Millainen LIERO ihminen ei auta toista ihmistä hänen henkisessä hädässään?
Minulla on paljon hätää, ahdistusta ja tuskaa. Kuitenkin. On paljon LIEROJA, jotka ALUKSI sinua kuuntelevat ja kannustavat. Mutta koska tuo henkilö on LIERO, hän lopettaa auttamatta YLLÄTTÄEN. Yhtäkkiä saan soittaa ja soittaa sormet punaisina ja suuressa ahdistuksessa. Ei VASTAA puhelin. Millainen LIERO toimii näin? Oletko SINÄ tuo LIERO?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuollainen liero. Lisäksi sanon ihan suoraa sille valittajalusmulle, että tee elämällesi jotain, ei me muut sinua muuteta miksikään. Mutta ei, ahdistus ja valitus on mukavampia kuin muutos.
Olet siis epäempaattinen p*ska ja heikko auttaja, osaamaton surkimus.
Niin olenkin, älä ota yhteyttä. ohis
Miks ottaisin? Sinähän tähän ketjuun tulit.
Tämä oli kollektiivinen vastaus kaikilta ankeutetuilta ankeuttajille. Voitte jättää viestin äänimerkin jälkeen, se poistetaan kuuntelematta.
Vierailija kirjoitti:
Jos läheinen aidosti tarvitsee apua, en lakkaa auttamasta niin kauan kuin hän sitä tarvitsee, meni siinä sitten vaikka koko loppuelämä - ja vastaus lukitaan. Jotkut kokevat auttamisen raskaana tai työläänä, itse en koe sitä näin koska olen elämäntilanteessa jossa on vain vähän muita kuormittavia tekijöitä ja saan hyvän mielen toisten auttamisesta. MUTTA siinä kohtaa kun asetelma muuttuu aggressiiviseksi vaatimiseksi ja pompottamiseksi ja jatkuvasti perään kyselyksi, ei ole enää kyse aidosta avuntarpeesta vaan hyväksikäytöstä. Kynnysmatoksi ei pidä kenenkään ryhtyä.
Juuri näin. Jos mulle kävisi noin, mulla ei ois mitään tarvetta ulista uhrina näillä palstoilla siitä, miten se autettava oli NIIN kuormittava, koska silloinhan väärin tekeminen olisi ollut hänellä, en tajua, miten siitäkin pitää ”auttajana” niin itkeä ja uhriutua?
Minä liero en jaksa auttaa enkä kuunnella . Omakin elämä sen verran vaikeaa ettei voimat riitä muiden auttamiseen.
Nämä ihmiset, jotka ovat henkisesti ahtailla, kertaavat aina samoja ongelmiaan. Mikään apu ei tunnu kelpaavan. Yhdenkin kanssa oikein mietittiin mitä hän tarvitsee ja haluaa, mutta ei. Parin päivän päästä likasanko oli kukkuroillaan. Sama alusta. Esim. Hänellä olivat rahat lopussa. Minä annoin sen verran rahaa, että pärjää. Samantien hä eikä oli pari muutakin ongelmaa, ahistaa ja on yksinäinen. Näistä puhuttiin ja hän lupasi tulla aina meille, ettei olisi yksin. Ok. Mutta hän on niin stressaantunut, asunto pitäisi vaihtaa j.n.e. En vain jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen LIERO käyttää jatkuvasti läheisiä ihmisiään oman emotionaalisen oksennuksensa lokaämpäreinä? Millaisen LIERO piehtaroi mieluummin päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen samoissa murheissa, kieltäytyen muuttamasta mitään omassa toiminnassaan tai edes yrittämättä kehittää ajattelutapojaan, käyttäen mieluummin läheisiään oman saamattomuutensa kainalosauvoina? Millainen LIERO antaa hyvien neuvojen valua korvista ulos, paahtaen vain samaa valitusvirttään, kieltäytyen ottamasta vastuuta omasta elämästään, keventäen omaa oloaan ammentamalla oman ahdistuksensa muiden niskaan kuuntelematta vastavuoroisesti muitten harmeja, kun on ittelläsi näitä omiakin murheita, nyt, aina ja ikuisesti?
Oletko SINÄ ap tuo LIERO?
