Toimivin punkkikarkote koiralle hakusessa! Help!
Kyseessä puolipitkäturkkinen n. 20 kiloinen kohta vuoden ikäinen koira. Punkkeja alueellamme on kohtalaisesti. Perheessä ei ole muita lemmikkejä. Karkote, joka estäisi punkkia matkustamassa kotisohvalle turkissa, olisi ötökkäkammoiselle loistava homma, mutta onko niitä...
Kommentit (38)
Bayvantic, ihan paras. Niskaan laitettava liuos. Kerran lopetettiin sen käyttö liian aikaisin, ja heti oli 7 punkkia peruslenkiltä, kun koko aiemman kesän aikana ei yhtään.
Niskaan laitettava neste on auttanut meillä parhaiten. Punkkipanta oli ihan hyödytön.
Toimivin karkoite on punkkipihdit 3 kertaa päivässä. Minä en uskalla käyttää enää mitään kemiallisia myrkkyjä (pannat, nesteet), koska koiralleni tuli kamalia oireita ja pahkuroita niistä. Ainoa jota olen uskaltanut sen jälkeen käyttää on luonnontuote symppis, mutta sitä ei kyllä voi tehokkaaksi sanoa. Eli punkkitarkastus 3 x päivässä ja pihdeillä pois.
Serestoa on kehuttu kovasti, mutta ovatko nuo valeluliokset parempia?
En omista koiraa, koska alergiat estää. Moni kuitenkin ottaa punkki rokote,vai tabletti eläin lääkäri aseman kautta?Sanovat toimii heillä.Mieleläni kun kuitenkin tervehdin koiria,jos koira lähestyy itse minua ulkoiluttajan kanssa ja ulkoiluttaja sanoo: Saa silitää. Itse en lähesty ja en oma aloiteisesti ala silitä koiria.Siinä sitten saatanut omistaja sanoa:Otimme punkeja vastaan rokote,vai tabletti? En muista kumpi,puhuivat eläinlääkäri asema käynistä kuitenkin..
Niskaliuos on tehokas. Laitan keväällä ja alkukesällä, harvoin on punkkeja loppukesästä niin paljoa.
Seresto näyttää olevan aika huikean hintainen.. kissan omistajana samat ajatukset mielessä eli punkit..
Meillä kaksi koiraa ja täälläkin se lapaluiden väliin laitettava liuos on todettu parhaimmaksi. Yhtenä kesänä hain eläinlääkäriltä ne tabletit. Silloin kyllä turkin mukana matkusti muutama punkki sisälle.
Punkkipanta, ei. Haisi minustakin ihan kamalalle ja pienempi koiristamme alkoi oksennella.
Mulla on koiralleni Scruffs insect shield liivi. Liivi on hajuton ja myrkytön, kevyt ja helppo pukea, ainoa haittapuoli on julmetun ruma ulkonäkö. Koirallani on tosin lyhyt ja sileä turkki, johon ei kovin helposti punkkeja tartu muutenkaan, joten teho voi olla heikompi pidempiturkkisella koiralla.
Koira oli yliherkkä niskaliuoksille joten apu punkkeja vastaan löytyi juurin noista punkkipannoista. ja kantaa omaansa vielä aika polleana. Mutta eihän noista mikään 100% varma ole joten punkkitarkistus lenkin jälkeen aiheen aina kuitenkin.
Koira oli yliherkkä punkkipannalle ja ell kirjoitti 2 vuoden reseptin bravectolle joka sopi hyvin.
Punkkipannalle ääni! Ne niskalitkut on rasittavia ja tehohaihtuu huomaamatta.
RAID, koko purkillinen koiran suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Seresto näyttää olevan aika huikean hintainen.. kissan omistajana samat ajatukset mielessä eli punkit..
Jaa hinta 8 kuukaudelle, joka on pannan käyttöikä.
Meillä juuri Seresto käytössä joka kesä, ei punkkeja koirissa, eikä kanna niitä sisälle,eikä ole myrkyllinen kissalle, suositus tälle!
Ja koirat ui, saa olla kaulassa,tai voi ottaa siksi aikaa pois jos tahtoo
Serestosta olen itse tykännyt. Myös Bravecto-tabletit ovat toimineet hyvin, mutta viime vuodet on menty Seresto-pannalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaksi koiraa ja täälläkin se lapaluiden väliin laitettava liuos on todettu parhaimmaksi. Yhtenä kesänä hain eläinlääkäriltä ne tabletit. Silloin kyllä turkin mukana matkusti muutama punkki sisälle.
Punkkipanta, ei. Haisi minustakin ihan kamalalle ja pienempi koiristamme alkoi oksennella.
Punkkitabletin ideaan kuuluu se, että punkki ei kuole, vaan voi vaeltaa kyllä koiran turkissa, mutta kiinni ei tartu.
apteekista se kallein panta ja avot. hei hei punkit
Punkkipanta vie karvat kaulasta tai takuttaa, osa pitäisi myös poistaa jos koira ui.
Meillä ollut käytössä Bayvantic liuos isolla ja pienellä koiralla, toimii hyvin ja laitan uuden satsin kun punkkeja alkaa tulla. Asumme alueella jossa on paljon punkkeja. Tappaa punkit, mutta pitäisi myös karkoittaa kaikkia ötököitä. Meille ei ole tullut koirille sivuoireita.
Bravecto suun kautta tappaa punkit mutta ei karkoita.
Scalibor-punkkipanta toimi meillä aina hyvin. Yksi punkki saattoi kesän aikana tulla, ilman pantaa kymmeniä.