Maksatko netflixistä, hbo:sta, c-moresta, telia viihteestä, eurosportista tms. kun sitä viihdettä saa netistä ilmaiseksi?
Eli käytätkö mitään maksullisia viihdepalveluita?
Miksi?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ap on piraatti.
Mitään ei tehtäisi jos kaikki olisivat samanlaisia siipeilijöitä kuin ap.
Miksi päättelet, että olen piraatti? En kysymyksessäni tuonut omaa näkökulmaani mitenkään.
Minua kiinnostaa median käyttäjien motivaatiot. Erityisesti jos käytännössä (itseisarvoltaan) samanlaista sisältöä saa ilmaiseksi, niin miksi siitä maksaa.
Tämä argumentti kun usein tuodaan esiin aikuisviihteen osalta. Miksi maksaa siitä, kun netti on täynnä ilmaista materiaalia.
En varasta. Vuorottelen Netflix, Disney + ja HBO. Yleensä aina joku nuista on aktiivisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksi ei saa sitä, mitä haluan katsoa. Eikö ole itsestäänselvää, että tuon takia ihmiset niitä palveluita ostavat?
Ei kaikki ole aina itsestään selvää.
Elokuvia voi katsella vaikka yle-areenasta tai kirjastosta. YouTubeenkin on lisätty niitä. Onko merkitystä katsotko Yle Areenasta Aikuiset sarjaa vai jotain muuta Netflixistä, vaikka House of Cardsia. Eikö se ole tv-sarja kuin tv-sarja?
No paljonkin merkitystä. Miten pihalla olet, kun kuvittelet kaikkien tv-sarjojen olevan samanlaisia?
Huolimatta siitä kulutatko vai et, onko mielestäsi kaikki aikuisviihde samanlaista? Pitäisikö sitä kuluttavan henkilön maksaa siitä, vai onko se ok ladata sitä ilmaiseksi netistä? Vaikka jakaa jonkun maksullisen palvelun sisältöjä vertaisverkostossa?
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että yksi syy on se, ettei maksajilla ole taitoa etsiä niitä ohjelmia ilmaiseksi. Toinen syy on suomenkielisten tekstitysten puute. He eivät osaa tarpeeksi hyvin englantia tai muita kieliä, että voisivat ohjelmat ymmärtäen katsoa. Syitä on varmasti muitakin, nuo tulivat nyt ensimmäisenä mieleen.
Mulla ei ole yksinkertaisesta aikaa eikä mielenkiintoa etsiä jotain tiettyä sarjaa netin syövereistä siksi että säästäisin vajaan kympin/kk. Maksan palvelusta, joka tarjoaa mulle nämä "valmiina". Kaikki varmaan ymmärtää sanan palvelu.
Bittorrentilla saa kaiken sen (ja enemmän) ilmaiseksi mitä nuo suoratoistopalvelut tarjoavat. En maksa mistään sellaisesta minkä voi saada ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksi ei saa sitä, mitä haluan katsoa. Eikö ole itsestäänselvää, että tuon takia ihmiset niitä palveluita ostavat?
Ei kaikki ole aina itsestään selvää.
Elokuvia voi katsella vaikka yle-areenasta tai kirjastosta. YouTubeenkin on lisätty niitä. Onko merkitystä katsotko Yle Areenasta Aikuiset sarjaa vai jotain muuta Netflixistä, vaikka House of Cardsia. Eikö se ole tv-sarja kuin tv-sarja?
No paljonkin merkitystä. Miten pihalla olet, kun kuvittelet kaikkien tv-sarjojen olevan samanlaisia?
Huolimatta siitä kulutatko vai et, onko mielestäsi kaikki aikuisviihde samanlaista? Pitäisikö sitä kuluttavan henkilön maksaa siitä, vai onko se ok ladata sitä ilmaiseksi netistä? Vaikka jakaa jonkun maksullisen palvelun sisältöjä vertaisverkostossa?
