 

Yleensä tässä vaiheessa ihmisillä alkaa tuolla saarella olla sen verran nälkä ja väsy, että todelliset luonteet tulee esiin. Eve varmaan selittelee, että ei hän normielämässä olisi tuollainen ja että saarella asiat muuttuu, mutta väitän, että on just tuollainen oikeassakin elämässä. Nuo olosuhteet riisuu kaikki suodattimet lopulta kaikilta. 

Peliin kuuluu kovaa pelaaminen, mutta uhriutujamanipuloijaa ei kyllä kestä kukaan. 

Kyllä tässä pitäisi kuitenkin osata tehdä ero todellisen elämän ja pelin välillä. Toiset pystyvät tekemään tuon eron paremmin, ja se tekee monesti heistä hyviä Selviytyjät-pelaajia, mutta se ei välttämättä tee heistä yhtään sen huonompaa ihmistä. Amerikan Selviytyjissä kautensa joskus voittanut Yul Kwon joskus selitti ominaisuuksiaan että "Minä tiedän että minulla on kyky ja työkalut manipuloida ihmisiä. En tekisi sitä koskaan todellisessä elämässä ihmisille jotka eivät osaa sitä odottaa, mutta tämä peli on eri asia koska kaikki lähtevät mukaan sillä ajatuksella että sinne lähdetään pelaamaan ja voittamaan"

Minä näin tuon Eveliinan "uhriutumisen" enemmän Paulin manipulointina koska on Eveliinakin varmasti huomannut saman kuin me katsojatkin, että Paul murtuu aika nopeasti paineen alla ja hänellä on muutenkin joku sokea piste Eveliinan kohdalla. Tuollaisella kovistelulla saa helposti Paulin kaltaiselta kaverilta pasmat sekaisin. Ei kovin kivaa toimintaa Eveliinalta, mutta kuten sanottua niin toiset pystyy tekemään enemmän eroa pelin ja normaalin elämän välille, joten en siitä nyt tekisi mitään johtopäätöksiä siitä minkälainen Eveliina on ihmisenä.

Pelaajana Eveliina taas on kyllä vähän kaksijakoinen. Toisaalta manipuloijana hyvä, ja on ollut hyvä luomaan suhteita joka suuntaan että hänellä on koko ajan ollut vaihtoehtoja avoimena. Mutta toisaalta Eveliina on alkanut pelaamaa ihan liian kovaa ja se tulee kostautumaan hänelle lopussa koska nyt alkaa sillat palamaan. Shirly on pelannut tuon samanlaisen pelin astetta paremmin koska osaa käyttää myös Eveliinaa hyväkseen ja antaa tämän tehdä likaisen työn puolestaan.

Vierailija
1024/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hienoa, jos Helmeri, Viki, Paul ja Eija ymmärtäisi liittoutua keskenään.

Tuossa ei olisi varsinkaan Vikin kannalta mitään järkeä. Helmeri ja Paul ovat pidettyjä kaikkien keskuudessa ja heidän on aika vähän tarvinnut tehdä mitään peliliikkeitä kun Helmeri on enemmän vaan hengaillut mukana ja luottanut kalastustaitoihinsa ja vahvuuteensa kilpailuissa, ja Paul taas pystyy pelaamaan tuon altavastaajan tarinan kun on tullut hylättyjen saaren kautta. Kenelläkään ei ole mitään järkeä mennä loppuun heidän kanssaan koska ovat niin vahvoja myös kilpailuissa, että silloin ei pysy langat omissa käsissä. Varsinkaan Vikin, joka on itse heikko kilpailuissa.

Myöskään Helmerillä ja Paulilla ei olisi minusta järkeä liittoutua toistensa kanssa koska finaaliin kannattaisi ottaa mukaan aina joku sellainen jonka pystyy voittamaan ja joka on pelannut joko ihan eri taktiikalla kuin itse tai on pelannut samalla taktiikalla mutta paljon huonommin.

