Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eii voi riittää 400-500 e elämiseen? (toimeentulo, työmarkkinatuki)

Vierailija
11.04.2021 |

Tässä laskeskelin että mulla menee n. 160-200 e kuukaudessa ruokaan. Asioin Lidlissä. Netti maksaa 15e. Puhelinta en käytä. Kuljen bussilla 2 kertaa kuukaudessa, siihen menee about 9 euroa. Muuhun tarpeelliseen tai kivaan jää sitten rahaa noin 150? Miten joillain ei voi muka tuollainen summa riittää?!

Kommentit (642)

Vierailija
261/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystuilla saattaa olla kielteisiä vaikutuksia yritysten tuottavuuteen, selviää kahdesta tuoreesta tutkimuksesta.

yritystuilla ei havaittu olevan myönteistä vaikutusta yritysten tuottavuuteen. Vaikutus on pikemminkin kielteinen.

https://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000001798123.html

Vierailija
262/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maataloustuet julki: Katso top-listat maakunnittain!

Suomen suurimmat maataloustuen saajat

Tukien kokonaissumma ja viljelijätukien määrä pysyivät lähes ennallaan edellisvuoteen verrattuna.

Loppuosa tukisummasta muodostui investointi- ja rahoitustuista, hanketuista, markkinatuista ja muista tuista mm. yrityksille ja järjestöille.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000480591.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystuet lisääntyvät - vaikka niitä piti vähentää

Helsingin Sanomien mukaan valtio tukee yrityksiä entistä avokätisemmin, vaikka hallituksen piti leikata yritystukia.

yrityksille jaetaankin aiempaa enemmän erilaisia tukia. Yritystuet lisääntyisivät jo ensi vuonna 10-25 miljoonaa euroa. Koko kehyskaudella uusien tukien määrä olisi jopa miljardi euroa lisää, kun entisistä tuista leikataan vain 200 miljoonaa euroa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001792790.html

Vierailija
264/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maataloustuet voisi lopettaa!

Ruokaa tuotettaisiin Euroopassa sama määrä ilman maataloustukiakin. Näin väittää suomalaistutkimus.

https://www.talouselama.fi/uutiset/maataloustuet-voisi-lopettaa/15cc721…

Vierailija
265/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko köyhyys oma vika? I S

Vierailija
266/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystuet moninkertaistuivat huhti-kesäkuussa vuodentakaisesta

Vuoden 2020 huhti-kesäkuussa maksettiin suoraa yritystukea 840,94 miljoonaa euroa, mikä oli yli kuusinkertainen määrä verrattuna vuodentakaiseen 130,71 miljoonaan euroon. Myönnettyjen takausten määrä kasvoi 171,4 prosenttia vuodentakaisesta ollen nyt 737,25 miljoonaa. Maksettujen lainojen määrä laski neljänneksellä 68,64 miljoonaan. Tukisummien merkittävä kasvu selittyy COVID-19-pandemian aiheuttamalla suhdanneheikentymällä, jota yritystukien on tarkoitus lieventää. Suorista tuista 84,8 prosenttia, eli 713,50 miljoonaa euroa, maksettiin suhdanneheikentymän vuoksi. Takauksista kaksi kolmasosaa, eli 496,15 myönnettiin samasta syystä. Lainoja maksettiin suhdanneheikentymän vuoksi vain 1,4 miljoonaa euroa. Tukia maksettiin tai myönnettiin yhteensä 43 677 yritykselle, joista 34 958 yritystä, eli 80 prosenttia, sai tukea suhdanneheikentymän vuoksi.

https://www.stat.fi/tup/kokeelliset-tilastot/yritystukien-osavuositilas…

Vierailija
267/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelin on kyllä ehdoton, jos haluaa esim. olla työmarkkinoiden käytettävissä. Kaikki yhteydenotot työkkäristä on tullut soittoina - mikä oli mulle yllätys nyt kun pitkästä aikaa olen ollut työtön. Kaipa se on nopein tapa

Kirjekyyhkyäkö odottelit? :D 

Ja siis kellä ei olisi puhelinta? :D

Minä, tässä ketjussa uusi, olen lähitulevaisuudessa ilman puhelinta. Puhelimeni on melkein viisi vuotta vanha, ja sen akku kuumenee käytössä ja tyhjenee sadasta nollaan varoittamatta. Minulla on käyttörahaa parisataa euroa kuukaudessa, joten en pysty hankkimaan uutta. Enpä tiedä, miten sitten enää pärjään.

