Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua Astra Ztaa, voinko ostaa jonkun muun?

Vierailija
10.04.2021 |

En halua tuota rokotetta. Pfizer kelpaisi. Ilmeisesti etukäteen ei ainakaan vanhuksille ole kerrottu minkä saa. Voiko rokotustilanteessa kieltäytyä, saako sakkoa tai seurauksia? Olen valmis kyllä maksamaan rokotteesta. Tiedän useamman nuoren riskiryhmään kuuluvan jolle tullut jälkiseurauksia rokotteesta mutta aikaa mennyt jo yli viikko ja näitä ei kuulemma raportoida rokotteesta johtuviksi.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa sama sivuoire.

Koronassa veritulppia mahdollisuus myös.

Vierailija
2/24 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerien mahdollinen sivuoire on myös veritulppa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nyt rokotusvuorossa, olet riskiryhmäläinen.

Teitä riskiryhmäläisiä tässä on nyt yli vuosi suojeltu ja varjeltu. On se nyt kumma, että nyt kun rokote olisi, et sitä voi ottaa. Me muut olemme kökkineet kotona, meidän nuorten koulunkäynti on kärsinyt, yrityksiä mennyt nurin, kaikki peruttu. Ja sitten sinä riskiryhmäläinen kehtaat vinkua, kun et saa jonkun tietyn valmistajan rokotetta. Häpeä.

Vierailija
4/24 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että mieheni 45v miespuolinen työkaveri ei syö e-pillereitä. Ap

Vierailija
5/24 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että mieheni 45v miespuolinen työkaveri ei syö e-pillereitä. Ap

No se nyt olikin vaan tarkoitettu osoittamaan kuinka pieni sen veritulpan mahdollisuus oikeasti on. Ei kirjaimelliseki ohjeeksi, vaikka saattaisikin tehdä työkaverille ihan hyvää mitä olen kuullut.

Vierailija
6/24 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitä riskiryhmäläisiä tässä on nyt yli vuosi suojeltu ja varjeltu. On se nyt kumma, että nyt kun rokote olisi, et sitä voi ottaa. Me muut olemme kökkineet kotona, meidän nuorten koulunkäynti on kärsinyt, yrityksiä mennyt nurin, kaikki peruttu. Ja sitten sinä riskiryhmäläinen kehtaat vinkua, kun et saa jonkun tietyn valmistajan rokotetta. Häpeä.

En ole riskiryhmässä enkä saamassa rokotetta lähiaikoina. Mulle kelpaa rokote vaikka lokakuussa tai joskus jouluna. Mietin vaan että saakohan sitä valita edes sitten joskus tai rahalla ostaa. Mielelläni odottelen kokemuksia rokotteiden (sivu)vaikutuksista. Itsekkin olen ollut etätöissä vuoden enkä käynyt missään harrastuksissa elokuvissa tai yhtään missään. Ap

Vierailija
7/24 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään itse rokotettavana ja rokotuspaikalla kyllä on ihan selkeästi tietoa siitä mitä rokotetta millekin ryhmälle jaetaan. Ohjeissa myös lukee ettei omaa rokotetta saa valita.

Vierailija
8/24 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tänään itse rokotettavana ja rokotuspaikalla kyllä on ihan selkeästi tietoa siitä mitä rokotetta millekin ryhmälle jaetaan. Ohjeissa myös lukee ettei omaa rokotetta saa valita.

Saa sen valita kun kieltäytyy sellaisesta jota ei halua. Ei sitä keneenkään väkisin piikitetä.

Vierailija
9/24 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen ensi viikolla rokotukseen ja saan Pfizerin ( ellei Astran ikärajaa lasketa sitä ennen). Ottaisin mieluummin Astran jos saisi valita. Menen kumminkin rokotukseen heti kun pääsen enkä jää odottamaan ikärajan alentamista.

Vierailija
10/24 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiovalta tietoisesti panttaa tietoa voiko myöhemmin saada jonkun muun rokotteen jos nyt jättää Astran ottamatta. Syykin on ymmärrettävä. Aika moni olisi valmis odottamaan vielä muutaman kuukauden jos silloin on luvassa tehokkaamman suojan tarjoava ja turvallisempi rokote. Olemmehan me kaikki odottaneet rokotetta jo yli vuoden, eikä pari kuukautta lisää tunnu missään.

Vierailija
11/24 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän rokotetta ole pakko edes ottaa. Sanoisin itse, että Astraa en ota ja jos ei muuta saa niin antaa sitten olla 👍

Vierailija
12/24 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjältä voi käydä ostamassa sputnikin, jos haluaa valita.

Vierailija
13/24 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa myöhemmin rokotuksen jos nyt jättää ottamatta. Eihän 90-vuotisillekaan sanota nyt sori, vuorosi meni ohi jo helmikuussa. Nyt on vaan tarjolla Astra, sillon oli Biontechiä. Katsotaan miten tämä menee, mutta jos yhtään on järkeä laittavat rokotteet kahteen eri jonoon. Muuten tulee rokotuskattavuus jäämään varsin heikoksi.

14/24 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa myöhemmin rokotuksen jos nyt jättää ottamatta. Eihän 90-vuotisillekaan sanota nyt sori, vuorosi meni ohi jo helmikuussa. Nyt on vaan tarjolla Astra, sillon oli Biontechiä. Katsotaan miten tämä menee, mutta jos yhtään on järkeä laittavat rokotteet kahteen eri jonoon. Muuten tulee rokotuskattavuus jäämään varsin heikoksi.

Minusta omalla rokotusvuorolla jos ei rokotetta ota niin silloin pitää ehdottomasti päätyä rokotejonon hännille. Eli tietenkin saa rokotteen, mutta vasta sitten kun kaikki halukkaat on saaneet mahdollisuuden piikille. Sitten katsotaan mitä on jäljellä.

Itse siis "jouduin" ottamaan AZ:n 48v riskiryhmäläisenä ja nyt jatkosta ei tietoa.

Vierailija
15/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmäläisiä on pikkulapsista vaareihin. Mielestäni syyllistät nyt sekä vähinntiedoin että myös asenteellisesti alle eläkeläisikäisiä riskiryhmäläisiä, jotka eivät ole yleisistä luuloista huolimatta millään työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
17/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajam kanssa samaa mieltä. Maksasin vaikka 100e rokote ku se ois se Pfizer.

Astraa en ota.

Vierailija
18/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ostaa.

Apteekista niitä saa.

Vierailija
19/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperiini voisi olla sulle, tai sitten tamponi nenään ettei virus pääse.

Vierailija
20/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ostaa, mutta ei ole pakko ottaa AZ:aa. Tämä kannattaa rokotehankkijoidenkin huomioida, sillä valinnanvapauden puuttuminen johtaa laumasuojan viivästymiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme