Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vaihtoehto roketepassille

Vierailija
10.04.2021 |

Tapahtuma-ala ja baarit ja kaikki muutkin paikat voidaan aukaista, jos otetaan käyttöön yksinkertainen keino: kuumeen mittaus. Kuume on koronataudin yleisin oire, joka yleensä on myös niillä, jotka kokee itsensä oireettomiksi. Joku vaan ovelle mittaamaan sitä kuumetta ja jos ei ole niin sisään vaan. Ei tarvita pelleilyä rokotetodistusten kanssa, ja sitä paitsi, korna voi olla vaikka olisi rokotettukin.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Mariinikin on jo taipumassa rokotepassiin maan sisäiseen käyttöön. Uskomatonta hulluutta ja maksaa taas miljardeja tuollaisen tilaaminen jostain Tiedolta, sen yksilöä kontrolloivasta luonteesta puhumattakaan. Juu ei pääministerin varaan ole tässä rajoittamisinnon suitsimisessa mitenkään voinut laskea, päinvastoin. 

Vierailija
42/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olis kyllä helpompaa, että mitataan se kuume kuin se, että pitää olla maski ja rokote. Ja oireettomat ei tutkimusten mukaan tartuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen Markku Eestilä: rokotetodistukset ovat ihan normaaleja eläinpuolella, mihinkään tapahtumaan ei saa mennä ilman rokotetta. Nämä ihmiset pitävät teitä eläiminä. Olisiko aika taistella vastaan nyt, vai menettekö kiltisti teurastamon ovesta sisään?

Vierailija
44/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koronapasisa voi ymmärtä oikeastana miksikään muuksi kuin joksikin pedon merkin esiasteeksi...jotain vierasta ja luonnotonta semmoisessa ideassa vaan on

Vierailija
45/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, että jengi kuvittelee taudin tarttuvan ajatuksesta. Se tarttuu pisaroista, joiden pitää kulkeutua suun tai nenän kautta ihmisen sisään. 

Vierailija
46/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu siltä, että jengi kuvittelee taudin tarttuvan ajatuksesta. Se tarttuu pisaroista, joiden pitää kulkeutua suun tai nenän kautta ihmisen sisään. 

Jos näin on, niin eikö olisi turvallisinta, jos ihmiset pitäisi suunsa kiinni tiloissa, joissa on muita ihmisiä. Koska jos suu ei aukea, ei tule myöskää pisaroita levitettäväksi. Eli puhuttaisiin vain silloin, jos on ihan välttämätöntä. Luulisi suomalaisilta onnistuvan?

Vierailija
47/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin kyllä pitää ne turvat kiinni. MItä iloa siitä maskistakaan on, jos silti pärisyttelee huulia turhautuneena, kuten yksi täti tänään kaupassa?

Vierailija
48/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen koronapuhallustesti vaikka, mut ei mitään koronapassia todellakaan...

Vierailija
49/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon parikymppinen perusterve. Mun rokotevuoro tulee ehkä syksyllä. Eli en pääse festareille, mut mun rokotettu mummo pääsee? 

Vierailija
50/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotepassi on kuolleena sybtynyt ajatus. Oikeestiko sitä ruvetaan tarkastamaan joka kioskissa?

Vierailija
51/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon parikymppinen perusterve. Mun rokotevuoro tulee ehkä syksyllä. Eli en pääse festareille, mut mun rokotettu mummo pääsee? 

Lue mitä Elina Lepomäki sanoo asiasta:

https://www.verkkouutiset.fi/elina-lepomaki-islle-paaministerilta-outoj…

Ei se ole sulta pois, vaikka sä et pääse festareille, vaikka sä haluut. Sun mummoshan pääsee ja se on sentään ollut varmaan erityksissä jo vuoden, jos se on ollut kuuliainen. Iloitse mummosi puolesta!

Vierailija
52/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu ap, ei onnistu.

Joillekin tulee kuumetta mitä pienemmistäkin asioista, eikä totisesti ole aina kyse koronasta.

Eikä pieni nuhakuume estä ketään lähtemästä festareille, johon liput on ostettu jo puolisen vuotta aikaisemmin.   Festareilla näkee nuhaisia ihmsisiä paljon, useimmilla lienee myös lämpöäkin.

Rokotepassi olisi hyvä tai negatiivinen koronatesti, tai muu vastaava.

Ja tämä koronakeissi on enää tämän kesän juttu.  Vuoden päästä kesällä on jo monet asiat toisin ja nähty sekin, onko korona vuosittain uusiutuva virus, joka on hallittavissa rokotuksilla.

No kyllä muuten tässä tilanteessa pitäisi todellakin ne normi nuhakuumeetkin sairastaa kotona, haloo nyt! Pikku flunssassa joutuu jäämään pois töistä, koulusta, päiväkodista, harrastuksista jne. Sairastutat sen ehkä kymmeniin ihmisiin jotka joutuvat linnottautumaan kotiin odottelemaan koronatestivastauksia. Miten joku voi olla noin itsekäs? Juuri tämän takia ei mitään voi avata edes rokotetuille, kun ei ihmisillä ole enää edes aivoja.

Vierailija
53/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aika varma, että kun Marin esittelee toukokuussa rokotepassi-ideansa, niin ensimmäisenä sitä on vastustamassa Petteri Orpo, joka kertoo, että idea on syrjivä.

Vierailija
54/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen Markku Eestilä: rokotetodistukset ovat ihan normaaleja eläinpuolella, mihinkään tapahtumaan ei saa mennä ilman rokotetta. Nämä ihmiset pitävät teitä eläiminä. Olisiko aika taistella vastaan nyt, vai menettekö kiltisti teurastamon ovesta sisään?

Mitä tää tarkoittaa?

Vierailija
55/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rokotepassia puoltavat on joko kusettajia tai hölmöjä.

Vierailija
56/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rokotepassista voi keskustella vakavasti. Koko idea on silkkaa kusetusta.

Vierailija
57/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustimme aina ihmisoikeuksia. Kuka puolustaisi meidän ihmisoikeuksiamme nyt?

Vierailija
58/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
59/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue mitä Elina Lepomäki sanoo asiasta:

https://www.verkkouutiset.fi/elina-lepomaki-islle-paaministerilta-outoj…

Ei se ole sulta pois, vaikka sä et pääse festareille, vaikka sä haluut. Sun mummoshan pääsee ja se on sentään ollut varmaan erityksissä jo vuoden, jos se on ollut kuuliainen. Iloitse mummosi puolesta!

Olen eri, mutta kyllä se nimenomaan on muilta pois. Meillä ei ole mitään mahdollisuutta pitää yhteiskuntaa puolta vuotta kiinni vaan viimeistään alkukesästä jouduttaisiin rajoituksia purkamaan joka tapauksessa. Nyt puhutaankin, että avataan palvelut vain rokotetuille ja rokottamattomat pääsee sitten liikkumaan oman rokotusvuoronsa jälkeen joskus syksyllä. Ei tämän rokotuspassistrategian vaihtoehto ole missään vaiheessa ollut totaalisulku syksyyn asti vaan palveluiden avaaminen kaikille.

Vierailija
60/70 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tää tarkoittaa?

Eduskunnassa kansanedustaja vertasi meitä karjaan. Sanatarkka sitaatti:

"...että otetaan käyttöön rokotepassi eli rokotetodistus. Sehän on aivan normaali käytäntö esimerkiks eläinpuolella, eli mihinkään tilaisuuteen ei pääse jos ei ole rokotettu."