Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ei käytä kestovaippoja? Käyttävätkö he ruokailuunkin vain kertakäyttöastioita?

Vierailija
14.08.2006 |

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo vaippavuori ei houkuta minuakaan. Ajattele, yksi lapsi voi käyttää tuhansia vaippoja tai sitten vähän yli 10 :) (jotka senkin jälkeen kierrätetään)

Vierailija
22/59 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kuukuppia ja lapsi (1,5 v) tekee noin puolet tarpeistaan pottaan, hokee silloin pissa pissa pissa. Kakat tulee kaikki pottaan, pissoista osa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan pese koneessa pelkkiä vaippoja. Pesen vaippojen kanssa aina jotain muuta, niin että kone täyttyy. En kyllä ole se henkilö, jolle vastasit, mutta luulisin, että hän tekee samoin.

Vierailija
24/59 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ostettu kestovaippoja n. 150 eurolla ja iso pino saatiin.

Kuinka paljon kertiksiä saa 150 eurolla? 15 pakettia? riittääkö ne koko vaippa-ajaksi tai edes puoleksi vuodeksi?

Vierailija:

Kertakäyttövaipat ovat käytössä halvempia!

Vierailija
25/59 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo määrää riittää reiluksi päiväksi, joten pesen vaippapyykkiä ehkä noin 5x vko:ssa.

Rahaa vaippoihin meni saman verran, kun 2 lapsella menee kestoihin puolessa vuodessa. Rahallinen säästö on siis huomattava, puhumattakaan ekologisuudesta. Kestoilla on myös hyvä jälleenmyyntiarvo.

Vierailija
26/59 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tässä päivitellyt kun ostin Fuzzeja 16 eurolla, käytin lapsellani 2 vuotta ja nyt niistä maksetaan huutiksessa 14 euroa / kpl. Ei tullut kalliiksi, jos olisin tilannut Fuzzit ulkomailta voisin myydä ne käytettynä voitolla :)

Vierailija
27/59 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap:n aloitus oli liian provosoiva. Mutta olen myös huomannut, että monilla kestovaippojen vastustajilla ei ole realistista käsitystä siitä, millaista homma kestovaippojen kanssa on.

1. Pesua odottavat kestovaipat (joista kakat on huuhdeltu - käy muuten tosi kätevästi wc:n alapesusuihkulla, vaikka ei käyttäisikään riisipaperia tai kuivaliinoja) haisevat selvästi vähemmän kuin kannellisessa roskiksessa poisvientiä odottavat kertikset.

2. Kestovaippojen pesu ei ole työ eikä mikään, jos käytössä on tavallinen pyykinpesukone ja tarpeeksi kuivaustilaa. 1. Kaadetaan vaipat sangosta pyykkikoneeseen ja pannaan kone päälle - aikaa kuluu noin 2 min. 2. Nostellaan vaipat kuivumaan - aikaa kuluu noin 10 min. Vauvan iän mukaan tämä pitää tehdä joko jokainen päivä tai joka toinen päivä. Minulla on ollut yhtä aikaa kaksi vaippaikäistä, eikä vaippojen pesu tuntunut edes siinä vaiheessa työläältä.

3. Ainakaan meillä kukaan lapsista ei 2-vuotiaanakaan mitenkään vastustellut kestovaipan pukemista. Taatusti he olisivat kertoneet, jos kestovaippa tuntuu ikävältä. Heilllä oli kuitenkin runsaasti kokemuksia myös kertakäyttövaipoista, koska hoitopaikka ei halunnut käyttää kestiksiä. (Meilllä ei siis toteunut se kestiksien usein mainostettu etu, että lapset olisivat oppineet nuorempina kuiviksi niitä käyttämällä).

Vierailija
28/59 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestot ovat lapsen mielestäkin mukavammat.

Meidän 2-v ei halua kertiksiä päälleen enää lainkaan, vaan pelkät kestot kelpaavat :)

Vierailija
29/59 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohivuotoja tulee. Olen yrittänyt kaikenlaisia virityksiä mutta kertikset nyt vaan on imukykyisemmät. En kerta kaikkiaan jaksa vaihtaa vaippaa heti ensimmäisten pissojen jälkeen...

