Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimivin punkkikarkote koiralle hakusessa! Help!

Vierailija
10.04.2021 |

Kyseessä puolipitkäturkkinen n. 20 kiloinen kohta vuoden ikäinen koira. Punkkeja alueellamme on kohtalaisesti. Perheessä ei ole muita lemmikkejä. Karkote, joka estäisi punkkia matkustamassa kotisohvalle turkissa, olisi ötökkäkammoiselle loistava homma, mutta onko niitä...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scalibor-punkkipanta toimi meillä aina hyvin. Yksi punkki saattoi kesän aikana tulla, ilman pantaa kymmeniä.

Vierailija
2/38 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bayvantic, ihan paras. Niskaan laitettava liuos. Kerran lopetettiin sen käyttö liian aikaisin, ja heti oli 7 punkkia peruslenkiltä, kun koko aiemman kesän aikana ei yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskaan laitettava neste on auttanut meillä parhaiten. Punkkipanta oli ihan hyödytön.

Vierailija
4/38 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimivin karkoite on punkkipihdit 3 kertaa päivässä. Minä en uskalla käyttää enää mitään kemiallisia myrkkyjä (pannat, nesteet), koska koiralleni tuli kamalia oireita ja pahkuroita niistä. Ainoa jota olen uskaltanut sen jälkeen käyttää on luonnontuote symppis, mutta sitä ei kyllä voi tehokkaaksi sanoa. Eli punkkitarkastus 3 x päivässä ja pihdeillä pois.

Vierailija
5/38 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serestoa on kehuttu kovasti, mutta ovatko nuo valeluliokset parempia?

Vierailija
6/38 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista koiraa, koska alergiat estää. Moni kuitenkin ottaa punkki rokote,vai tabletti eläin lääkäri aseman kautta?Sanovat toimii heillä.Mieleläni kun kuitenkin tervehdin koiria,jos koira lähestyy itse minua ulkoiluttajan kanssa ja ulkoiluttaja sanoo: Saa silitää. Itse en lähesty ja   en oma aloiteisesti ala  silitä koiria.Siinä sitten saatanut omistaja sanoa:Otimme  punkeja vastaan rokote,vai tabletti? En muista kumpi,puhuivat eläinlääkäri asema käynistä kuitenkin..

Vierailija
7/38 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskaliuos on tehokas. Laitan keväällä ja alkukesällä, harvoin on punkkeja loppukesästä niin paljoa.

Vierailija
8/38 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seresto näyttää olevan aika huikean hintainen.. kissan omistajana samat ajatukset mielessä eli punkit..

Vierailija
9/38 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
10/38 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi koiraa ja täälläkin se lapaluiden väliin laitettava liuos on todettu parhaimmaksi. Yhtenä kesänä hain eläinlääkäriltä ne tabletit. Silloin kyllä turkin mukana matkusti muutama punkki sisälle.

Punkkipanta, ei. Haisi minustakin ihan kamalalle ja pienempi koiristamme alkoi oksennella.

Vierailija
11/38 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koiralleni Scruffs insect shield liivi. Liivi on hajuton ja myrkytön, kevyt ja helppo pukea, ainoa haittapuoli on julmetun ruma ulkonäkö. Koirallani on tosin lyhyt ja sileä turkki, johon ei kovin helposti punkkeja tartu muutenkaan, joten teho voi olla heikompi pidempiturkkisella koiralla.

Vierailija
12/38 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira oli yliherkkä niskaliuoksille joten apu punkkeja vastaan löytyi juurin noista punkkipannoista. ja kantaa omaansa vielä aika polleana. Mutta eihän noista mikään 100% varma ole joten punkkitarkistus lenkin jälkeen aiheen aina kuitenkin.

Vierailija
13/38 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira oli yliherkkä punkkipannalle ja ell kirjoitti 2 vuoden reseptin bravectolle joka sopi hyvin.

Vierailija
14/38 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkkipannalle ääni! Ne niskalitkut on rasittavia ja tehohaihtuu huomaamatta.

Vierailija
15/38 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAID, koko purkillinen koiran suuhun.

Vierailija
16/38 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seresto näyttää olevan aika huikean hintainen.. kissan omistajana samat ajatukset mielessä eli punkit..

Jaa hinta 8 kuukaudelle, joka on pannan käyttöikä.

Meillä juuri Seresto käytössä joka kesä, ei punkkeja koirissa, eikä kanna niitä sisälle,eikä ole myrkyllinen kissalle, suositus tälle!

Ja koirat ui, saa olla kaulassa,tai voi ottaa siksi aikaa pois jos tahtoo

Vierailija
17/38 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serestosta olen itse tykännyt. Myös Bravecto-tabletit ovat toimineet hyvin, mutta viime vuodet on menty Seresto-pannalla.

Vierailija
18/38 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaksi koiraa ja täälläkin se lapaluiden väliin laitettava liuos on todettu parhaimmaksi. Yhtenä kesänä hain eläinlääkäriltä ne tabletit. Silloin kyllä turkin mukana matkusti muutama punkki sisälle.

Punkkipanta, ei. Haisi minustakin ihan kamalalle ja pienempi koiristamme alkoi oksennella.

Punkkitabletin ideaan kuuluu se, että punkki ei kuole, vaan voi vaeltaa kyllä koiran turkissa, mutta kiinni ei tartu.

Vierailija
19/38 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekista se kallein panta ja avot. hei hei punkit

Vierailija
20/38 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkkipanta vie karvat kaulasta tai takuttaa, osa pitäisi myös poistaa jos koira ui.

Meillä ollut käytössä Bayvantic liuos isolla ja pienellä koiralla, toimii hyvin ja laitan uuden satsin kun punkkeja alkaa tulla. Asumme alueella jossa on paljon punkkeja. Tappaa punkit, mutta pitäisi myös karkoittaa kaikkia ötököitä. Meille ei ole tullut koirille sivuoireita.

Bravecto suun kautta tappaa punkit mutta ei karkoita.