Vakuuttaako THL:n ulostulot sinut Astra Zenecan rokotteesta, eli on aivan sama vaikka sen saatkin kun rokotteen otat?
Minua ei ainakaan. Jos kerran sillä on todettu yhteys verihyytymiin, niin mitä muuta siitä pitäisi ajatella kuin ettei se ole turvallinen ja en ota sitä?
Vaikka he sanovatkin että vain joka sadastuhannes saattaa sen saada, niin kuitenkin, en minä halua sen arvan osuvan kohdalleni. Mielummin olen ilman, jos eivät anna toisen merkkistä, mielummin vaikka Sputnik.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa jo 10 vakavaa laskimotukosta (katso itse linkistä). Ei kannata ottaa AZ rokotetta.
https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/koronavirus-covid-19-/koronarokott…-
Vastuutonta pelottelua. Linkkisi mukaan Suomessa on todettu 10 raajojen(!) syvää laskimotukosta tai niiden epäilyä, joilla on ajallinen(!) yhteys AstraZenecan koronarokotteeseen. Laskimoveritulppa on kohtalaisen yleinen, joten ainakaan raajojen syvien laskimotukosten pelossa Astraa ei kannata jättää ottamatta.
Älä valehtele. Linkissä ei kirjoiteta että nuo 10 olisi raajoissa!
Kaiken lisäksi myös seitsemän keuhkotulppaa.Sinä se tässä valehtelija olet. Linkissä todetaan selvästi näin: "Raajojen syviä laskimotukoksia tai niiden epäilyjä kuvattiin kymmenessä ilmoituksessa." Siis 10 raajojen syvää laskimotukosta, aivan kuten sanoin - minä en valehdellut mitään.
Raajojen ja keuhkojen veritulpat on muutenkin niin yleisiä, että niiden suhteen ei ole syytä huoleen.
10 vakavaa laskimotukosta ja seitsemän keuhkoveritulppaa! Mihin ne kolme aivolaskimotukosta on unohdettu, joiden jälkeen Suomessakin rokotukset lopetettiin viikoksi.
Miksi puhut kymmenestä vakavasta laskimotukoksesta? Linkissä puhutaan kymmenestä syvästä laskimotukoksesta, ja jos et sattunut tietämään, syvä laskimotukos on eri asia kuin vakava laskimotukos.
Ei huoleta Astra Zenecan rokotteen ottaminen.
Saksan suunnalta organisoitu rokotevastainen mediakampanja ei ole Suomessa oikein saanut väestöä vakuuttuneeksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Thl ei välttämättä vakuuta, mitta briteissä hankittu miljoonien käyttäjien kokemus kyllä vakuuttaa.
Otan sen rokotteen, minkä saan kunhan mun vuoro tulee.
Vakuuttako sekin, että briteissä ollaan superhuolissaan siitä että eteläafrikkalainen muunnos pääsisi leviämään, koska se osaa väistää AZ:n rokotteen antaman suojan ja levitessään tekisi koko rokottamisruljanssin turhaksi?
Tuo kyseinen virusvariantti leviää jo Suomessa ja etenkin varsinais-suomessa sekä pk-seudulla.
Saman variantin vuoksi eteläafrikka pisti omat AZ:n rokotteensa myyntiin ja vaihtoi tilalle toisen rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
En tule ottamaan AZ:aa enkä myöskään Johnsonin 50% suojan rokotetta.
Sama. Enkä ota kyllä sputnikkiakaan vaikka se myyntiluvan saisikin.
Onpa erikoiset ongelmat teillä. Ne jotka ottaa rokotteen, kun saavat, se on jokaisen oma asia. Jos haluaa olla ottamatta, sekin on oma valinta.
Suutin osa kansasta tulee ottamaan rokotteen, kulkutautimyönteiset ovat vain se pieni mutta agressiivinen vähemmistö.
Viruksen muunnokset leviävät miten leviävät. Rokotus kuitenkin merkittävästi vähentää sairastumisen riskiä jo tunnetuille varianteille.
Ettehän te tätäkään usko tai ymmärrä koska " mä nyt vaan olen päättänyt, että musta on valkoinen " .
" So, let's take a figure of 10 million imaginary people.
What are the risks of blood clots with the AZ vaccine?
Assuming the worst - that they all are - we can do some ballpark calculations to get a sense of the risks.
Based on the figures announced on Wednesday by the UK medicines regulator, if 10 million imaginary people were given the AZ vaccine you might expect to see 40 of these clots - with about 10 clots having fatal consequences.
Ten deaths out of 10 million people vaccinated is a one-in-a-million chance.
That's roughly the same risk as being murdered in the next month or - if you get in a car and drive for 250 miles - the risk of you dying in a road accident on that journey."
Ko.ei edelleenkään ole mikään normitulppa kun näyttäisi olevan kaikki ml.sytytystulppa mahdollista saada.
HUHHU!
JO on tartunnat laskeneet. meilläpäin. Olisi kiva jos ihan heti ei pilattaisi tuomalla tänne taas miljoonia turisteja kuten ennnen vanhaan.