Jos ihmisellä on hätä ja paha olla, niin kehtaatkin nimitellä sellaista ihmistä lieroksi. Sinussa se pahuus asuu, eikä siinä, jolla on paha olla tai vaikeuksia! Etkö sä s**tanan p*skakikkare osaa asettaa mitään rajoja ihmissuhteisiisi, jos toisten hätä kuormittaa?
Tajuatko ollenkaan millainen paha ihminen olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuollainen liero. Lisäksi sanon ihan suoraa sille valittajalusmulle, että tee elämällesi jotain, ei me muut sinua muuteta miksikään. Mutta ei, ahdistus ja valitus on mukavampia kuin muutos.
Kyllä, olen varakas menestyjä, joka ei todellakaan vaivaudu kuuntelemaan jonkun surkimuksen valitusta siitä, miten vuonna 1995 äiti osti hänelle punaisen hiekkalapion vaikka hän halusi keltaisen ja sitä pitää märistä vuodesta toiseen ikäänkuin lapion väri vaihtuisi, kun riittävän pitkään valittaa.
Ajatukset muualle. Miten tehdään hyvä tomaatti tuorekurkku keitto . Kevät siivous kaikki pestään silitetään . Varastetut palautetaan ja kukkiin uutta multaa. Vanhat pitkävartiset talvisaappaat otetaan metsäkävelyyn leikkaamalla varret poikki. Koiran kanssa ulos. Aurinko paistaa . Bikinit esiin ja vitamiinipurkit.
Miten muuten tehdään porkkanakeitto ja kalakeitto seistä. Tilliä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olen varakas menestyjä, joka ei todellakaan vaivaudu kuuntelemaan jonkun surkimuksen valitusta siitä, miten vuonna 1995 äiti osti hänelle punaisen hiekkalapion vaikka hän halusi keltaisen ja sitä pitää märistä vuodesta toiseen ikäänkuin lapion väri vaihtuisi, kun riittävän pitkään valittaa.
Ai? Mulla on kyllä varaa olla toisia kohtaan empaattinen ja ennen kaikkea ymmärrän muiden pahaa oloa, eikä minun tarvitse suhtautua toisiin halveksivasti, vaikka olenkin perinyt vain pari miljoonaa euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen LIERO käyttää jatkuvasti läheisiä ihmisiään oman emotionaalisen oksennuksensa lokaämpäreinä? Millaisen LIERO piehtaroi mieluummin päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen samoissa murheissa, kieltäytyen muuttamasta mitään omassa toiminnassaan tai edes yrittämättä kehittää ajattelutapojaan, käyttäen mieluummin läheisiään oman saamattomuutensa kainalosauvoina? Millainen LIERO antaa hyvien neuvojen valua korvista ulos, paahtaen vain samaa valitusvirttään, kieltäytyen ottamasta vastuuta omasta elämästään, keventäen omaa oloaan ammentamalla oman ahdistuksensa muiden niskaan kuuntelematta vastavuoroisesti muitten harmeja, kun on ittelläsi näitä omiakin murheita, nyt, aina ja ikuisesti?
Oletko SINÄ ap tuo LIERO?
Jos ihmisellä on hätä ja paha olla, niin kehtaatkin nimitellä sellaista ihmistä lieroksi. Sinussa se pahuus asuu, eikä siinä, jolla on paha olla tai vaikeuksia! Etkö sä s**tanan p*skakikkare osaa asettaa mitään rajoja ihmissuhteisiisi, jos toisten hätä kuormittaa?
Tajuatko ollenkaan millainen paha ihminen olet?
Ai, kun haukun epäempaattisia k*sipäitä epäempaattisiksi? Jaa-a, en taida tajuta. Opettele itse arvostamaan ja kunnioittamaan hädässä olevia, niin suakaan ei tarvitse kohdella pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus ihminen, tämä on tutkittua, että ihmiset kävelevät vaikka raiskatuksi tulevan uhrin ohitse, koska eivät kykene/pysty/uskalla/halua auttaa.
Kukaan ei ole velvoitettu auttamaan, mutta se, mikä tekee ei-auttajista vastenmielisiä p*skoja on se, että he aina arvostelevat hätään jääviä.