No ei tietenkään ole. Outo kysymys. Jos ilmaiseksi lataaminen on laillista niin siitä vaan. Jos ei ole, silloin pitää tietysti maksaa sisällöstä. Sama homma ihan kaikessa sisällössä. Laiton lataaminen ja jakaminen ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että yksi syy on se, ettei maksajilla ole taitoa etsiä niitä ohjelmia ilmaiseksi. Toinen syy on suomenkielisten tekstitysten puute. He eivät osaa tarpeeksi hyvin englantia tai muita kieliä, että voisivat ohjelmat ymmärtäen katsoa. Syitä on varmasti muitakin, nuo tulivat nyt ensimmäisenä mieleen.
Luulet väärin. Esimerkiksi urheilua ei ilmaiseksi löydy, vaikka kuinka etsisi. Eikä siihen tarvita kielitaitoa. Maksukanavilta saa muutakin sisältöä kuin sarjoja ja elokuvia.
Jos perustaisin vaikka jonnekin hämyiseen nettiin ilmaisen uudelleen striimin eurosportista tms kisoista, katsoisitko? Vai olisiko se mielestäsi varastamista ja mieluummin maksat palvelusta/ menisit sportsbaariin katsomaan?
Mitä järkeä tuollaisesta on maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet väärin. Esimerkiksi urheilua ei ilmaiseksi löydy, vaikka kuinka etsisi. Eikä siihen tarvita kielitaitoa. Maksukanavilta saa muutakin sisältöä kuin sarjoja ja elokuvia.
Jos perustaisin vaikka jonnekin hämyiseen nettiin ilmaisen uudelleen striimin eurosportista tms kisoista, katsoisitko? Vai olisiko se mielestäsi varastamista ja mieluummin maksat palvelusta/ menisit sportsbaariin katsomaan?
En katsoisi, koska se stiimisi ei kuitenkaan olisi laillinen. En halua tukea laitonta toimintaa.
Maksan. En jaksa alkaa kaivelemaan netistä jotain yksittäistä leffaa ilmaiseksi. Rahalla saa palvelun helpommin, kun on millä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten lukenut loppuun tai ymmärtänyt lukemaasi? Kirjoitin: "Syitä on varmasti muitakin, nuo tulivat ensimmäisinä mieleen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten lukenut loppuun tai ymmärtänyt lukemaasi? Kirjoitin: "Syitä on varmasti muitakin, nuo tulivat ensimmäisinä mieleen."
Ymmärsin oikein hyvin. Ja korjasin väärän luulosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole yksinkertaisesta aikaa eikä mielenkiintoa etsiä jotain tiettyä sarjaa netin syövereistä siksi että säästäisin vajaan kympin/kk. Maksan palvelusta, joka tarjoaa mulle nämä "valmiina". Kaikki varmaan ymmärtää sanan palvelu.
Sinäkään et joko lukenut loppuun tai ymmärtänyt lukemaasi? Totesin, että syitä on varmasti muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkään et joko lukenut loppuun tai ymmärtänyt lukemaasi? Totesin, että syitä on varmasti muitakin.
Kyllä me kaikki ymmärsimme. Mutta tämä on keskustelupalsta. Me keskustelemme niistä muista syistä. Miksi se on sinulle ongelma?
Vaihtoehdot ovat:
Maksaa palveluista jotka tarjoavat niitä mitä haluaa katsoa
Katsoa ilmaisista palveluista, mahdollisten mainosten siivittämänä, niitä mitä on tarjolla
Ladata laittomasti, jolloin menee aikaa ja vaivaa.
Olen itse elämässä kokeillut kaikkia vaihtoehtoja. Maksullisissa oni kävää, se että et saa koskaan kaikkea mitä haluat, kaikkea ei ole kaikkialla tarjolla. Tai pitää olla todella monta palvelua ja vpn palvelu sen lisäksi. Näissäkin on aina mahdollisuus, että ohjelma poistetaan palvelusta. Mutta laaja valikoima, mainosten puuttuminen ja palvelun vaihtamisen helppous tekee tästä tällä hetkellä parhaan vaihtoehdon.
