Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi lomakautena käytettävissä 38 lomapäivää, mitenhän kannattaa sijoitella lomat?

Vierailija
11.04.2021 |

Ottsisiko jouluun kolmen viikon loman vai kenties pitäisi kesällä suurimmsn osan pois? Heinäkuuta ei ainakaan kannata olla kokonaan lomalla, on pitkä kuin nälkävuosi.
Parhaat vinkit lomasijoitteluun?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä ainakin lauantai päivät käyttämättä.

Viikon loma vie 5 päivää, kahden viikon loma 10 jne.

Jos et kunnallisella ole niin viikko vie 6 pv. Jos esimies tai palkanlaskija on hereillä niin kyllä se lauantaipäivä sieltä napataan vaikka yrittäisit kuinka pätkiä lomaasi.

Kunnallapa hyvinkin.

Moi matalapalkkainen. Nauti lomasta.

Yökkönä 4000 brutto ja 38 lomapäivää.

-eri

62/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Itse en voi kun haaveilla tuollaisista määristä lomaa. Itselläni kesällä 24 ja talvella 6 lomapäivää ja lauantait syö lomapäiviä, eli täydet lomat = 5 viikkoa.

7,5 viikkoa tuntuisi ihan luksukselta.

Luulen että en voi kuin haaveilla saman suuruisesta tilipussista kuin sinulla on.

-Myöskin varhaiskaskasvatuksessa töissä-

Oman kokemukseni mukaan tuo on aika vanhentunutta tietoa. Nykyään yksityisten palkat laahaa, mutta niin tai näin voin kuitenkin lohdutukseksi sanoa, että meikäläisen tilipussista ei kannata haaveilla. En siis edes kehtaa sanoa mikä palkkani on 30 vuoden työuran jälkeen (ed. työpaikassa 24 v ja uusimmassa 1,5 v ..... parannusta tuli 250 euroa/kk).

Hyvää kevään jatkoa kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vapaajaksoja 12 ja mennään oppilaitoksen lomien mukaan.

Talviloma viikko 10

Kesällä lomaa 8 viikkoa

Syysloma viikko 42

Vuoden vaihteessa menee 2 viikkoa lomaillessa.

Mukavasti sijoittuu lomat.

Pyri tähän niin on mukava vuosirytmi.

opettaja

Näh, taidan ottaa viikon syys/hiihtolomani silloin kun oppilaat ovat paikalla ja olen töissä silloin kun eivät ole. Tämä on mahdollista varhaiskasvatuksessa, ei koulussa.

Vierailija
64/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa lomatoive, joka ei ole toteutunut oli joku vuosi, kun 3 päivällä sai reilun viikon vapaata. Olin työssä, jossa tehtiin suorittavaa työtä, joten kaikki eivät voineet olla yhtäaikaa lomalla. Pomolta toivoin hyvissä ajoin, että 27., 28., ja 31.12. olisivat lomapäivät. Näin ollen vapaata olisi ollut 22.12.-1.1. eli reilu viikko. Pomo totesi, että liian hyvä suunnitelma, ei voi toteuttaa, koska herättää kateutta. Ainoa joka silloin oli lomalla meidän yksiköstä, oli kyseinen pomo itse. Sanoin itseni irti niin, että viimeinen työpäivä oli 21.12., olin tuon viikon vapaalla ja sitten 2.1. aloitin uudessa työssä entisen työpaikan yhteistyöyrityksen hankintavastaavana. Ei kovin kauan mennyt, kun tämä yksikönesinainen oli järjestelty toisiin tehtäviin, kun ilmoitin, että hankinnat heiltä on toistaiseksi tehty. Aina kannattaa turvata oma selusta, jos on sellaisessa asemassa, että voi itse päättää lomistaan yms eduista.

Vierailija
65/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 38 lomapäivää ja otan myös lomarahat vapaana eli tuohon päälle 18 päivää.

Oon kesällä lomalla 6 viikkoa (parissa pätkässä, yleensä mökillä). Syksyllä viikon lapissa. Talvella viikon jossain laskettelemassa. Keväällä 2 viikkoa maaliskuussa (ennen koronaa yleensä aina jossain kaukokohteessa).

Kunnalla duunissa. Tällä hetkellä etänä.

Vierailija
66/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 38 lomapäivää ja otan myös lomarahat vapaana eli tuohon päälle 18 päivää.

Oon kesällä lomalla 6 viikkoa (parissa pätkässä, yleensä mökillä). Syksyllä viikon lapissa. Talvella viikon jossain laskettelemassa. Keväällä 2 viikkoa maaliskuussa (ennen koronaa yleensä aina jossain kaukokohteessa).

Niin ja jouluna vähän yli viikon lomalla myös, unohtui.

Vierailija
67/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin sillä tavoin, että koko kuntapuoli menee kiinni lomakaudeksi.

Yksityisellä puolella on kesäksi käytössä 4 kpl ma-pe jaksoja.

Lähinnä ihmettelen miten verorahoilla on luotu kuntatyöntekijöille 38 päivän lomia eli melkein 2 kuukauden lomat.

Tuolla sun laskutavalla yksityisellä puolella tulee 6 viikkoa lomaa. Ja ylläri pylläri, kuntapuolella lomapäivät lasketaan pikkasen eri tavalla, joten sielläkin tulee 6 viikkoa lomaa.

Etkö osaa laskea? 4 viikkoa on 1 kuukausi. Kunnalla näytetään lomailevan melkein 2 kuukautta.

