Uskaltaisitko yöpyä yksin vanhassa talossa keskellä ei mitään?
Talossa hyvin pitkä historia, ihmisiä kuollut useampi sen katon alla.
Naapureita ei näköetäisyydellä, ei mitään katuvaloja tai muitakaan valoja ulkona.
Kommentit (38)
Lasketaanko "valoksi ulkona" oven ylöpuolella oleva pihavalo? Tai huussin nurkalla oleva pihavalo, joka syttyy liiketunnistimella?
Omistan mummolani täällä Pohjois-Karjalassa, olen täällä etätöissä. Katon alla ovat kuolleet tätini, ukkini ja mummoni. Tosiaan pimeydessä näkee tähdet, mulla on kaukoputki mukana täällä. Otsalampulla hoidan pihahommia, kun tulee pimeää. Ja niitä muita valoja saa laittamalla, katuvaloja nyt ei ole eikä tule......
Enemmän pelottaa Helsingissä työmatkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ap on vissiin vähän sekaisin. Miten mikään noista talon ominaisuuksista voisi vaikuttaa normaalilla järjellä varustetun ihmisen "uskallukseen" yöpyä talossa?
Älä ny viitti pilata hyvää hörhöilyketjua.
Vierailija kirjoitti:
No todellakin. Paitsi ovet olis tiukasti lukossa, ikkunat kiinni ja pesäpallomaila varoiksi ulko-ovella. Muuten kyllä, no prob.
Amatööri. Miksi pesismaila ei ole sängyn vieressä? Haetko sen ulko-ovelta kun rosvo kömpii ikkunasta sisään?
Kesäisin asustelen yksin mummolassani keskellä metsää, 5 km lähimmästä kyläkeskuksesta. Taloon on varmasti kuollut moniakin ihmisiä sen oltua paikallaan yli 100 vuotta. Tuskin joskus 1920-luvulla lähdettiin aina kuolevia viemään sairaalaan kymmenien kilometrien päähän?
Ei pelota, vaan on ihanan rauhallista.
En. Mielikuvitus on minulla vilkas, ja nuorena sairastin masennusta, johon liittyi tietynlaisia pelkotilojakin. Oman psyykeni takia en yöpyisi. Tykkään siitä, että on ihmisiä lähellä.
Kokoa 50 saappaat oven ulkopuolelle, hyvin pärjää.
Mulla on vastakysymys, uskooko ap.kummituksiin?
En haluaisi yöpyä missään rauniotalossa, jossa on sortumisvaara, katto vuotaa tai talo on muuten siivoton, täynnä jätöksiä tai tuholaisia tms., mutta jos on siisti, hyväkuntoinen vanha talo, niin sellaisessa yöpyminen omassa rauhassa olisi ihanaa.
Selkeinä iltoina/öinä voisi ihailla tähtiä, ei tarvitsisi kuunnella naapureiden tai liikenteen möykkää. Aamulla herätessä voisi ottaa sään salliessa aamupalan pihalla kuunnellen lintujen laulua ja katsellen, josko näkisi niitä, oravia tai muita eläimiä.
En, pelkäisin jonkun hullun eksyvän sinne ja kukaan ei kuulisi avunhuutojani. Katsoin lapsena liikaa kauhuelokuvia.
Voi ei, olen yöpynyt monta kertaa, mitäs nyt?
Vierailija kirjoitti:
En, pelkäisin jonkun hullun eksyvän sinne ja kukaan ei kuulisi avunhuutojani. Katsoin lapsena liikaa kauhuelokuvia.
Saattaisi olla, että se "hullu" pelkäisi enemmän sinua ja lähtisi kiireen vilkkaa pakoon.
Ehkä mulla on sitten vilkas mielikuvitus, mutten todellakaan yöpyisi. Ihan missä tahansa yksin yöpyminen tekee tiukkaa. Sitä vaan alkaa ajatus laukata...
Jos saisin vetää kännit. Muuten olisin ihan paniikissa ja pelkäisin että tapahtuu jotain yliluonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Jos saisin vetää kännit. Muuten olisin ihan paniikissa ja pelkäisin että tapahtuu jotain yliluonnollista.
Tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa eivätkä pärjää edes itsensä kanssa.
Enemmän kai niihin kerros- ja rivitaloihin on ihmisiä kuollut. Luulis siellä pelottavan.
Ap on vissiin vähän sekaisin. Miten mikään noista talon ominaisuuksista voisi vaikuttaa normaalilla järjellä varustetun ihmisen "uskallukseen" yöpyä talossa?