Ilmaisissa palveluissa on mainoksia ja sponsorointeja. Sisältö on mitä on on, joskus laadukasta ja joskus tylsää. Yle veroa pitää maksaa joka tapauksessa. Usein myös palvelu on rajoitetumpaa, esimerkiksi sarjat ja elokuvat ovat nähtävissä vain jonkun aikaa.
Netistä ladattaessa/katsottaessa on siitä vaivaa. Sivustot ovat pullollaan mainoksia, joitain tiettyjä etsiessä voi mennä kauankin aikaa ja kaikkea ei vaan löydy. Ja jos löytyy suoraan katsottavana pitää katsoa samantien, ettei sitä poisteta. Urheilu on yksi mitä on hyvin vaikea löytää, eikä siinä ainakaan ole selostusta millään ymmärrettävällä kielellä.
Maksan, koska a) niin saan sisältöä, jota haluan katsoa, b) niin saan sitä sisältöä merkittävästi helpommin Maksan muistakin aikaa ja vaivaa säästävistä palveluista. Miksi en myös tästäkin?
Vierailija kirjoitti:
Bittorrentilla saa kaiken sen (ja enemmän) ilmaiseksi mitä nuo suoratoistopalvelut tarjoavat. En maksa mistään sellaisesta minkä voi saada ilmaiseksi.
Joudut maksamaan torrent - latauksessa tarvitsemastasi anonyymistä välityspalvelusta kuukausimaksua. Ilman kyseistä palvelua torrentteja lataileva saa IP-osoitteensa paljastuessa varsin nopeasti tekijänoikeuksia valvovilta tahoilta jobinpostia ja joutuu maksamaan suuria korvauksia.
https://murobbs.muropaketti.com/threads/hedman-partnersilta-kiristyskir…
Tuota keskustelua seuraamalla näkee mitä kaikkea on "ilmaisessa" leffojen latauksessa huomioitava. Tällä hetkellä mennään keskustelun viestissä numero 43852.
Vierailija kirjoitti:
Maksan BookBeatista, koska tulee halvemmaksi kuin ryöstösakkomaksuja määräävä kirjasto.
Tuo on ihan oma moka kun et ole palauttanut ajoissa lainaamiasi materiaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehdot ovat:
Maksaa palveluista jotka tarjoavat niitä mitä haluaa katsoa
Katsoa ilmaisista palveluista, mahdollisten mainosten siivittämänä, niitä mitä on tarjolla
Ladata laittomasti, jolloin menee aikaa ja vaivaa.Olen itse elämässä kokeillut kaikkia vaihtoehtoja. Maksullisissa oni kävää, se että et saa koskaan kaikkea mitä haluat, kaikkea ei ole kaikkialla tarjolla. Tai pitää olla todella monta palvelua ja vpn palvelu sen lisäksi. Näissäkin on aina mahdollisuus, että ohjelma poistetaan palvelusta. Mutta laaja valikoima, mainosten puuttuminen ja palvelun vaihtamisen helppous tekee tästä tällä hetkellä parhaan vaihtoehdon.
Ilmaisissa palveluissa on mainoksia ja sponsorointeja. Sisältö on mitä on on, joskus laadukasta ja joskus tylsää. Yle veroa pitää maksaa joka tapauksessa. Usein myös palvelu on rajoitetumpaa, esimerkiksi sarjat ja elokuvat ovat nähtävissä vain jonkun aikaa.
Netistä ladattaessa/katsottaessa on siitä vaivaa. Sivustot ovat pullollaan mainoksia, joitain tiettyjä etsiessä voi mennä kauankin aikaa ja kaikkea ei vaan löydy. Ja jos löytyy suoraan katsottavana pitää katsoa samantien, ettei sitä poisteta. Urheilu on yksi mitä on hyvin vaikea löytää, eikä siinä ainakaan ole selostusta millään ymmärrettävällä kielellä.
Kiitos monipuolisesta vastauksestasi!