Eijalle on ihan sama kenen kanssa liittoutuu ja kenen kanssa menee eteenpäin, koska on pelkkä pelin ulkopuolella pyörivä hangaround.

Vierailija
1025/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miälestä oli ihan oikeen että Jon-Jon tippui 👍

Se taitaa tippua seuraavassa jaksossa kun se näkyy nyt ruutu+ palvelus

Vierailija
1026/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kun ei Eve itkenyt sitä että sai ääniä!! Itki sitä puhdasta vihaa ja tunnepohjaista kieroilua mitä sai osakseen. Hän ei ole vastaavaan sortunut missään vaiheessa, hän on äänestänyt järjellä ei vihalla.

Toi on just niin tyypillistä uhriutumismanipuloijaa että! Sama asia hänen tekemänään on AINA ihan eri asia. Hän vain pelaa, kun muut käyttäytyvät loukkaavasti. Tota käyttää ihan selviytyjien ulkopuolisessa maailmassakin moni muiden manipulointiin. 

Yleensä tässä vaiheessa ihmisillä alkaa tuolla saarella olla sen verran nälkä ja väsy, että todelliset luonteet tulee esiin. Eve varmaan selittelee, että ei hän normielämässä olisi tuollainen ja että saarella asiat muuttuu, mutta väitän, että on just tuollainen oikeassakin elämässä. Nuo olosuhteet riisuu kaikki suodattimet lopulta kaikilta. 

Peliin kuuluu kovaa pelaaminen, mutta uhriutujamanipuloijaa ei kyllä kestä kukaan. 

Kyllä tässä pitäisi kuitenkin osata tehdä ero todellisen elämän ja pelin välillä. Toiset pystyvät tekemään tuon eron paremmin, ja se tekee monesti heistä hyviä Selviytyjät-pelaajia, mutta se ei välttämättä tee heistä yhtään sen huonompaa ihmistä. Amerikan Selviytyjissä kautensa joskus voittanut Yul Kwon joskus selitti ominaisuuksiaan että "Minä tiedän että minulla on kyky ja työkalut manipuloida ihmisiä. En tekisi sitä koskaan todellisessä elämässä ihmisille jotka eivät osaa sitä odottaa, mutta tämä peli on eri asia koska kaikki lähtevät mukaan sillä ajatuksella että sinne lähdetään pelaamaan ja voittamaan"

Minä näin tuon Eveliinan "uhriutumisen" enemmän Paulin manipulointina koska on Eveliinakin varmasti huomannut saman kuin me katsojatkin, että Paul murtuu aika nopeasti paineen alla ja hänellä on muutenkin joku sokea piste Eveliinan kohdalla. Tuollaisella kovistelulla saa helposti Paulin kaltaiselta kaverilta pasmat sekaisin. Ei kovin kivaa toimintaa Eveliinalta, mutta kuten sanottua niin toiset pystyy tekemään enemmän eroa pelin ja normaalin elämän välille, joten en siitä nyt tekisi mitään johtopäätöksiä siitä minkälainen Eveliina on ihmisenä.

Pelaajana Eveliina taas on kyllä vähän kaksijakoinen. Toisaalta manipuloijana hyvä, ja on ollut hyvä luomaan suhteita joka suuntaan että hänellä on koko ajan ollut vaihtoehtoja avoimena. Mutta toisaalta Eveliina on alkanut pelaamaa ihan liian kovaa ja se tulee kostautumaan hänelle lopussa koska nyt alkaa sillat palamaan. Shirly on pelannut tuon samanlaisen pelin astetta paremmin koska osaa käyttää myös Eveliinaa hyväkseen ja antaa tämän tehdä likaisen työn puolestaan.

Shirlystä samaa mieltä. SIllä pysyy muutenkin pakka kasassa, eikä mene tunteisiin. 

Eveliinasta oon eri mieltä. Evellä meni selkeesti tosi tunteisiin se, että sai ääniä ja reagoi noin. Toi on tosi selkeä taktiikka, mitä monet manipuloijat käyttää, eikä se ole tietoista pelaamista vaan ihan tapa toimia ristiriitatilanteissa tai tilanteissa jossa pitäisi jotenkin osata katsoa peiliin ja asettua toisen ihmisen asemaan.

