Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ei käytä kestovaippoja? Käyttävätkö he ruokailuunkin vain kertakäyttöastioita?

Vierailija
14.08.2006 |

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkeviä kommentteja kertisvaippailijoilta! Niinhän sitä sanotaan että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa...

Tiedoksi teille, jotka ette ole viitsineet/jaksaneet ottaa selvää:

1. Oikein säilytetyt pesua odottavat vaipat eivät haise.

2. Samaa vaippaa ei ole tarkoituskaan pitää tuntitolkulla ja vaippaan. laitettava riisipaperi siirtää kosteuden pepusta vaippaan.

3. Imukyky on täysin verrannollinen täytteen laatuun ja määrään.

4. Kakka on helppo heittää pönttöön riisipaperin mukana.

5. Oikein hoidetuilla vaipoilla on hyvä jälleenmyyntiarvo.

Siinä nyt vain muutama plussa. Miinuksiakin toki on. Kuivausrumpu on lähes välttämätön: Monikerroksiset imut kestävät kuivua narulla iäisyyden ja koviakin niistä tulee. Aloituskustannukset ovat korkeat, mutta kuten sanottu, jälleenmyyntiarvo on hyvä. Ei niistä välttämättä omiaan saa pois, mutta aika lähelle kuitenkin.

Ai kumpiako meillä käytetään? Molempia. Kaupunki- ja kyläreissulla sekä öisin käytämme kertiksiä, muutoin kestoja. Esikoiselle hankitut vaipat ovat meillä nyt toisella kierroksella ja lähtevät vähitellen jatkamaan kiertoa.

Vierailija
42/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän olevani fanatikko kertisten käyttäjä. En ikinä sortuis kestovaippoihin. Ei kiinnosta eikä innosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on neljä lasta joista pari yökastelijaa..

Vierailija
44/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vaipat ehtis haisemaan kauan ennen pesua nurkissa, kun pitäis pestä isompien harkkavaatteita ym kiiruusti aina ensin jotta pääsevät taas hikoilemaan ne seuraavan päivän pyykkiin uudelleen...;)

Vierailija
45/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, jos teet vain yhden lapsen. Mutta jos lapsia tulee kaksi tai kolme, kestot tulevat paljon halvemmaksi.

Vierailija
46/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yksi kerrallaan pesukoneessa?

Huih.

Eikä tosiaankaan houkuta laittaa pissaisia/kakkaisia vaippoja suljettuun pesukoneeseen ummehtumaan viikoksi odottamaan kun pestään muuta pyykkiä.

Minä en pese siis pyykkiä läheskään joka päivä, ehkä 2krt/viikossa.

No sama se.

Vierailija
47/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla ikäeroa reilu vuosi ja kakkonen oli todellinen kiljukaula mahavaivoineen ensimmäisen puoli vuotta. Eipä häirinnyt kestovaipat elämää mitenkään. Kestovaipattomuus on ennakkoluuloja ja sitä, että ei tiedä mistä on kysymys. Luulee homman olevan jotenkin vaivalloista tai hankalaa. Pyykkihuoltoon menee sama aika kuin vaipparoskisten kärräämiseen roskikseen. Vai säilyttääkö joku niitä haisevia paskavaippoja kauankin sisällä?

Vierailija
48/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julmettu mytty on raukoilla jalkovälissä!!! Kokoa suurempia bodyjakin joutuvat sen takia käyttämään!!!

Kertavaippa on paljon pienempi ja takuulla siksi mukavampi. Vai käyttääköjoku vielä niitä 80-luvun 2-3 cm paksuja terveyssiteitä, vaikka on näitä uusia ohuita ja mukavia?

Ja jos meidän 1-vuotiaan kaksi kertavaippaa/päivä (käy potalla) tämän maailman rskaan hukuttaa, niin hukuttakoon. Meillä sentään jätteet lajitellaan niin, että sekajätteeseen ei juuri vaippojen lisäksi muuta mene? Kuinka moni kestoilija tekee hommia sillä puolella ympäristön säästämiseksi?

Asiat tärkeysjärjestykseen mukavuus munee kkiihkoilun edelle vaippa-asiassa.