Millaisesta hädästä puhumme? Onko kotisi tuhoutunut tulipalossa? Vai onko rahasi menneet osamaksulla ostettuihin vaatteisiin, eikä nyt tilillä ole rahaa maksaa niitä? Vai onko lapsellasi todettu vakava tauti? Vai oletko harrastanut niin paljon yhdentyneet juttuja, että henkisesti koet olosi likaiseksi? Vai onko puolisosi pahoinpidellyt sinut, mutta palaat aina vain takaisin hänen luokseen? Onko sinut raiskattu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus ihminen, tämä on tutkittua, että ihmiset kävelevät vaikka raiskatuksi tulevan uhrin ohitse, koska eivät kykene/pysty/uskalla/halua auttaa.
Kukaan ei ole velvoitettu auttamaan, mutta se, mikä tekee ei-auttajista vastenmielisiä p*skoja on se, että he aina arvostelevat hätään jääviä.
Millaisesta hädästä puhumme? Onko kotisi tuhoutunut tulipalossa? Vai onko rahasi menneet osamaksulla ostettuihin vaatteisiin, eikä nyt tilillä ole rahaa maksaa niitä? Vai onko lapsellasi todettu vakava tauti? Vai oletko harrastanut niin paljon yhdentyneet juttuja, että henkisesti koet olosi likaiseksi? Vai onko puolisosi pahoinpidellyt sinut, mutta palaat aina vain takaisin hänen luokseen? Onko sinut raiskattu?
Mä en arvostele ihmisiä heidän hätänsä laadusta, jos autan ja olen tukena. Mä olen siinä _henkisessä hädässä_ tukijana, sehän on yhtä kamalaa, olipa SYY siihen sitten ihan mikä tahansa.
Jos syy on mukamas ns. oma syy, niin mun ei tarvitse moralisoida. Mä koitan tukea henkisesti, ettei henkilöllä olisi niin paha olla. Ja siis opit, neuvot ja ohjeet voin anta, mutta mua ei välttis kiinnosta, toteuttaako se ihminen ne. Miksi se mua kiinnostaisi? Sehän on hänen asiansa? Ja jos siis en jaksa enää henkisesti tukea, EN ALA haukkumaan sitä ihmistä ympäriinsä, saati tällaisella palstalla anonyymina, vaan tunnen ennemmin suurta empatiaa ja myötätuntoa.
Itse myös ajattelen, että itse itselleen ongelmia aiheuttaneet ihmiset ovat saaneet jaossa itseäni huonommat kortit, joten mikä MÄ olisin heitä arvostelemaan?????
Toisten haukkuminen heidän ongelmistaan on suurinta pahuutta, mitä maailmasta keksin henkisellä saralla.
Ap:kin peräänkuulutti lähinnä rehtiyttä auttajilta, että ensin autetaan ja sitten YHTÄKKIÄ lopetetaan. Joo, erittäin kusipäämäistä minustakin. Ikään kuin ei uskallettaisi asettaa rajoja mutta syytellään siitä uhria.
Kukaan ei pelasta sinua kuin sinä itse.
Ihmisestä tulee se, mitä hän eniten ajattelee, hyvässä ja pahassa.
Energia menee sinne minne ajatus menee.
Suosittelen, että hankit ammattiapua.
Moni haluaa auttaa, mutta valtaosalla meistä ei ole terapeutin, psykologin tai psykiatrin koulutusta.
Ammattilainen osaa ohjata sinua huomattavasti paremmin, kun tunnesiteitä ei ole.
Tällä palstalla on paljon psyykkisesti sairaita ihmisiä. Monia teistä auttaisi liikunta, terveellinen ruokavalio, alkoholinkäytön ja tupakoinnin lopettaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en arvostele ihmisiä heidän hätänsä laadusta, jos autan ja olen tukena. Mä olen siinä _henkisessä hädässä_ tukijana, sehän on yhtä kamalaa, olipa SYY siihen sitten ihan mikä tahansa.
Niin JOS autat, semmosta tilannetta tuskin tulee, kun välit on poikki kaikkiin ja se ihmisten henkinen hätäkin on jonkun sinun kostosuunnitelmasi tulosta. Mut joo, tsemppistä ja symppistä sulle sinne vaan.
Ap, ei kellään ole velvollisuutta toimia sun laskiämpärinä. Mene mielenterveysammattilaisen puheille ja MAKSA siitä.
Ap on taas näitä toisilta energiaa kuppaavia narsisteja jotka haluavat kaiken heti tänne mulle nyt sen sijaan että itse pohtisivat asioita..
Ap vaikuttaa hyvin luotaantyöntävältä niljakkeelta. Jopa pahalta ihmiseltä.