Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada iäkkäämpänä, +35v,itsekuria? Olen lihava

Vierailija
10.04.2021 |

Ja laihdutus vaikeaa. Pitäisi olla 70 viikkoa miinus kaloreilla, (puolen kilon viikko tahti) että saisin liikakilot pois. Eli ikuisuus, miten voi niin kauan kestää kärsimystä? Yli vuosi

Tuntuu, että nyt iän myötä kadonnut itsekuri ja elämästä haluaisi vaan nauttia.
Nuorena laihdutus oli niin helppoa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni pari vuotta mukayrittäessä, mutta oikeasti ainoa mikä auttoi oli keittiövaaka, ja kaiken syömisen kirjaaminen. Ja juomisten myös! Ensin viikon verran punnitsee ja laskee kalorit kaikesta mitä suuhunsa laittaa, ja sitten alkaa katsomaan missä menee yli. Minulla kompastuskivet olivat aivan liian suuret annoskoot, ja napsiminen. En niinkään ole ikinä napostellut, mutta kun tein vaikkpa leipiä, niin oli tapana ottaa 1,2,3 juustosiivua suuhun samalla, ja pari leikkelettä. Ruokaa laittaessa sama. Lisäksi en ollut jotenkin tajunnut miten paljon on kilokaloreita rasvoissa kuten voissa ja öljyssä, kun niitähän laitetaan vain pikkuliraus! Nyt kun se pikkuliraus on 7g(selkäytimestä tulee jo) niin huomaa että se "pikkuliraus" oli ennen helposti 25g! Salaatinkastikettakin tulee laitettua muutamia tippoja enää nykyään, kun ennen (olen kova syömään salattia) saattoi mennä puoli desiä!

Syön 4 kertaa päivässä, ja kaloreiden tulee jäädä 1500:n plus miinus muutama kymmenen grammaa. Pidettiin illanistujaiset, joissa join 7 lonkeroa illan aikana, haluatteko että kerron päivän kalorijakautumani siltä päivältä? Kerron kuitenkin :D

Syömiset (hieman liian vähän) eli 1050 kilokaloria. Lonkero 1360 kilokaloria :D

Eli jos ryypiskelis (niin kuin minulla oli tapan tehdä) vaikka 3 kertaa viikossa, niin niinä päivinä ruokaan jäisi enää 140 kilokaloria. Joutui harventaa juopotteluiltoja, koska ei pysty sillä hörppytahdilla kyllä laihtumaan.

Kiitos tästä. Latasin toissa päivänä kalori sovelluksen, nyt on joka päivä reilusti tullut kaloreita,en ole tajunnut, että syön koko ajan siten, että lihon ja lihon.. Herkut on päivä ja kalorit yli 3000!

Alan käyttämään vaakaa ja desimittaa tän kalotilaskurin lisäksi. Joku 5kg juhannukseksi on realistinen tavoite. Ap

Joo, mäkin luulin että kyllä tiedän miten pitäisi syödä, mutta en vain viitsi panostaa siihen. En ihan oikeasti tiennyt. Tottakai nyt ymmärrän perusjutut, että karkki lihottaa ja liikasyöminen, mutta että miten paljon kalporeita pitää esim. lounaan olla, niin määrät oli kyllä ihan hukassa! Kun nyt katson lautastani, niin ennen söin pari kolme kertaa niin paljon kerralla, ja siiderit päälle!

Vierailija
22/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mikä mulla tehosi, oli myös ruokailuun keskittyminen ja napostelun jättäminen pois. Nyt ruokapöydässä vain syödään, ei katsota televisiota tai selata puhelinta samalla. Kun ajatukset keskittyvät vain ruokailun ympärille, pysyy ajatus ja kohtuus mukana. Kännykkää selailen sitten sohvalla ja siihen kaveriksi ei kuulu napostelu. Pieni juttu, mutta toimii.

Vierailija
24/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele näin: Jos laihdut vaikka vain kilon kuukaudessa, on se jo 12 kg vuodessa. Ja mikä parasta, mistään mistä pidät ei tarvitse luopua. Laihdut vain noin 250 grammaa viikossa. Eli katsot vain hieman, mitä syöt. Laimenna kaikkia ruokia vihanneksilla. Näin jaksat todellakin jatkaa vaikka kuinka pitkään. Ja onnistut pikkuhiljaa syömään paremmin. Ehdit rauhassa omaksua uusia ruokailutottumuksia. Eli lisää hyviä asioita ruokailuusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi