Mies huijasi isot rahat ja jätti kuin roskan
Jouduin petoksen uhriksi, minä joka ajattelin että olen aina niin järkevä. Olin hyvin sinisilmäinen ja menetin lähes 7000 euroa miehelle, joka keksi huijauksen jota ei todellakaan olisi pitänyt uskoa. Hän väitti pankkikortin kadonneen ja siksi nettipankin sulkeutuneen . Pian sen jälkeen ostettiin minun rahoillani miehelle kaikkea kallista ja hän eli loisimassa luonani. Hän sanoi että tahtoo kanssani naimisiin ja oli mukava lapsilleni ja olevinaan tosissaan. Kuitenkin hän kielsi ehdottomasti kertomasta kellekään että olemme yhdessä, sanoi että voimme kertoa kun hän on almis. Sitten eräänä päivänä hän vain jätti minut tekstiviestillä, oli löytänyt toisen naisen. Olen tekemässä rikosilmoitusta petoksesta mutta mies uhkailee väkivallalla, tiedän että hän on aiemmin pahoinpidellyt ihmisiä, ei tosin naisia. Hän myös käyttää päihteitä. Olen tosi peloissani ja ahdistunut, tuntuu että kuolen tähän häpeään ja että kaikki nauravat minulle. Mies on jatkanut elämäänsä kuin ei olisi koskaan minua tuntenutkaan, uusi nainen on kaunis urheilija jolla on täydellinen kroppa ja kasvot, itse olen tavallisen näköinen pömppömaha. Tuntuu että en selviä tästä... onko kohtalotovereita? Tämä mies ei ole mikään ulkomaalainen vaan ihan suomalainen, vähän vanhempi mies.
Kommentit (115)
Laita sille viesti jossa kerrot meneväsi maanantaina poliisilaitokselle mikäli ei kerro tarkkaa suunnitelmaa miten maksaa viikon sisällä kaikki rahat sinulle takaisin.
Sen jälkeen et vastaa mitään mihinkään viestiin tai puheluun. Jäät vain odottamaan. Ja tosiaan käyt poliisilaitoksella sitten.
Turha sinun on sitä pelätä. Luuletkos että kaikki hakkaamiset on välttämttä totta. Suunnitellut tarkkaan kaiken mitä sulle sanoo ettet vaan toimisi
Kiitos kun kerroit tarinasi n.42! Saanko kysyä että miten sait rahasi? Menittekö oikeuteen asti? Mulla on tosi pahoja itsesyytöksiä, itkettää ja olen jopa miettinyt itsemurhaa. Ihana kuulla että joku on selvinnyt noin hyvin.
ap
Oliko mies täydellisen näköinen?
Jos oli, niin lisää kuva.
Hän olisi ensimmäinen näkemäni täydellisen näköinen mies.
Tee rikosilmoitus hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun kerroit tarinasi n.42! Saanko kysyä että miten sait rahasi? Menittekö oikeuteen asti? Mulla on tosi pahoja itsesyytöksiä, itkettää ja olen jopa miettinyt itsemurhaa. Ihana kuulla että joku on selvinnyt noin hyvin.
ap
Itsesyytökset ovat turhia.
Sinä olet ihminen siinä missä me muutkin ja uskot rakkauteen.
Sinulla on lapset, jotka ovat tärkeämpiä kuin yksikään huijarimies.
Parempaa jatkoa.
ohis
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei tarvinnut mennä ja toisaalta se ei olisi kannattanutkaan ainakaan sen puolesta, että ei olisi ollut varoja. Olisin voinut kyllä miettiä sitä silti, jotta hänelle olisi joku merkintä jäänyt.
Asian nostaminen esiin uudestaan ja uudestaan riitti, siihen meni monta kuukautta. Koin myös sen nöyryyttäväksi. Käsittelin asiaa itselleni myös siltä kantilta etten rahoja saa ja olin asettanut päivämäärän jolloin luovutan ja päästän irti asiasta.
Muista, että sinulla on kaikki ihan hyvin nyt. Olet päässyt eroon epäluotettavasta ihmisestä. Raha on vain rahaa vaikka sen menettäminen harmittaisikin. Minua harmitti enemmän se huijatuksi tuleminen, hävetti. Mutta se tunne menee ohi, ajan kanssa. Ja sitten elämä palaa omiin uomiinsa. Pääset kyllä tämän yli vielä.
Vierailija kirjoitti:
Maksoit hyvät oppirahat.
Mainitsemasi 7 tonttua on aika pikkuraha kuitenkin isossa kuvassa viiiden oluen jälkeen arvioituna. Jos nuoli sut kuntoon useamman kerran niin oliko tuo edes kovin kallista lystiä?
Näitä on paljon, itse menetin vain 300e, mutta se oli opiskelijalle iso raha. Toiselta akalta tämä huijasi pari tonnia.... Näiden nimet pitäisi julkaista muita varoittamaan.