Eli vaikka Eveliina on aiemmin osannut pelata kovaa, en ihan osta sitä ajatusta, että nyt olisi kyse vain pelistä. Tää on todennäköisesti ihan sen tavallinen reaktio ja tuttu sen hyvin tunteville.

Vierailija
1027/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan jäätävää shaibaa Eveltä toi, että Paulin olis pitänyt luottaa siihen ja että ei olis saanut liittoutua Jon Jonin kanssa. Evehän ei missään vaiheessa ole ollut Paulille lojaali. Ja siis se on ollut ihan ok, koska peli. Mutta tuollainen tunnemanipulointi on aika jäätävää shaibaa. Even rinnalla jopa Sanna näyttää kivalta tyypiltä..

Hatunnosto Shirlylle, että pysyy asiassa eikä vedä mitään prinsessadraamoja.

Vierailija
1028/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas yksi lisää joka ei voi ymmärtää tuota Even toimintaa. En usko että uusimman jakson uhriutuminen oli pelitaktiikka vaan siinä tuli varmasti monen viikon peitellyt tunteet esille. Evehän on sanonut itseään herkäksi ja ehkäpä kuormaa oli jo aiemmin ja saamansa äänet sitten laukaisi tuon hirveän reaktion. Omituinen ote Evellä tosiaan näyttää olevan pelikumppaneihinsa. Ikään kuin kaikkeen tarvittaisiin lupa Eveltä. Paul on kyllä hieman hölmö kun pillittää vana eikä käy sotaan Eveä vastaan, ehkäpä siksi ettei pinkka kestäisi sitä. 

Itse haluaisin tuolta pihalle Vikin ja Even. Viki on jotenkin enemmän ja enemmän ärsyttävä tuolla vaikka ajattelin että siitä tulisi yksi mun lemppareita. Ei pärjää kisoissa ja haukkuu niitä jotka pärjää. 

Vierailija
1029/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas yksi lisää joka ei voi ymmärtää tuota Even toimintaa. En usko että uusimman jakson uhriutuminen oli pelitaktiikka vaan siinä tuli varmasti monen viikon peitellyt tunteet esille. Evehän on sanonut itseään herkäksi ja ehkäpä kuormaa oli jo aiemmin ja saamansa äänet sitten laukaisi tuon hirveän reaktion. Omituinen ote Evellä tosiaan näyttää olevan pelikumppaneihinsa. Ikään kuin kaikkeen tarvittaisiin lupa Eveltä. Paul on kyllä hieman hölmö kun pillittää vana eikä käy sotaan Eveä vastaan, ehkäpä siksi ettei pinkka kestäisi sitä. 

Itse haluaisin tuolta pihalle Vikin ja Even. Viki on jotenkin enemmän ja enemmän ärsyttävä tuolla vaikka ajattelin että siitä tulisi yksi mun lemppareita. Ei pärjää kisoissa ja haukkuu niitä jotka pärjää. 

Toi tosiaan ihmetyttää, että pitääkö oikeasti kaikilla olla Even lupa? Että vain Eve saa pelata ja muiden pitää äänestää Even toiveiden mukaan tai muuten Eve pahoittaa mielensä.

Olin ennen Paulin puolella, sillä nousu hylättyjen saarelta oli niin hieno. Nyt vain lähinnä säälittää. On varmasti ihan jäätävän raskasta olla niin, että olet pudonnut jo kerran ja sitten joka heimoneuvostossa tulee ääniä ja kaiken päälle yksi ihminen syyllistää ja manipuloi. Mutta silti. Paulilla ei yksinkertaisesti vain kasetti taida kestää.

Tällä hetkellä mun suosikki on Shirly ja perään Helmeri, vaikka aluksi Eve oli suosikki ja Helmeri inhokki. Pudonneen tilityksessä kaikki pudonneet ovat veikanneet Helmeriä voittajaksi. Ehkä se kertoo jotain tyypistä.

