Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi lomakautena käytettävissä 38 lomapäivää, mitenhän kannattaa sijoitella lomat?

Vierailija
11.04.2021 |

Ottsisiko jouluun kolmen viikon loman vai kenties pitäisi kesällä suurimmsn osan pois? Heinäkuuta ei ainakaan kannata olla kokonaan lomalla, on pitkä kuin nälkävuosi.
Parhaat vinkit lomasijoitteluun?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti siten, että sesonkiaikaan/ruuhka-aikaan olet lomalla.

Vierailija
2/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ainakin lauantai päivät käyttämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon loma vie 5 päivää, kahden viikon loma 10 jne.

Vierailija
4/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan silloin kun haluat olla vapaata ja työnantaja suostuu

Vierailija
5/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hoitoalalla? Onko työssäsi mahdollisuus todella itse valita loman ajankohta? Kesälomalla ottaisin 4 viikkoa  (20 lomapäivää) juhannuksesta lähtien, jos se on mahdollista. Joulun seudulle sijoittaisin myös viikon (5 lomapäivää), keväälle kahteen eri kohtaan sitten loput.

Vierailija
6/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoitoalalla 38 lomapäivää. Kesällä saa pitää 3vko kesäkuu-elokuu välillä. Yhden viikon toukokuussa tai syyskuussa. Ajankohdat tapeltava työkavereiden kanssa. Todella kuormittavaa. Tällä hetkellä en vielä tiedä tulevan kesän lomani ajankohtaa. Vahvistetaan 1kk ennen alkua kuten laki vaatii. Ei paljon auta työssä palautumiseen. Mitään ei voi varata, lopulta kaikki majoitukset ym on varattuna.

Loput pidettävä talvella, mutta joululistassa ei ole saanut pitää 8v. Nämäkin väännettävä työporukalla, yksi saa olla kerrallaan pois. Vähemmän tappelua kuitenkin kuin kesällä. Että ei ne niin kovin suurta juhlaa ole.

Vierailija
7/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hoitoalalla? Onko työssäsi mahdollisuus todella itse valita loman ajankohta? Kesälomalla ottaisin 4 viikkoa  (20 lomapäivää) juhannuksesta lähtien, jos se on mahdollista. Joulun seudulle sijoittaisin myös viikon (5 lomapäivää), keväälle kahteen eri kohtaan sitten loput.

Hoitoalapa hyvinkin. Juuri tänne kevääksi kaipaan jotain pitkiä viikonloppuja tai parin päivän irtiottoja.

Vierailija
8/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sillä työnantajallakin on jotain sanottavaa, miten ja milloin työntekijät voivat lomansa viettää.

Ja ilmeiseseti olet töissä julkisella puolella kun on 38 pv vuosilomaa.

Siellä on aivan omat sääntönsä työpaikasta riippuen, miten lomat tulee pitää.

Aina tietty osa kesälomakautena on pidettävä.

Vierailija
9/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tyhmä ap, sulla mitään lomia ole, kun et edes tiedä miten lomat saa ja voi työpaikoilla pitää.

Ei niitä kokonaan voi itse valita ja määrätä, milloin lomille lähtee.

Provohan tämä on.  Noin tyhmää aikuista ihmistä ei voi olla olemassakaan.

Vierailija
10/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalapa hyvinkin. Juuri tänne kevääksi kaipaan jotain pitkiä viikonloppuja tai parin päivän irtiottoja.

No pyydä vapaata sitten tuolloin

Vierailija
11/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin kesällä 4vko:a putkeen, joulun aikaan muutaman päivän, keväällä viikon ja loput ripotellen pitkinä viikonloppuina. Jos siis saisi vapaasti valita.

Vierailija
12/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ääliö ap?

Miten voit itse päättää joka ikisen lomapäivän muka.

Tottahan lomat pitää sopia myös työnantajan kanssa, ei niitä aivan itse voi valita ja määräillä-

Vierailija
13/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitäisi sen mukaan, miten haluan tehdä reissuja. Mieluiten loppukesälle sijoittaisin ja jos mahdollista, pitäisin joulun aikana lomaa siten että voisin olla 2 viikkoa vapaalla niin ehtisi hyvin käydä ulkomailla. Toki nyt korona vaikuttaa matkustamisiin, mutta yleisesti mietin. Kaikista vähiten minua kiinnostaisi olla heinäkuu 4 viikkoa lomalla.

Vierailija
14/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli.

Jos on jo 38 vuosilomapäivää, niin luulisi tietävän milloin lomansa haluaa viettää, eikä kyselisi lomanvietto ajan vinkkejä jostain vauvapalstalta.

Vierailija
15/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten kuten työnantaja MÄÄRÄÄ.

Työnantajan tulee kuulla toiveita mutta mitään velvollisuutta näitä toiveita noudattaa työnantajalla ei ole.

Vierailija
16/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tyhmä ap, sulla mitään lomia ole, kun et edes tiedä miten lomat saa ja voi työpaikoilla pitää.

Ei niitä kokonaan voi itse valita ja määrätä, milloin lomille lähtee.

Provohan tämä on.  Noin tyhmää aikuista ihmistä ei voi olla olemassakaan.

Jep, tyhmä kuin saapas. Sovitaan vain niin.

Meillä kuitenkin saa toivoa loman ajankohtaa, ja usein se toteutuu, ei riitoja työkavereiden kesken tai mitään. Touko ja syyskuu sekä puolet elokuusta on vaikea saada lomaa, sillä toimintakausi kestää puolesta välistä elokuuta toukokuun loppuun.

Vierailija
17/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et kunnallisella ole niin viikko vie 6 pv. Jos esimies tai palkanlaskija on hereillä niin kyllä se lauantaipäivä sieltä napataan vaikka yrittäisit kuinka pätkiä lomaasi.

Vierailija
18/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten kuten työnantaja MÄÄRÄÄ.

Työnantajan tulee kuulla toiveita mutta mitään velvollisuutta näitä toiveita noudattaa työnantajalla ei ole.

Korjataas yksi pikku velvollisuus, kuukautta ennen alkavaa lomaa täytyy ilmoittaa työntekijälle. Eli jos kaavailee kesäkuun alkuun jotain lomille, alkaa kaivaa lomalistaa esille pikapikaa.

Vierailija
19/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et kunnallisella ole niin viikko vie 6 pv. Jos esimies tai palkanlaskija on hereillä niin kyllä se lauantaipäivä sieltä napataan vaikka yrittäisit kuinka pätkiä lomaasi.

Kunnallapa hyvinkin.

Vierailija
20/79 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin hoitoalalla, 38 lomapäivää. Kesälomakaudella (toukokuu-syyskuu) on pidettävä 5 viikkoa (ei saa putkeen). Niin, ettei liian monta ole yhtä aikaa lomalla, eli toiveet voi laittaa mutta pomo sen sitten loppujen lopuksi päättää missä kohtaa lomat on. Keväälle saa jättää 9 päivää korkeintaan. Näin meillä.