Osaan laskea. Kuntapuolella tuli ajatuskatkos, mutta yksityispuolella tuolla laskutavalla on kulunut 30 päivästä vasta 20, joten 10 täytyy olla vielä jäljellä.

Yksityisellä puolella 30 päivää tarkoittaa 4 x (5+1) lisänä talvella 5+1 jakso. Eli 4 ma-pe jaksoa kesällä ja yksi ma-pe jakso talvella. Viikonloput ovat aina vapaat, mutta silti menetän yhden lomapäivän jokaisesta lomaviikon lauantaista.

Ei, vaan yksityisellä puolella se on ma-la (6päivää). Viikonloppu on kyllä vapaa, mutta lauantailta saat korvauksen.

Minulla on lauantait ja sunnuntait aina vapaat, työtunteja 37,5 per viikko. En tarvitse mihinkää loma-ajan lauantaita, koska se on jo vapaa kuten töissä ollessanikin. Silti se viedään lomapäivistäni pois.

Vierailija
68/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä kasvaa syödessä, 38 ei riittänyt enää mihinkään. Nyt mulla on 4-5 kk omaa lomaa alkaen vapusta. 

Tusinahommissa on se hyvä puoli, että aina otetaan takaisin, eikä oikeastaan menetä paljoa, vaikkei otettaisikaan.

Vierailija
69/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 38 ole oikeasti 142 lomapäivää?

Vierailija
70/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla vapaajaksoja 12 ja mennään oppilaitoksen lomien mukaan.

Talviloma viikko 10

Kesällä lomaa 8 viikkoa

Syysloma viikko 42

Vuoden vaihteessa menee 2 viikkoa lomaillessa.

Mukavasti sijoittuu lomat.

Pyri tähän niin on mukava vuosirytmi.

opettaja

Näh, taidan ottaa viikon syys/hiihtolomani silloin kun oppilaat ovat paikalla ja olen töissä silloin kun eivät ole. Tämä on mahdollista varhaiskasvatuksessa, ei koulussa.

Sama.

Lomalle silloin, kun koulut alkavat ja lapset palaavat lomiltaan laitokseen.

Vierailija
71/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ihmettelen miten verorahoilla on luotu kuntatyöntekijöille 38 päivän lomia eli melkein 2 kuukauden lomat.

Tuolla sun laskutavalla yksityisellä puolella tulee 6 viikkoa lomaa. Ja ylläri pylläri, kuntapuolella lomapäivät lasketaan pikkasen eri tavalla, joten sielläkin tulee 6 viikkoa lomaa.

Etkö osaa laskea? 4 viikkoa on 1 kuukausi. Kunnalla näytetään lomailevan melkein 2 kuukautta.

Osaan laskea. Kuntapuolella tuli ajatuskatkos, mutta yksityispuolella tuolla laskutavalla on kulunut 30 päivästä vasta 20, joten 10 täytyy olla vielä jäljellä.

Yksityisellä puolella 30 päivää tarkoittaa 4 x (5+1) lisänä talvella 5+1 jakso. Eli 4 ma-pe jaksoa kesällä ja yksi ma-pe jakso talvella. Viikonloput ovat aina vapaat, mutta silti menetän yhden lomapäivän jokaisesta lomaviikon lauantaista.

Ei, vaan yksityisellä puolella se on ma-la (6päivää). Viikonloppu on kyllä vapaa, mutta lauantailta saat korvauksen.

Minulla on lauantait ja sunnuntait aina vapaat, työtunteja 37,5 per viikko. En tarvitse mihinkää loma-ajan lauantaita, koska se on jo vapaa kuten töissä ollessanikin. Silti se viedään lomapäivistäni pois.

Niin viedään, mutta sulle maksetaan niistä myös palkkaa.  Voithan sä pyytää 5 päivää palkatonta lomaa tuon lisäksi, rahasumma ei siitä muutu miksikään.

Vierailija
72/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntalaiset tekee aika pienellä palkalla hommia. Mun mielestä on ihan kohtuullista että on edes sitten yksi ylimääräinen lomaviikko.

Ja itselläni siis ei ole noin montaa lomaviikkoa enkä työskentele julkisella alalla.

Vierailija
73/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähäri vai sh?

Vierailija
74/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat 19 päivää jos otat kaikki lomarahat lomana :)

Vierailija
75/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat 19 päivää jos otat kaikki lomarahat lomana :)

Aa, voi olla joo, en enää muista, kun seuraavat haetaan vasta tässä kuussa. 😁

Vierailija
76/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän päälle vielä kuntapuolen työntekijöiden saikut, niin johan pomppaa!

Vierailija
77/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähäri vai sh?

Sosionomi. Lastensuojelussa.

Vierailija
78/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse miettiä milloin loman pitää, kun on töitä vain koulupäivät. Helpottaa elämää kummasti, kun tietää etukäteen kaikki vapaat. Ja jos vaimon lomat osuu koulun vapaisiin, on yhteistä lomaa, jos ei, niin ei ole yhteistä lomaa.

Vierailija
79/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse miettiä milloin loman pitää, kun on töitä vain koulupäivät. Helpottaa elämää kummasti, kun tietää etukäteen kaikki vapaat. Ja jos vaimon lomat osuu koulun vapaisiin, on yhteistä lomaa, jos ei, niin ei ole yhteistä lomaa.

Kai sen voi noinkin ajatella. Itse tykkään lomailla elo-syyskuussa, ja pitää keväällä, huhti-toukokuussa myös pari viikkoa, mutta vaihtelu virkistää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä