Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taalla on ihan kummallisia mielipiteita.. Tarkoitan sellaista, etta jos jossakin perheessa joku asia tehdaan tietylla tavalla, vain se on oikea tapa toimia. Talla palstallahan on

Vierailija
14.08.2006 |

varmasti monen ikäistä ja kaikenlaisissa elämäntilanteissa olevaa porukkaa. Ja siihen kun lisää, että ihmiset kun on niin erilaisia luonteeltaan ja kaikella tavalla. Toiset harrastaa, matkailee, ovat opiskelleita enemmän kuin muut. Toiset taas tykkäävät puuhastella lapsiensa kanssa kotosalla eivätkä kaipaa elämäänsä sen monimutkaisempia asioita. Itse olen huomannut senkin, että vaikka esim. opiskelukaverit ovat about samanikäisiä/koulutus ym samantyyppistä, silti kaikki tekee hommansa hieman eritavalla. Ja so what. Täällä vaan velloo samat kiivaat keskustelut, kun ihmiset yrittää tuoda omaa näkemystään julki ( imetykset, päivähoito ym).

Minä en ainakaan luule, että minun tapani toimia on kaikille sopivin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noissa imetys tms. terveysjutuissa on usein kyse siitä, ettei osata panna asioita oikeaan mittakaavaan. On näyttöä siitä, että pitkä imetys on hyväksi. Ja siitä, että keskimäärin lapsen on parempi olla kotona 3-vuotiaaksi.

Se mitä ei tajuta on se, miten paljon/vähän eri vaihtoehdoilla on eroa. Imetys voi suojata allergioilta jonkin verran, mutta se ei estä niitä. Ja jokainen pulloruokittu ei saa allergiaa. Jos on muita syitä tehdä asiat sillä PIKKUISEN epäedullisemmalla tavalla, ei se ole kamala asia.

Merkittäviä asioitakin tietysti on, esimerkiksi kotona polttaminen, alkoholin liikakäyttö raskauden aikana jne.

Vierailija
2/6 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika lähellä toisiaan on hyvä. Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen elämälle ja hyvinvoinnille on olemassa todellakin paljon pahempiakin uhkia kuin vaikkapa päiväkodin aloittaminen 1,5-vuotiaana.

Ihmiset joutuvat tekemään ratkaisunsa enimmäkseen kompromisseina. On hyvä, että eri asioiden eduista ja haitoista on tietoa, mutta on järjetöntä syyllistää ihmisiä siitä, että he joskus joutuvat muiden tekijöiden vuoksi valitsemaan toiseksi tai kolmanneksi " parhaan" toimintatavan.

Ja usein ei edes ole mahdollista arvottaa asioita paremmuusjärjestykseen, koska hyvin harvassa asiassa on pelkästään hyviä tai pelkästään huonoja puolia.

Mutta kaipa tämä nokkapokka tällä palstalla on stressaavassa elämäntilanteessa olevien naisten keino purkaa väsymystä ja potutusta... kun ei IRL uskalla vaikkapa panna miestä ojennukseen, niin täällä ilkeillään.

Lisäksi tuo ehdottomuus voi kummuta siitä, että ihmiset yrittävät hallita elämän kaaosta ja yllätyksellisyyttä kuvittelemalla, että olisi muka joku ehdoton toimintatapa, jonka valitsemalla ei satu ikäviä yllätyksiä eikä onnettomuuksia...

Kolmas vaihtoehto on, että muita lyttäämällä yritetään korostaa omaa erinomaisuutta ja kohentaa heikkoa itsetuntoa.

OIKEASTI tietenkin asiat ovat juuri, kuten ap sanoo... ihmiset priorisoivat elämässään eri asioita, heidän elämäntilanteensa vaihtelee, lapset ovat - hui - syntyjään erilaisia joten heitä ei voi kaikkia kasvattaakaan 100% samalla menetelmällä jnejne.

Vierailija
4/6 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on osalle palstalaisista ollut jonkinmoinen mielihyvän aihekin, hehhe.

Vierailija
5/6 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tai voi, mutta faktat ovat silti faktoja.) Mutta mä ymmärsin tuon ap:n tekstin niin, että täällä jotkut vaativat vähäpätöisemmissäkin asioissa muilta samaa elämäntyyliä kuin itsellä. Yksi vaahtoaa, kun kaikissa perheissä ei syödä päivittäin puuroa, ja toinen siitä, että joku nukuttaa lapsensa eikä vain laita nukkumaan. Luulisi, että aikuiset ihmiset tajuaisivat, että joka perheellä on omat tapansa ja rutiininsa tuollaisissa vähemmän merkityksellisissä asioissa. Mutta ei, jos joku täällä tekee jotain toisin kuin itse tehdään, hän on ilmiselvästi ääliö. Joillakuilla on paljon opittavaa vielä.

Vierailija
6/6 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona oltava juuri kolme vuotta, jos alle, olet hirviö, jos yli olet kotona makaava loinen... Ja sama kaikessa muussa. Oma järki pannassa.