Pakottaa kuntouttavaan työtoimintaan
Olin just työkokeilussa, jossa molemmat oltiin tyytyväisiä, minä ja työnantaja. Mutta tämän koronan takia heillä ei ole varaa palkata mua enempää, omaa porukkaakin lomautetaan ehkä.
Työkkärin "virkailija" on sitä mieltä, että mun pitää mennä kuntouttavaan työtoimintaan jota hän ehdotti jo ennen kun itse löysin tuon työkokeilupaikan. Koska mulla on pari vuotta työttömyyttä takana ja olen niin iäkäs, olen 53v. Onko tuo ihan täyspäinen, kettumainen vai onko tässä mitään järkeä??
Kommentit (39)
Kysy siltä perusteita kuntouttavaan. Sen takia ei saisi laittaa että saadaan sinut pois tilastoista. Kuntouttava on vajaakuntoisille, ei muille.
on se järkevämpää kun työkokeilu. pääset 4 tunnilla päivä ja minimi 2 päivää viikossa. saat matkarahat etkä menetä muita tukia jos niitä saat. mene vaikka tietotekniikkakurssille niin siitä on jotain hyötyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy siltä perusteita kuntouttavaan. Sen takia ei saisi laittaa että saadaan sinut pois tilastoista. Kuntouttava on vajaakuntoisille, ei muille.
Käytännössä työttömillä on aina psykososiaalisia ongelmia, joskus jopa mielisairauksia
Siksipä siellä onkin tuhansia firmansa koronaan menettäneitä "yrittäjiä"?
Tään reppanan joka täällä jatkuvasti kommentoi sontaa pitäs oikeesti nyt mennä hoitoon.
Taas tehty ketju yleistävää ja maalittavaa vihapuhetta! varten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä työttömillä on aina psykososiaalisia ongelmia, joskus jopa mielisairauksia
Niin on työssäkäyvilläkin.
Kuntouttavassa kokeillaan miten työttömän henkinen tai fyysinen terveys kestää työntekoa. Sulla ei ole moiselle tarvetta, kun juuri olet pärjännyt työkokeilussa.
Lain mukaan kuntouttavaan työtoimintaan ei saa pakottaa.
Jotta sinne meno olisi laillista, niin työttömän itsensä, kunnan ja työkkärin pitää kaikkien olla yhtä mieltä siitä, että työttömällä on sellainen työ- ja toimintakyvyn vajaus joka estää häntä osallistumasta työhön tai työllistymistä edistävään palveluun. Jos juuri äsken olet ollu työkokeilussa, niin on ylipäätään täysin selvää, ettei sinulla ole sellaista vajausta, koska työkokeilu on työllistymistä edistävä palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava sopii niille jotka ei halua enää töihin. Työnhaussa kun kertoo olleensa kuntouttavalla niin ei ole mitään pelkoa että töihin joutuisi. Kaksi kertaa viikossa 4h jota kestää huimat kolme kuukautta. Sitten saa olla taas rauhassa.
Kuntouttavasta on mahdollista sopia 3–24 kuukauden pituiseksi jaksoksi. Eli jopa 2 vuotta siinä on kiinni, jos on erehtynyt pistämään nimensä paperiin. Niin ikään viikkokesto voi olla joko vain 1 päivän, mutta myös jopa 4 päivää, sopimuksen sisällöstä riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava sopii niille jotka ei halua enää töihin. Työnhaussa kun kertoo olleensa kuntouttavalla niin ei ole mitään pelkoa että töihin joutuisi. Kaksi kertaa viikossa 4h jota kestää huimat kolme kuukautta. Sitten saa olla taas rauhassa.
Kuntouttavasta on mahdollista sopia 3–24 kuukauden pituiseksi jaksoksi. Eli jopa 2 vuotta siinä on kiinni, jos on erehtynyt pistämään nimensä paperiin. Niin ikään viikkokesto voi olla joko vain 1 päivän, mutta myös jopa 4 päivää, sopimuksen sisällöstä riippuen.
Itse olin kuntouttavassa työtoiminnassa 3 kuukautta Kansalaisopiston toimistossa ja sain samasta työpaikasta palkkatukityöpaikan heti perään.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava on varmasti oikea paikka sinulle.
-virkailija-
Sulle sopii muuten hienosti tuo k_y_r_p_ä___o_t_s_a_a_n.
Ohis, eikä työtön
Ketjun aloittajaspämmi!
Jumala näkee pahuutesi ja sä palat helvetin tulessa!
Ketjun aloittajaspämmi!
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aloittajaspämmi!
Ketjun aloittajaspämmi!
Ehkä sä et tajua ettei toi ole normaalia, mut oikeesti, toi ei ole normaalia.
Saikkua hakemaan. Näihin orjatöihin ei pidä suostua.
Vierailija kirjoitti:
Saikkua hakemaan. Näihin orjatöihin ei pidä suostua.
Tätä minäkin ehdotin, mutta joku kyylä meni ja poistatti ehdotukseni.
Eli masennus-saikkua kehiin vaan. Jokainen osaa esittää surullista ja netti on täynnä oppimateriaalia eli masentuneiden tarinoita.
käytetään varatuomaria virkailijan kanssa keskusteluun,esimerkiksi. rekyyliä riittää. tai siiten jotain organisaatiossa virkailijasta vastaavaa. ketä yrität jatkuvasti nolata jonkun identiteetillä?
Älä suostu. T. Neljättä vuotta kuntouttavan työn kierteessä oleva :(
Meet sinne vaan. Kattelet hyvän makuupaikan ja käsket herättää syömään. Ei tartte kauaa käydä.
Kuntouttava on varmasti oikea paikka sinulle.
-virkailija-