Haluaisin kyllä Even ulos ja ehkä myös Heikin. Jotenkin Heikki menee ihan Even vanavedessä eikä oikein vaikuta itsenäiseltä pelaajalta. Vikistä en tykkää, mutta tavallaan ansaitsee paikkansa pelissä. Ihan paska kisoissa, mutta pelaa kieltämättä taitavasti ja vaistoaa tosi hyvin muiden peliliikkeet.

Vierailija
1030/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh mitä tilitystä taas instassa.. nyt Lauri on häntä vihannut ja hän ei näe omassa käytöksessään mitään epäoikeudenmukaista vaan on uhri tässäkin. Siis mikä muija, en kestä

Vierailija
1031/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh mitä tilitystä taas instassa.. nyt Lauri on häntä vihannut ja hän ei näe omassa käytöksessään mitään epäoikeudenmukaista vaan on uhri tässäkin. Siis mikä muija, en kestä

Just joo. Jälkiselittelyllä vaan pahentaa asiaa. Vois olla niin, että "meni tunteisiin enkä oo hirveän ylpeä käytöksestäni saarella" ja that's it. Mutta alleviivaa vaan omaa käytöstään entistä enemmän tuolla.

Vierailija
1032/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla Paul murtuu paineen alla? Hänhän on todistanut olevansa silloin parhaimmillaan. Leirissä on tunteellinen, mutta kilpailuissa loistaa ja on voittanut nyt kaksi koskemattomuutta ja palkintokilpailun.

Vierailija
1033/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan jäätävää shaibaa Eveltä toi, että Paulin olis pitänyt luottaa siihen ja että ei olis saanut liittoutua Jon Jonin kanssa. Evehän ei missään vaiheessa ole ollut Paulille lojaali. Ja siis se on ollut ihan ok, koska peli. Mutta tuollainen tunnemanipulointi on aika jäätävää shaibaa. Even rinnalla jopa Sanna näyttää kivalta tyypiltä..

Kyllä se Shirlystäkin jotain kertoo, että sympatisoi Eveä ja pitää tämän puolia.

Vierailija
1034/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi tosiaan ihmetyttää, että pitääkö oikeasti kaikilla olla Even lupa? Että vain Eve saa pelata ja muiden pitää äänestää Even toiveiden mukaan tai muuten Eve pahoittaa mielensä.

Olin ennen Paulin puolella, sillä nousu hylättyjen saarelta oli niin hieno. Nyt vain lähinnä säälittää. On varmasti ihan jäätävän raskasta olla niin, että olet pudonnut jo kerran ja sitten joka heimoneuvostossa tulee ääniä ja kaiken päälle yksi ihminen syyllistää ja manipuloi. Mutta silti. Paulilla ei yksinkertaisesti vain kasetti taida kestää.

Tällä hetkellä mun suosikki on Shirly ja perään Helmeri, vaikka aluksi Eve oli suosikki ja Helmeri inhokki. Pudonneen tilityksessä kaikki pudonneet ovat veikanneet Helmeriä voittajaksi. Ehkä se kertoo jotain tyypistä.

Haluaisin kyllä Even ulos ja ehkä myös Heikin. Jotenkin Heikki menee ihan Even vanavedessä eikä oikein vaikuta itsenäiseltä pelaajalta. Vikistä en tykkää, mutta tavallaan ansaitsee paikkansa pelissä. Ihan paska kisoissa, mutta pelaa kieltämättä taitavasti ja vaistoaa tosi hyvin muiden peliliikkeet.

Eihän Paulille tule heimoneuvostossa ääniä koska on koskematon. Paulin kasetti kestää juuri silloin kun sillä on merkitystä, eli kilpailuissa.

Vierailija
1035/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista on seurata, miten tyypit ihan oikeasti sitten äänestystilanteessa finaalissa toimii - ketä siellä onkaan voittajina. Avautuuko silmät omalle tyhmyydelle vai jatkaako yhä alfan hovissa sokeana kusetukselleen...