Et pysty hankkimaan uutta? Uuden puhelimen saa 10 eurolla, sen voi maksaa halutessaan myös korottomalla osamaksulla. Jos haluaa hienomman puhelimen niin 100 euron puhelin on 3 vuoden maksuajalla 2,77 €/kk.

Vierailija
268/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan ei ilmeisesti tarvitse maksaa asumisesta mitään. Useimpien tarvitsee! 

Vierailija
269/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulonsiirtoja, ilmaista tukea! vastiiketonta rahaa!

Maataloustuet poistettava suomesta

Kun Suomessa lopetetaan maataloustukien jako, ruoan

hinta laskee ainakin 60%. Maaseudun työpaikat

lisääntyisivät. Ja työttömyys poistuisi Suomesta.

Jotka eivät tule toimeen ilman tukia, myyvät tilansa

sellaiselle yrittäjälle joka pärjää tai myyvät tilansa

valtiolle jota itse kannatan. Valtio palkkaisi omille

tiloille työntekijät. Näin isänmaa pysyy Suomalaisten

omistuksessa. Työntekijät maksavat valtiolle paljon

vähemmän kuin maataloustuet. Maaseudun työttömyys

vähenisi, koska maaseutuyritykset voisivat toimia

3-vuorossa. Ne tiloille töihin joilla ei ole varaa omaan

tilaan. Ammattitaito on varmaa.

Maataloustuki = 39400 /vuosi/tila, tukia hakeneita

maatiloja oli vähän yli 69 000.

Puolison tulot tai omat muut tulot eivät vaikuta tukien

määrään pienentävästi.

Työmarkkinatuki on alle 6000/vuosi ja lisäksi

tarveharkintainen.

Maataloustuki = 11800 /vuosi/työtön, 2 kertaa enemmän

kuin työmarkkinatuki.

Mielestäni aika hyvät tulot vaikka vietäisiin 50% veroa.

Keskiverto maatilallinen tienaa kuukaudessa saman minkä

työtön 17 kk:ssa.

Vierailija
270/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taas avattu ketju jonka ainut todellinen tarkoitus on lietsoa pelkkää vihapuhetta näennäiskommenteilla. Yks ja sama tyyppi trollaaa näitä työttömiin,köyhiin,pienituloisiin jne liittyviä ketjuavauksia ja sen jälkeen itse itselleen vastaten postaa tänne kommenteissa tota köyhien haukkumistuubaa ketjun täyteen. Ja pitää huolen että ko. ketjut on framilla päivästä toiseen. KYllä mahtaa mielisairaseläkkeellä olevaa ahistaa kun joku +50vee posion mummo

on joutunut työttömäksi ja saa muutaman ruplan tukea että saa voita leivän päälle. Mikä siinä on että kokoomusloisia ja sspersuja tämä ahistaa niin paljon?! Samalla vaietaan kaikista muista verovaroista maksetuista tuista maataloustuki,yritystuet jne.. Köyhyys suomessa koskettaa eniten vanhoja naisia. Tämäkö se ahistaa tätä köyhyystrollia?

Vihapuhe on  viestintää, joka lietsoo vihaa yhtä ihmistä tai ihmisryhmää vastaan(Esim.työttömiä kohtaan). Viestintä voi olla puhetta, mutta se voi olla myös esimerkiksi kirjoituksia, kuvia, symboleja, musiikkia, piirroksia ja elokuvia.

Vihapuheen tarkoituksena on useimmiten luoda kuva tiettyyn vähemmistöryhmään kuuluvista ihmisistä epäilyttävinä, epäluotettavina tai alempiarvoisina(Esim.työttömät). Vihapuhe loukkaa usein syvästi toisen henkilön ihmisarvoa.

Vihapuhe saattaa olla lainvastaista syrjintää yhdenvertaisuuslain nojalla, vaikka se ei välttämättä aina täytä minkään rikoksen tunnusmerkkejä.

Yhdenvertaisuuslain perusteella häirintänä kiellettyä on sellainen puhe tai ilmaisu, jolla useimmiten johonkin vähemmistöryhmään kuuluvan henkilön ihmisarvoa loukataan luomalla häntä kohtaan halventava, vihamielinen tai hyökkäävä ilmapiiri.

Esim työttömiin kohdistuvat yleistävät ja leimaavat loiset,laiskat,työhaluttomat,tuet pois-puheet).

Ihmisarvoa loukkaavan käyttäytymisen ei kuitenkaan tarvitse kohdistua suoraan tiettyyn ihmiseen ollakseen häneen kohdistuvaa häirintää, vaan se voi kohdistua myös ihmisryhmään.

Vihapuhe kohdistuu ihmisiin ja ryhmiin, jotka valikoituvat kohteiksi taustansa, henkilökohtaisten ominaisuuksiensa, tehtäviensä ja kannanottojensa perusteella.