Vierailija
30/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne saa päivän ajan kertyä ja sitten illalla koneeseen.

En kyllä ole tuo jolta kysyit.

Vierailija
31/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää duunia vaan, ja muutenkin mä en jotenkin luota niihin.

Kertakäyttövaipat on niin käteviä. Ja kun rahastakaan ei ole kiinni, niin miksi ihmeessä oisin ruvennut pesemään huvikseni kusisia ja paskasia vaippoja?

Vierailija
32/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusenhaju oli pistävä kun ulko-ovi avautui. Emäntä pahoittelikin sitä hajua ja kertoi että meillä käytetään kestovaippoja.

1. En viitsi asua kusenhajussa.

2. Seurustelen mieluummin lapsen kanssa kun lotraan kusi-ja paskavaippojen kanssa.

3. Taloyhtiön yhteinen pyykkitupa haisee väkevälle kuselle kun kestovaippailijan perhe siellä pyykkää jos omat vaatteet on yhtaikaa kuivumassa ärsyttää.

4. Pyykkiä on riittävästi ilman näitä kestovaippoja.

5. Säästän vedessä ja pesuaineessa sekä sähkölaskussa kun ostan kertiksiä.

6. Hygieniasyistä kertavaippa on parempi.

7. Ei eletä enää 60-luvulla tai aikaa ennen kuin isä lampun osti.

8. Kestovaippoja pidän vouhotuksena samoin kuin kantoliinahössötystä.

Kysymys kiihkoilijoille ostatteko leikkeleitä, juustoja yms. ne on pakattu pieniin pakkauksiin ja jätettä syntyy

Ostatteko ruokanne maataloista ja puitteko viljanne itse.

Kehitys kehittyy ja minä menen eteenpäin enkä astu ajassa 50 vuotta taaksepäin niin kuin sinä olet tehnyt.

Vierailija
33/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisitkö itse kestokuukautissidettä?

Vierailija
34/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kusi haissut, ei yhtään sen enempää, kuin kertakäyttövaippojenkaan kanssa. Ne voi pistää suljettuun ämpäriin ja pesun jälkeen ei pissa haise. Kestoja käytettiin rahan säästämiseksi ja jätemäärän pienentämiseksi. Kaksi vaippaikäistä tekee melkoisen määrän jätettä ja omakotitalon jäteastiassa se näkyy. Enkä minäkään mikään fanaatikko niiden suhteen ollut. Kyläreissuilla käytettiin kertiksiä juuri edellä mainituista syistä. Eihän niitä mukava ole kuljetella kotiin.

Vierailija
35/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin, koska muutenhan se haisee. Tunnettu tosiasia on, että roskapöntöissä ei ole kantta, mutta pesukoneissa on. Joten se kuselta haissut koti on sittenkin tainnut olla kertisvaippahimpe!

Vierailija
36/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaustilakaan olisi riittänyt.

Vierailija
37/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että pari ekaa kuukautta pidetään kestiksiä ja sitten kun vauva vähän kasvaa, kertiksiä. Jotenkin tuntuis hurjalta laittaa vastasyntyneelle kertakäyttövaippa, en osaa selittää... En oo mikään kestisvouhkaaja, mutta minusta pikkuisen peffalle on parempi pehmeä kankainen vaippa kuin joku kaupan pamperssi.

Niitä kertajkäyttövaippoja ehtii kyllä sitten pitää vauvalla vaikka kuinka.

Vierailija
38/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olis vielä kahden lapsen vaipat niin olis pakko ostaa toinen kone.

Vierailija
39/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Varmaankin, koska muutenhan se haisee. Tunnettu tosiasia on, että roskapöntöissä ei ole kantta, mutta pesukoneissa on. Joten se kuselta haissut koti on sittenkin tainnut olla kertisvaippahimpe!

Kuin että, säilöisin niitä pesukoneessa.

Vierailija
40/59 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi meidän poju 3,5 vkoa kakkaa jatkuvasti - joten alkuun kertakäyttövaipat on kätevämpiä. Sitten kun lapsi on vanhempi, ajattelimme kyllä kokeilla kestovaippoja (etenkin kun tulee kuivaksiopetteluikään).