Onko sulla pieniä lapsia?
Kysy poliisilta apua.
Tämä ei ole itsemurhan arvoinen juttu!
Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Pääsit eroon luuserista. Onnea
Ja rahoista.
Missä päin näin tapahtui? Yksi mies yrittää kovasti iskeä ja mulla lyö hälytyskellot lujaa. Ettei olis sama tyyppi..
Johan sillä on huono elämä. Ei yhtään mitään. Pelkkä kuori jossa sisällä mätää.
Jos sitäkään.
Voimia💐
Onko entinen ammattifutari? Siinä tapauksessa et todellakaan ole ainoa.
Jos ei näitä rikollisen touhuja laita poikki, niin hän vaan siirtyy aina seuraavaan uhriin.
Olen itsekin joutunut tuollaisen uhriksi, vei multa yli tuhat euroa. Onneksi ei koskaan asuttu yhdessä, hänellä on monta lasta enkä halunnut heitä luokseni asumaan (miestäkään). Vaihtoi sitten toiseen, varakkaampaan naiseen, jonka luona asuu. Säälitti kyllä koko mies, että millaisen esimerkin antaa lapsilleen. Yrittää vieläkin soitella, mutten enää halua olla missään tekemisissä.
En ole kysellyt rahojen perään, koska hänellä ei kuitenkaan ole millä maksaa. Siitä höynäytetyksi tulemisen tunteesta on tosi vaikea päästä yli ja tuntuu pahalta, että toinen porskuttaa menemään uudessa suhteessa, kun itse jää yksin. Toisaalta mulla on hyvä omatunto ja tiedän etten ole tehnyt mitään väärää, toisin kuin hän, joka joutuu elämään omien pahojen tekojensa kanssa loppuikänsä. Tsemppiä sulle, älä syyllistä itseäsi siitä, että olet hyvä. Nyt saimme vaan sellaisen opetuksen, ettei kaikkiin kannata luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Laita sille viesti jossa kerrot meneväsi maanantaina poliisilaitokselle mikäli ei kerro tarkkaa suunnitelmaa miten maksaa viikon sisällä kaikki rahat sinulle takaisin.
Sen jälkeen et vastaa mitään mihinkään viestiin tai puheluun. Jäät vain odottamaan. Ja tosiaan käyt poliisilaitoksella sitten.
Turha sinun on sitä pelätä. Luuletkos että kaikki hakkaamiset on välttämttä totta. Suunnitellut tarkkaan kaiken mitä sulle sanoo ettet vaan toimisi
Mä en kyllä riskeeraisi omaa henkeäni pienen rahasumman takia, tuskin tuollaisella pummilla on edes mistä maksaa
Mulle sattui sama mutta oli turkkilainen mies. Kannatta varoa.
Tämä, kysy ainakin.
Ymmärrän tuon häpeän tunteen. Olin vuosi sitten saman tunteen kourissa kun olin lainannut rahaa ja tajusin tulleeni huijatuksi. Selitykset rahan tarpeeseen oli keksittyjä, lainoja oli pystyssä joka suuntaan jne. Pelkäsin ketkä kaikki saa tietää, että olen mennyt tosi sinisilmäisesti ansaan.
Mutta kirjoitin itselleni asioita auki. Mikä sai minut tekemään sen? Koska halusin tehdä hyvää. Hyvän tahtominen ei ole pahin asia maailmassa. Jne. Kirjoitin mikä sai minut uskomaan häntä jotta ottaisin opikseni. Kirjoitin mitä tekisin toisin vastaavassa tilanteessa.
Googletin ihmisten vastaavia kokemuksia. Löysin huoli mind mapin jonka mukaan kirjoitin mikä on pahinta mitä voi tapahtua ja mikä on parasta mitä voi tapahtua. Koin valtavaa helpotusta kun mietin että ei oikeastaan mitään järkyttävän pahaa voi tapahtua, en vain saa rahoja takaisin.
Ja sama tilanne on sinulla. Menetit rahaa ja sait kolauksen itsetuntoosi ja saattoi mennä luottamus ihmisiinkin. Mutta kaikki ihmiset ei ole pahoja.
Olit kiltti kun autoit, ei siinä ole hävettävää. Ensi kerralla osaisit olla varovaisempi.
Mieti rauhassa mitä teet. Ja vaikka päättäisit antaa olla niin tämä tunne menee ohi, niin meni minullakin. Kun kovasti ahdistaa niin mieti miltä asia tuntuisi vuoden päästä tai viiden vuoden päästä. Mikä estäisi sinua tuntemasta niin jo nyt?
Minun tarina päätyi hyvin, olin niitä harvoja joka sai omansa takaisin. Mutta se tunteiden myllerrys ja kokemus huijatuksi tulemisesta oli ikävää.