Vihapuhe on erityisen haitallista muutenkin haavoittuvassa asemassa oleville henkilöille ja vähemmistöryhmille.

Myös alustan ylläpitäjä on vastuussa esimerkiksi tilanteessa, jossa ylläpitäjän huomiota kiinnitetään sivustolla olevaan lainvastaiseen aineistoon,

mutta ylläpitäjä tästä huolimatta tietoisesti sallii aineiston pitämisen sivustollaan, eikä ryhdy toimenpiteisiin sen poistamiseksi.

https://syrjinta.fi/vihapuhe

Kaivelinkin tuota yhtä trollia esille, kun piikitteli hänen maksamistaan lääkkeistä. Varmaan sai ylläpitäjä matrriaalia :D

Vierailija
271/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako ap, että miten voi työmarkkinatuki olla riittämättä elämiseen?

Vierailija
272/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan ei ilmeisesti tarvitse maksaa asumisesta mitään. Useimpien tarvitsee! 

Vielä sinä vaan jaksat.

Vierailija
273/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekes jakaa julkisia rahoja 600 miljoonaa euroa vuodessa, mutta kuitenkaan maailmanmarkkinoilla ei juurikaan ole suomalaisia menestystuotteita[

https://liberalismi.net/wiki/Yritystukiaiset

Vierailija
274/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelin on kyllä ehdoton, jos haluaa esim. olla työmarkkinoiden käytettävissä. Kaikki yhteydenotot työkkäristä on tullut soittoina - mikä oli mulle yllätys nyt kun pitkästä aikaa olen ollut työtön. Kaipa se on nopein tapa

Minä, tässä ketjussa uusi, olen lähitulevaisuudessa ilman puhelinta. Puhelimeni on melkein viisi vuotta vanha, ja sen akku kuumenee käytössä ja tyhjenee sadasta nollaan varoittamatta. Minulla on käyttörahaa parisataa euroa kuukaudessa, joten en pysty hankkimaan uutta. Enpä tiedä, miten sitten enää pärjään.

Et pysty hankkimaan uutta? Uuden puhelimen saa 10 eurolla, sen voi maksaa halutessaan myös korottomalla osamaksulla. Jos haluaa hienomman puhelimen niin 100 euron puhelin on 3 vuoden maksuajalla 2,77 €/kk.

jos on luottotiedot menneet ja velkaa, niin ei osamaksua myönnetä.

Vierailija
275/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa, mulla menee yhteensä kk kaikkiin menoihin n.800e. Ja tuohon usein kuuluu myös vähän ylimääräistä, jotain kosmetiikkaa tai vaatetta.

Vierailija
276/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys.

Vierailija
277/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ois vaikka vaatteet, kengät, pesukone, puhelin, jääkaappi, astianpesukone, lääkkeet, kampaaja / parturi, urheiluvälineet

ööh, ei kukaan tarvitse 200-300 kpl vaatteita, ihan hyvin 10-20 vaatetta riittää, ja ei niitä joka kuukausi tarvitse ostella ja varsinkaan kalliita. Tokmannista saa hyviä vaatteita 5 eurolla. Puhelin, pesukone ja jääkaappi löytyy eikä nekään hajoa joka kuukausi. 

Hyväntekeväisyyskipputoreilta voi saada uuden takin eurolla!

Vierailija
278/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumiseen menee niin paljon rahaa, että työmarkkinatuki ei millään voi riittää. 

Vierailija
279/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos on luottotiedot menneet ja velkaa, niin ei osamaksua myönnetä.

10 euron puhelimen saa varmasti silloinkin ostettua.

Vierailija
280/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti(Esim.tämä foorumi) kuitenkin tekee vihapuheen näkyvämmäksi ja tarjoaa sille uusia kanavia.

Verkossa vihan lietsominen ja levittäminen sekä kasvoton häirintä on helppoa,(esim.köyhiä tai työttömiä kohtaan).

ja sen vaikutukset ulottuvat myös laajemmalle elämään.

Usein vihataan sellaista, mitä ei tunneta. Tietämättömyys lisää pelkoa ja ennakkoluuloja, jotka purkautuvat vihaviesteinä. Siksi haluamme kannustaa ihmisiä kunnioittavaan ja avoimeen keskusteluun sekä rohkeisiin kohtaamisiin. Jos hyväksymme vihapuheen, hyväksymme ihmisten eriarvoisen kohtelun.

siksi jokaisella on oikeus ja velvollisuus sanoa ei vihapuheelle.

https://eivihapuheelle.fi/