Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Olisi kiva, jos tulisit käymään" – ja sitten radiohiljaisuus

Vierailija
11.04.2021 |

Otsikon mukainen käytös kuvaa hyvin erästä lähisukulaistani. Hän aina heittää puhelimessa ilmoille kommentteja tyyliin "olisi kiva jos tulisit käymään ensi viikonloppuna, palataan myöhemmin asiaan". Odottelen sitten päivätolkulla tarkempaa aikatauluehdotusta, ja kun itse lopulta kyselen lähempänä viikonloppuna sopivaa vierailuajankohtaa, niin viikonloppu onkin jo sovittu täyteen menoa. "Ensi viikonloppuna sitten" – ja jälleen sama ruljanssi.

En edes muista, milloin tämä tyyppi olisi spontaanisti itse kutsunut minut kylään ja ehdottanut sopivaa ajankohtaa, joudun itse aina kutsumaan itseni. Olen yrittänyt vaikka mitä – sanonut ihan suoraan sekä myöskin passiivis-aggressiivisesti jättänyt ehdottamatta kyläilyjä toivoen, että lopulta sukulainen itse tajuaisi kutsua minut, mutta turhaan.

Onko väkisin kylään tuppautuminen ainut tapa saada kyläilykutsuja nykypäivänä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse kutsu sukulaistasi kylään?

Vaihteeksi.

Vierailija
2/11 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse kutsu sukulaistasi kylään?

Vaihteeksi.

Olen kutsunut, monta kertaa. Lähtiessä sukulainen toteaa ovella "olipa kiva nähdä, säkin voisit tulla käymään mun luona taas pian". Kuten alkuperäisestä viestistä voi päätellä, tuo "kutsu" ei johda mihinkään, ellen itse koordinoi sopivaa kyläilyajankohtaa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole teeskentelijä. Voi vain olla kiireinen ja saamaton. Jos ette ole kaikken läheisimpiä niin kynnys kyläilylle voi olla hänelle korkeampi

Vierailija
4/11 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole teeskentelijä. Voi vain olla kiireinen ja saamaton. Jos ette ole kaikken läheisimpiä niin kynnys kyläilylle voi olla hänelle korkeampi

Vierailija
5/11 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/11 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen kaipaa kyläilykutsuja? Ap:n meininki vaikuttaa ihan sairaalta. Vieläpä "passiivis-aggressiivisesti jättänyt pyytämättä kyläilyjä". Toinen osapuoli varmaan pitää ap:ta ihan outona eikä siksi kutsu oikeasti.

Vierailija
7/11 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen kaipaa kyläilykutsuja? Ap:n meininki vaikuttaa ihan sairaalta. Vieläpä "passiivis-aggressiivisesti jättänyt pyytämättä kyläilyjä". Toinen osapuoli varmaan pitää ap:ta ihan outona eikä siksi kutsu oikeasti.

En minä suoranaisesti kaipaa niitä kutsuja, vaikka toki nyt lähisukulaista olisi kiva silloin tällöin nähdäkin. En vaan jaksa tuota "muka-kutsumista", joka ei johda mihinkään. Inhottavaa, kun toinen ikään kuin ehdottaa näkemistä eikä sitten todellisuudessa teekään mitään sen eteen. Ihan kuin deittaillessa joku treffien päätteeksi toteaisi "olisi kiva taas nähdä ensi viikolla" ja sitten vaan sen jälkeen jättää vastaamatta viesteihin. ap

Vierailija
8/11 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri joka tekee noin. Ennen aina innolla lähdin mukaan tapaamisten suunnitteluun joko meillä tai heillä. Sitten aina perui viimehetkellä. "olen kipeä" "kumminkaima tuli yllätysvierailulle" "Unohdin kokonaan, että Ritva tulee meille tänään" "sori oon 3h myöhäsdsä ja ehdin oleen vaan 30min ku pitää olla paikassa x!" jne.

Eikä puhettakaan uudelleensopimisesta ("käykö sittenkin huomenna?" "Ensiviikolla?")

Nykyään vaan oon jutussa mukana joo joo ois kiva nähdä. En enää ehdota tapaamisia itse enkä järjestele aikataulujani. Tuloksena ei olla nähty vuoteen. Se on pelkkää vallankäyttöä, ei mitään muuta.

Vierailija
9/11 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on . Nämä ihmiset eivät halua sanoa päin kasvoja, että evvk tsi sitten ne on fobo- ihmisiä. Mulla yksi kaveri, joka puheenjohtaja tasolla sinä kamalasti suunnittelee kaikkia kivoja reissuja kanssani, mutta koskaan niistä ei tule mitään, kun pitäisi oikeasti tehdä jotain. Hän aina lähtee jonkun muun kanssa

Vierailija
10/11 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on small talkia : nähdään! Ei siihen odoteta reagointia mitenkään.

Vierailija
11/11 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on small talkia : nähdään! Ei siihen odoteta reagointia mitenkään.

Joo, se on sitä ällöttävää jenkkien smalltalk kulttuuria missä tarkoitus on räpättää koko ajan jotain vailla merkitystä.