Pidän aika heikkoina ihmisiä, jotka on noin vedätettävissä eivätkä osaa omilla aivoillaan tehdä havaintoja tai päättelyitä. Esim. kun mukana on kuitenkin omien urheilulajiensa maailmanhuippuja, niin kuvitellaan että nämä kilpailuhenkiset ihmiset muka huvikseen kuskaavat heikompia mukanaan. He kun tietää, että ollakseen voittaja, tarvitaan noita luusereita häviämään.

Vierailija
1036/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se Shirlystäkin jotain kertoo, että sympatisoi Eveä ja pitää tämän puolia.

No totta. Voi olla kyllä pelitaktiikkaakin pysytellä draaman ulkopuolella ja pitää vain liitoista kiinni ja antaa Even hoidella draamahommat.

Vierailija
1037/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista on seurata, miten tyypit ihan oikeasti sitten äänestystilanteessa finaalissa toimii - ketä siellä onkaan voittajina. Avautuuko silmät omalle tyhmyydelle vai jatkaako yhä alfan hovissa sokeana kusetukselleen...

Pidän aika heikkoina ihmisiä, jotka on noin vedätettävissä eivätkä osaa omilla aivoillaan tehdä havaintoja tai päättelyitä. Esim. kun mukana on kuitenkin omien urheilulajiensa maailmanhuippuja, niin kuvitellaan että nämä kilpailuhenkiset ihmiset muka huvikseen kuskaavat heikompia mukanaan. He kun tietää, että ollakseen voittaja, tarvitaan noita luusereita häviämään.

Toi on kyllä ihan totta, että aika höntti saa olla, että uskoo, että nuo liitot oikeasti suojaa. Jonkun Sannankin kannattais jo herätä pian. Samoin Eijan. Että ihan varmana pääsevät finaaliin asti.. Tosiaan kautta aikojen on ollut roikottaa mukana ns. vuohia, joista saa ääniä heimoneuvostoon, mutta jotka voi uhrata tarpeen tullen. 

Vierailija
1038/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla Paul murtuu paineen alla? Hänhän on todistanut olevansa silloin parhaimmillaan. Leirissä on tunteellinen, mutta kilpailuissa loistaa ja on voittanut nyt kaksi koskemattomuutta ja palkintokilpailun.

Totta. Paul on kilpailussa todella kova ja kovista paineista huolimatta (käytännössä pakko voittaa ettei tipu) on ihan ylivoimainen. Muut näyttävät ihan luovuttaneilta Paulin rinnalla.

Vierailija
1039/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakso 10/15. Koston kierre. Palkintokilpailussa ammutaan jättiläisritsalla ja päästään herkuttelemaan rantabaariin. Seuraavasta putoajasta keskustellaan niin voittajien kuin häviäjienkin kesken, ja tieto suunnitelmista vuotaa vääriin korviin. Kostonhimo iskee ja päitä vaaditaan vadille.

Jakso 11/15. Huijarin vikaa. Heimo on jakaantunut kahtia ja koskemattomuuskilpailussa yksilöpeli muuttuu joukkuepeliksi. Alakynteen joutuneet turvautuvat teatteriin ja suorittavat saarella vaikuttavan näytelmän. Heimoneuvostossa on luvassa yllätyksiä ja suurta epäuskoa.

Jakso 12/15. Kuilun partaalla. Odotettu ruokahuutokauppa käynnistyy Karibialla, ja pesot törsätään kaivattuihin herkkuihin. Leppoisa tunnelma ei kestä kauaa, sillä hurjat äänestyssuunnitelmat leviävät leirissä. Tällä kertaa kissa nostetaan pöydälle, ja kilpailijat ottavat rajusti yhteen.

Vierailija
1040/5613 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikki joutuu kyllä vielä ongelmiin tuosta huijauksestaan.

Ketju on lukittu.