Vierailija
49/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti vielä olemassa ihmisiä, jotka käyttävät kertakäyttövaippoja?

Vierailija
50/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko oikeasti vielä olemassa ihmisiä, jotka käyttävät kertakäyttövaippoja?

Kamalaa!...

Ei vaan, ihan tosissaanko olit kysymyksesi suhteen? Mä en tunne yhtä ainoata ihmistä joka käyttäisi kestovaippoja.

Vierailija
51/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska saiaan lapsen kanssa arki on erittäin väsyttävää ja työntäytteistä ilman kestovaippojenkin kanssa plaraamista.

Vierailija
52/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplien kanssa kuluu aikaa muutenkin. Mutta kaatisjäte ei ole perheessämme lisääntynyt ,koska olen roskiksen täyttymisen myötä alkanut kierrättää tarkemmin. Ja niin... kertisastioita meillä ei käytetä edes puutarhajuhlissa. Vastaapa ap minulle miksi jotkut kestoilee?

Vierailija
53/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä vuosikymmenellä sä elät?

Vierailija:

Tunnettu tosiasia on, että roskapöntöissä ei ole kantta, mutta pesukoneissa on.

Vierailija
54/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Millä vuosikymmenellä sä elät?

Vierailija:

Tunnettu tosiasia on, että roskapöntöissä ei ole kantta, mutta pesukoneissa on.

No ei meillä kyllä ole keittiön roskapöntöissä kantta. Rivitalossa asutaan, talo rakennettu vuonna 2004.

Vierailija
55/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on ruoka ja paska on paska.

Miten ihmeessä jotkut hurahtaa johonkin kestovaippailuun tai kantoliinaan. Ymmärrän, että niitä käytetään, mut ei niistä tartte vouhottaa. Sama, jos mä täällä vauhkoisin jostain PirkkaGreen vessapaperista ja ihmettelisin, että ketkä aivottomat sitä Lambia ostaa. Jotain pientä rajoitusta hörhöilyyn, niin ehkä noi jutut otettais enemmän tosissaan.

Tossa on sama juttu kuin uskonnossa. Mä olen kristittynä nähnyt hirveetä vauhkoomista ja käännyttämistä, jolla koko usko saadaan näyttämään tosi vastenmieliseltä vaihtoehdolta. Enemmän suvaitsevaisuutta ja vähemmän höyryämistä, please. Ei vaan PLEACE, kuten kunnon av-mamma sanoo.

Vierailija
56/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kiikutatteko haisevat kuukautissuojatkin keittiön roskapönttöön...? Ne jos mitkä haisee.

Yök!

Vierailija
57/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse jaksat niitä rättejä pestä, niin pese. Mutta kun me muut ei jaksata.

Vierailija
58/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon kestoiluintoiluun... Hyvä,että jotkut jaksavat. Pelastakaa maapallo meidänkin puolesta!

Ja totta on, että tuo vouhotus tässä eniten ärsyttää! Käyttäkää te, jotka haluatte ja antakaa meidän muiden käyttää kertiksiä! Miksi aina pitää tyrkyttää omia ihania aatteitaan ja tyrmätä toisten tavat tehdä asioita???

Vierailija
59/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas typerää kiistelyä ja kaikki tietysti ovat oikeassa. Itse olen kestovaipattanut kolme lasta ja käytän itsekin kestositeitä, mutta en sano, että muiden pitäisi tehdä niin. Sen sijaan sanon, että kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin tuomitsee koko touhun. Esim. väitteet hajuista tai kalleudesta ei kyllä meillä ainakaan pidä paikkansa. Se, ettei itse käytä kestoja ei välttämättä tarkoita, että ne on kaikille huono ratkaisu. Moni kauhistuu kestositeistä kuultuaankin, itsekin aikoinaan, mutta nyt en muita huolisi. Ne tuntuvat niin paljon paremmilta kuin kaupan muoviviritykset. Ihania käyttää, peseminen nyt ei niin ihanaa, mut menettelee. Silti en tosiaankaan kehota ketään niitä hankkimaan, jos ovat kertiksiinsa tyytyväisiä. Suvaitsevaisuutta mammat!!!