Mä kyllä emmin tuota rokotetta, äitini sai tulpan. Ei kai auta muu kun ottaa disperiiniä samaan aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa jo 10 vakavaa laskimotukosta (katso itse linkistä). Ei kannata ottaa AZ rokotetta.
Vastuutonta pelottelua. Linkkisi mukaan Suomessa on todettu 10 raajojen(!) syvää laskimotukosta tai niiden epäilyä, joilla on ajallinen(!) yhteys AstraZenecan koronarokotteeseen. Laskimoveritulppa on kohtalaisen yleinen, joten ainakaan raajojen syvien laskimotukosten pelossa Astraa ei kannata jättää ottamatta.
Kaiken lisäksi myös seitsemän keuhkotulppaa.Sinä se tässä valehtelija olet. Linkissä todetaan selvästi näin: "Raajojen syviä laskimotukoksia tai niiden epäilyjä kuvattiin kymmenessä ilmoituksessa." Siis 10 raajojen syvää laskimotukosta, aivan kuten sanoin - minä en valehdellut mitään.
Raajojen ja keuhkojen veritulpat on muutenkin niin yleisiä, että niiden suhteen ei ole syytä huoleen.
10 vakavaa laskimotukosta ja seitsemän keuhkoveritulppaa! Mihin ne kolme aivolaskimotukosta on unohdettu, joiden jälkeen Suomessakin rokotukset lopetettiin viikoksi.
Miksi puhut kymmenestä vakavasta laskimotukoksesta? Linkissä puhutaan kymmenestä syvästä laskimotukoksesta, ja jos et sattunut tietämään, syvä laskimotukos on eri asia kuin vakava laskimotukos.
Jos et satu tietämään niin kerron että laskimotukos on Fimean listalla vakavat haittavaikutukst kuten kuolema.
Kaikki laskimotukokset ovat vakavia.
Mihin ne kolme todettua aivolaskimotukosta ovat merkitty?
Voisit informoida norjalaisiakin. Ehkä he sen jälkeen jatkavat AZ rokotteen käyttöä.
Kommentoi vielä mihin ne kolme aivolaskimotukosta on
Vierailija kirjoitti:
Se mietiUtyttää myös, että viranomaisia tuntuu kiinnostavan vaan se, että saadaan äkkiä ihmisiä rokotettua, ettei tehohoito täyty jne. Ei se, mikä on yksittäisen ihmisen kohtalo.
Sama meininki karanteeniin kanssa. Lievästi sairastuneet asetetaan vikkelästi karanteenin, mikä on hyvä. Siihen se jääkin. Ei minkäänlaista oikeaa seurantaa. Vain puhelimitse kysellään vointia. Vasta jos akuuttia sairaalahoidon tarvetta on, aletaan toimia.
No miksei, mutta ymmärsin itsekin että AZ:n riski on minimaalinen, kun taas koronatilanne saattaa pahentua. Jos veritulpat on vaarana niin entistä vähemmän kannattaa koronaa sairastaa.
Riskiryhmäläsenä sain rokotteen jo jonkin aikaa sitten. Käytän tietysti edelleen maskia, teitä muita varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et satu tietämään niin kerron että laskimotukos on Fimean listalla vakavat haittavaikutukst kuten kuolema.
Kaikki laskimotukokset ovat vakavia.
Mihin ne kolme todettua aivolaskimotukosta ovat merkitty?
Voisit informoida norjalaisiakin. Ehkä he sen jälkeen jatkavat AZ rokotteen käyttöä.
Kommentoi vielä mihin ne kolme aivolaskimotukosta on
Viestisi naurattaisi, ellei aihe olisi niin vakava. Tiedätkö, millä perusteella rokotteiden haittavaikutukset luokitellaan vakaviksi? Jokainen haittavaikutuksen kokenut tekee päätöksen ihan itse oman subjektiivisen kokemuksensa perusteella. Siksi vakaviin haittavaikutuksiin kuuluu myös mm. alentunut ruokahalu, joka onkin hurrrrjan vakava oire.
Vierailija kirjoitti:
Onpa erikoiset ongelmat teillä. Ne jotka ottaa rokotteen, kun saavat, se on jokaisen oma asia. Jos haluaa olla ottamatta, sekin on oma valinta.
On toki oma valinta, mutta kun tarpeeksi monta todennäköisyyksistä mitään ymmärtämätöntä jättää rokotteen ottamatta, kärsii siitä koko maa.
Juuri luen uutista, päivätty 11.4, jossa lukee, että Eteläafrikkalainen variantti väistää myös Pfizerin rokotetta.
Miksi vain AZ rokotetta herjataan koko ajan ?
Sanonpahan vaan, että tällä viikolla tulee vielä tieto, että AstraZenecan alaikärajaa lasketaan, nyt 65 v ja siitä ylöspäin. Onko se 60v vai 55v ......
Voi mikä parku tulee nyt niiltä, jotka ovat "huokailleet helpotuksesta" kun ovat vasta 61 v jne ....
Pfizerin taisin tänään saada, kun olen alle 65 vuotta.
Miksihän mammat eivät keuhkoa siitä, että 1/2000 e-pillereiden käyttäjistä saa veritulpan?
En tule ottamaan AZ:aa enkä myöskään Johnsonin 50% suojan rokotetta.