Istuuko teillä autossa miehet etupenkillä ja naiset takana?
Jos ollaan autossa esim. 2 pariskuntaa, niin minulla on ollut tapana mennä sen toisen pariskunnan naisen kanssa takapenkille, ja päästää mies eteen. Oma mieheni siis ajaa.
Tuli vain juttua aiheesta kun tuttavani ihmetteli että miksi hän ei istuisi omassa autossaan edessä. Miten teillä on tapana?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni naisia ei pitäisi päästää edes autokouluun tai äänestämään.
Ja kas kummaa, että 80 prosenttia kolareista on miesten aiheuttamia. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina ollut sinkku ja pitänyt kiinni siitä, että minun autoani ajan vain minä, olkoon kyydissä kuka tahansa.
Jos olisin parisuhteessa, sääntö olisi sama. Jos olisi toinen pariskunta kyydissä, minä ajaisin, toinen rouva olisi apukuskin paikalla ja miehet keskenään takana. Ihan periaatteen vuoksi.
No, tolla asenteella pysytkin sinkkuna🤣 Ei mitään käsitystä peruskäytöstavoista.
Mitä peruskäytöstapoja autoiluun siis kuuluu? Olen omistanut auton ja ajokortin 80-luvulta lähtien, mutten ole kertaakaan törmännyt istumajärjestyssääntöihin.
Minä muuten olen pitkäjalkainen 180-senttinen, joten kokoeroista on turha kitistä. Samanpituinen mies taittuu useimmiten takapenkille huomattavasti mukavammin kuin minä.
Ja saatan muuten olla sinkku ihan muista syistä kuin istumajärjestysmielipiteideni vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei mies aja, ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että hän ei osaa kovin hyvin. Hän on siinä suhteessa tyypillinen mies. Miehethän aiheuttaa suurimman osan onnettomuuksista, siksi on järkevää, että parempi kuski on puikoissa. Miehet siis takana.
Ero tasoittuu kun otetaan huomioon ajetut kilometrit ja naiset töpeksii huomattavasti enemmän esim parkkipaikoilla ja peruutustilanteissa.
Tätä te jaksatte toistella, mutta totta se ei ole. Kilometrit huomioon ottaenkaan naiset ei pääse lähellekään miestöpeksinnän tasoa. Joten nainen ajaa ja mies istuu takana hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Takana on turvallisempaa, joten naiset ja lapset taakse!!
Meillä oli tästä aina kinaa entisen miehen kanssa, kun hänen mielestään minun kuului istua takana ja hänen 6-vuotiaan tyttärensä edessä. Omasta mielestäni se oli paitsi mukavuus- myös turvallisuuskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei mies aja, ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että hän ei osaa kovin hyvin. Hän on siinä suhteessa tyypillinen mies. Miehethän aiheuttaa suurimman osan onnettomuuksista, siksi on järkevää, että parempi kuski on puikoissa. Miehet siis takana.
Ero tasoittuu kun otetaan huomioon ajetut kilometrit ja naiset töpeksii huomattavasti enemmän esim parkkipaikoilla ja peruutustilanteissa.
Joo. Siis kaikista KAIKISTA kolareista suurin osa on miesten aiheuttamia. Miehet on vaan luonnostaan hionompia kuskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei tasoitu. Miehet aiheuttavat enemmän kolareita myös ajokilometreihin suhteutettuna. Ja siinä missä naiset aiheuttavat enemmän pieniä peltikolareita, miehet aiheuttavat 90% kuolonkolareista.
Perustellusti miehen kannattaa siis ajaa korkeintaan taajamassa kauppareissuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Aloittaja sai naiset on parempia kuskeja ketjunsa.
Joo naisvaltaisella keskustelupalstalla ei voi keskustella kyllä yhtään mistään. Heti alkaa tämä naiset on parempia kuin miehet..silti vaan esim mies ajaa ne perheen lomamatkat. Ja kun kysyin työkaverilta miten hänellä voi auto olla siinä kunnossa missä se oli. Mies ei kuulemma ollut siivonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Aloittaja sai naiset on parempia kuskeja ketjunsa.Joo naisvaltaisella keskustelupalstalla ei voi keskustella kyllä yhtään mistään. Heti alkaa tämä naiset on parempia kuin miehet..silti vaan esim mies ajaa ne perheen lomamatkat. Ja kun kysyin työkaverilta miten hänellä voi auto olla siinä kunnossa missä se oli. Mies ei kuulemma ollut siivonnut.
Niin naisen auto on naisen auto ja miehen auto on meidän auto ja mies vastaa kaikkien autojen pesusta, siivouksesta, jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni naisia ei pitäisi päästää edes autokouluun tai äänestämään.
