Onko saamasi perinnön suuruus/pienuus tullut yllätyksenä?
Perin lapsettomalta tädiltäni 1/6 osuuden. Summa ei ollut niinkään yllätys, mutta yllätys oli se, ettei tarvinnut maksaa lainkaan perintöveroa. Siitä kun aina niin pelotellaan. Summa oli 18.000e
Kommentit (36)
En oo saanut, joten en tiedä. Nähtäväksi jää tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Isällä koulua käytynä 6 päivää, perintöä käteisenä jaettavaksi 300 000 euroa. Jos olisi aikanaan kuullut osakesäästämisestä, jaettavaa olisi ollut miljoonia. Mutta hyvä suoritus 6 päivän koulupohjalla.
Et sitten ollut ikinä isäsi kanssa tekemisissa. Et tiennyt mitä teki työkseen tai olikö hän itseperinyt jotain?
Ei tullut isoisältä kuin 5000€, ei tarvinnut maksaa perintöveroa
Vierailija kirjoitti:
Isällä koulua käytynä 6 päivää, perintöä käteisenä jaettavaksi 300 000 euroa. Jos olisi aikanaan kuullut osakesäästämisestä, jaettavaa olisi ollut miljoonia. Mutta hyvä suoritus 6 päivän koulupohjalla.
Jos tädillä olisi munat, täti olisikin setä. Jos se tyyppi olisi lotonnut ja voittanut päävoiton, jaettavaa olisi kymmeniä miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ollut ikinä isäsi kanssa tekemisissa. Et tiennyt mitä teki työkseen tai olikö hän itseperinyt jotain?
Perinnöksi ei ollut saanut mitään. Duunarina työura.
Vierailija kirjoitti:
Tee itse miljoonasi luuseri älä kärky vain muiden taskulla.
Mielestäni lakitoimisto pankin yhteydessä harjoitti kiusaamista ja sen henkilön sukulaiset. Olin silloin nuori. Utelivat ja kyselivät, vaativat paikalle, puhuivat sellaista mikä ei ollut totta, silti lakimies myöhemmin oli tympeä. Oli hyvin epäselvää ja epämääräistä toimintaa. Tulos oli se että oli muutama euro, jolla ostettiin ohjelmisto, jota ei tullut käytettyä - koska läppäri ei kestä sen kuormaa. Kuumeni paljon. Ja muutenkin päivitys oli liian hankala prosessi, vaikka pitäisi olla helppoa. -Jos salaat tietosi, pidä ne salattuina, älä laita enää julkiseksi hetkeksikään. Säästyt paljolta.
Oli se melkoinen yllätys kun perin äidiltäni yli 400000 euroa
Ei yllättänyt,spurgulla kolme pankkitiliä vaikka ei rahaa tietenkään missään ja velkaa lähipubiin.
Alle 20 000 € perinnöstä ei maksa kukaan perintöveroa .
Lapseton täti jätti reilun miljoonan perinnön jokaiselle meidän suvusta. Tuli puuntakaa yllätyksenä, luultiin että täti oli köyhä.
En ole saanut, köyhtyivät vanhemmat kun 90-luvun lamassa piti myydä talonsa ja mökkinsä ja tonttinsa, kun olivat antaneet hunsvottisukulaiselle takuut. Kaukaiseen kylään joutuivat muuttamaan vuokralle.
Enpä ole kaivannutkaan perintöjä, itse olen itseni elättänyt.
Enkä ole ikinä suostunut kenenkään lainoja takaamaan.
Yllätyin, kun perin enoltani 17000€ käteistä ja asunnon. Oli aina sellainen taivaanrannan maalari ja viinaan menevä, joten olisi luullut ettei omaisuutta ole. Reissasi merillä monta vuotta, kertoi aina mahtavia juttuja seikkailuistaan.
Lapseton setämies periytti nelisen miljardia meille kaikille sisarustensa 5 lapselle. Yllättihän se.
Vierailija kirjoitti:
Yllätti, koska vainaja oli eläessään luvannut muistaa minua testamentissaan, ja niin ei sitten tapahtunutkaan.
Toki jokainen saa tehdä sellaisen testamentin kuin haluaa, mutta olisi kohteliasta olla valehtelematta tuollaisesta asiasta.
Löytyikö testamentti? Näitähän voi yllättäen kadota, jos lähisukulainen olisi jäämässä ilman
Todellakin yllätyin kun äitini kuoli. Perintö oli useita satoja tuhansia eli yli 400 000 euroa.
Me serkkujen kanssa perimme lapsettoman leskitätimme, asuntonsa kun myytiin, sain 10 000e. Tiesin ettei alle 20 000e perinnöstä mene veroa. Ihan tyytyväinen olen, myös siihen ettei ollut tehnyt testamenttia, mukavaa kun kaikki perivät tasapuolisesti.
Yllätyksenä tuli lähinnä omaisuudettoman ja velkaisen vanhemman perintövero jota joutui maksamaan. Myös toisesta vanhemmasta joudun taas maksumieheksi. En tule saamaan penniäkään, mutta pääasia että valtio saa. Varmaankin perintöverotusta voisi uudistaa?
Isäni oli tehnyt testamentin veljeni hyväksi. Vähän se kirpaisi, mutta oletan, että hänellä oli syynä. Välit veljeen ovat nykyään viileät, mutta uskoisin sen johtuvan muista asioista.