Ja kas kummaa, että 80 prosenttia kolareista on miesten aiheuttamia. 🤔
Tämä ei ole totta. Totuus on, että 80% kuolettavista kolareista on miesten aiheuttamia. Miehet ajaa n. 40% enemmän kuin naiset ja aiheuttaa liikennevahinkoja n. 40% enemmän kuin naiset. Kilometriä kohden onnettomuusmäärät ovat samanlaisia. Naiset aiheuttavat vahinkoja matalissa nopeuksissa, miehet korkeissa nopeuksissa. Tämä toki johtuu siitä, että naiset eivät mm. aja yhtä usein ylinopeutta. Se onkin sitten mielenkiintoinen kysymys, onko huonompi kuljettaja se joka kuolee, vai se joka osaa hallita autoa edes matalimmissa nopeuksissa. Riippuu tietenkin siitä, millä perustein asiaa arvioi.
Vastauksena aloitukseen. Pisimmät, vanhukset ja auton omistaja istuu etupenkillä. Kuka istuu heidän kanssaan, riippu siitä, kenen kanssa he meinaavat käydä keskustelua. Jos itse ajan, vieressäni istuu todennäköisesti puoliso tai miespuolinen perhetuttu, koska he ovat todennäköisimpiä keskustelukumppaneita ajon aikana. Ellei matkustajana ole pitkä ihminen, auton omistaja tai vanhus. Mikäli takapenkillä on reilusti tilaa, pituus ei ole merkittävä seikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Aloittaja sai naiset on parempia kuskeja ketjunsa.Joo naisvaltaisella keskustelupalstalla ei voi keskustella kyllä yhtään mistään. Heti alkaa tämä naiset on parempia kuin miehet..silti vaan esim mies ajaa ne perheen lomamatkat. Ja kun kysyin työkaverilta miten hänellä voi auto olla siinä kunnossa missä se oli. Mies ei kuulemma ollut siivonnut.
Niin naisen auto on naisen auto ja miehen auto on meidän auto ja mies vastaa kaikkien autojen pesusta, siivouksesta, jne...
En tajua tuota kitinää siitä, kuka hoitaa auton tai autojen huoltamisen. Harvaan asiaan on olemassa niin helppo ja tumpelon näkemään vaivaan verrattuna edullinen ratkaisu.
Ajetaan auto huoltoasemalle pesuun, istutaan pesun ajan kuskinpenkillä puhelinta räpläämässä ja sitten ajetaan puhtaalla autolla ulos. Voi myös ajaa auton pesulaan, jossa hoidetaan sekä ulko- että sisäpesu sillä aikaa, kun kuski itse istuu kahvilla. Renkaidenvaihto hoituu samalla tavalla. Kaikkiin näihin ja myös isompiin toimenpiteisiin auton voi ajaa jokainen ajokortillinen ihminen ikään ja sukupuoleen katsomatta.
Yhdeksän kymmenestä miehestä ei vaihda edes öljyjä itse, koska se on sottaista puuhaa ja muutenkin hankalaa taloyhtiön parkkipaikalla. Muutenkin nykykielessä "vaihdoin tossa öljyt sun autoon" tarkoittaa sitä pientä sumutusta, että on räplätty ensin tikkua ja sitten kaadettu pullosta öljyä säiliöön. Ja ne miehet, jotka vääntävät keväisin ja syksyisin pihalla renkaita autonsa alle, tekevät niin, jotta saavat sen lauantaipäivän kotitöiden vaarasta vapaaksi ja voivat tuntea itsensä Mieheksi. Sen toki soisi heille, jos he eivät pitäisi renkaidenvaihtoa kahdesti vuodessa yhtä isona urakkana kuin ruoanlaitto ja siivous kolmenasatanakuutenakymmenenä päivänä vuodesta on.
Meillä akat laitetaan lava-auton lavalle. Kesät talvet.
Riippuen tilanteesta. Olen istunut kuskin paikalla, etupenkillä tai takana.
Yleensä se ajaa kenen auto, kumppani vieressä ja toinen pariskunta takapenkillä. Mikäli on vain yksi pariskunta ja näiden kaverit, niin silloin istutaan miehet ja naiset, tällöinkin sen mukaan kenen auto kyseessä.
Meillä jos liikutaan äitin ja veljien kanssa, ollaan me äitin kanssa edessä ja veljet takana. Veljet ihan itse sinne taakse aina menee, kun meillä on äitin kanssa tapana matkalla jutella. Ja jompikumpi meistä aina ajaa. Sitten jos pitää 5 ihmistä ahtaa autoon, minä istun takana keskellä. Kun olen pienin.
Ei, kyllä me ollaan ihan sikinsokin.
Jos on useampi kyydissä ja en aja itse niin haluan takapenkille, koska takapenkillä on kivempi matkustaa.
Enemmänkin nainen sopii etumatkustajan paikalle. Etupenkki sopii niille, joilla on etupylly.
Menen taakse, jos kaveripariskunta on kyydissä. Pariskunnan mies on lihava. Jos ollaan kaksin liikkeellä, pysyn edessä seurana. Jos olen taksissa, istun takapenkille. En aja koskaan, jos mies on matkassa, se on minulle vain yksi homma lisää, mitä olen mieluusti ilman.
Vierailija kirjoitti:
Takana on turvallisempaa, joten naiset ja lapset taakse!!
Tämä! Ja se on vuosikymmeniä vanha fakta.
T. Ap
Aloittaja sai naiset on parempia kuskeja ketjunsa.