Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelu kodinkoneliikkeessä

Vierailija
10.04.2021 |

Auttakaa mammat! Tilasin monta viikkoa sitten pesukoneen, joka ei käynnistynyt ensimmäistäkään kertaa. Viikon soittelun (maksullinen asiakaspalvelunumero) sain asentajan viimein paikalle toteamaan, että asennus on tehty oikein ja että vika on koneessa. Edelleenkään en ole saanut koneelle apua. Kuulemma pitäisi itse soittaa merkin edustajalle!

Pyysin kaupan purkua. Minulle tuotu kodinkone pitäisi itse viedä liikkeeseen, mutta toimitus- ja asennuskuluja en saa takaisin. Kun kysyin, pyörälläkö koneen tuon, asiakaspalvelija sanoi, että vaikka niin! Eikö ostajalla ole mitään oikeusturvaa? Kyseessä on iso firma.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei myyjä vastaa tavaran kuljetuksista. 

Omalla kustannuksella ne ostetut tavarat on kauppaan vietävä takaisin, samoin kuin kaupasta kotiin.

Kun kyseessä on suuri kodinkone mielestäni KUN ON MYYTY VIALLINEN TUOTE kuuluu myyjän vastuulle noutaa se ja korvata uudella.

Mutta tämähän onkin vaan mun mielipide eikä näköjään mikään yleinen toimintamalli.

Vierailija
42/63 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on täysin auki. Asiakaspalvelijan alettua itkettää minua suljin puhelimen ja olen lähettänyt sähköpostia. Ap

Tuo jonka kanssa olet puhunut, ei ole itse mikään myyjä.

Hän asiakaspalvelussa toimiva "puhelinvastaaja",  ja käyttäytynyt tosi törkeästi ja on huonoa mainosta koko yritykselle.

Eikä noin suuria ostoksia kannattaisi netistä tilata, vaan itse kauppaan katselemaan ja sopimaan kaupoista.

Erityisesti Powerin kanssa on ollut monenlaisia ongelmia verkko-ostoksissa nimenomaan kodinkoneiden suhteen.

Kaupassa itse käydessä saa myös myyjän esittelyt eri koneista, malleista ja muista.  Näin olen ainakin itse saanut, ja kaikki ostokseni ovat olleet onnistuneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa tein kuten neuvottiin eli soitin valmistajalle, josta asia siirrettiin kodinkonehuoltoon, josta sain jonnekin parin viikon päähän ajan joka sopi itselleni. Sen huollon jälkeen kone toimi, mutta persiistä oli koko operaatio.

Vierailija
44/63 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavassa tilanteessa tein kuten neuvottiin eli soitin valmistajalle, josta asia siirrettiin kodinkonehuoltoon, josta sain jonnekin parin viikon päähän ajan joka sopi itselleni. Sen huollon jälkeen kone toimi, mutta persiistä oli koko operaatio.

Kodinkonehuoltaja tuli siis kotikäynnille, ei tarvinnut konetta minnekään kuljettaa.

Vierailija
45/63 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on, nykyään kun ostat niin varaudu että kaikki menee turhaaan.

Vierailija
46/63 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todellinen ongelma. Lain mukaan myyjä vastaa myymästä tuotteestaan yksiselitteisesti eikä takuusta saa syntyä kustannuksia asiakkaalle. Käytännössä takuu toimii jos se sopii myyjälle ja asiointi huoltoliikkeeseen kanssa on ulkoistettu asiakkaalle. Jos meinaa käyttää oikeuksiaan, niin jotkut liikkeet hieman uhkailemaan sävyyn antaa ymmärtää jos tuot meille toimitettavaksi huoltoon, niin sitten saattaa kestää... Kuluttajaviranomaiset on näiden suhteen varsin hampaattomia.

Jep, jep. Takuu on pelkkä valmistajan antama lisäturva, eikä sitä mikään laki määrittele. Jos tuotteessa on virhe, se määritellään virhevastuulaissa. Jos siellä on jo käynyt joku toteamassa tuotteen virheelliseksi, sano,että tuovat uuden, virheettömän tilalle. Palvelussakin on häikkää, jos,ei asennuksen jälkeen todeta laitteen toimivuutta.

Vierailija
47/63 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo törkeää!

Kerro nyt ihmeessä mikä.

Että kehotetaan tuomaan pesukone polkupyörällä.

Tuohan on vain myyjän ilkeilyä.

Ja omin toimin se pesukone sinne liikkeeseen toimitettava.

Täytyy maksaa se kuljetus sinne liikkeeseen, eihän se liike kuljeta yhtään mitään.

Vaan noilla suurilla liikkeillä on sopimus jonkun kanssa, joka tavarat kotiin kuljettaa.

Ja kotiinkuljetus maksetaan sitten erikseen oston yhteydessä.

Kaikkihan eivät kotiin kuljetusta tarvitse.  Joillakin on autoissaan peräkärryt,  tai he lainaavat tutuilta pakettiauton kuljetukseen.

Ennen vanhaan oli huonekaluliikkeillä pakettiautoja, joilla sai itse ilmaiseksi kuljettaa ostamansa huonekalut kotiin.

Takuusta ei saa syntyä asiakkaalle kustannuksia.

https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehe…

12. Takuukorjaus on ostajalle maksuton

Lain mukaan myyjän pitää korjata virhe niin, ettei siitä aiheudu ostajalle kustannuksia. Tämä koskee myös takuukorjauksia: takuunantaja vastaa kaikista tavaran korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan muun muassa tavaran korjattavaksi toimittamisesta ja palauttamisesta aiheutuneet kulut, käytetyt varaosat sekä korjaajan työ- ja matkakulut.

Ostaja voi itse tuoda korjattavaksi pienet ja helposti liikuteltavat tavarat, kuten kellot ja kamerat. Silloinkin hänelle pitää korvata matkakulut.

Vierailija
48/63 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo kaksi viikkoa kone käyttämättä... Lähetin s-postilla reklamaation, mutta eipä ole kuulunut mitään. Näinköhän mulle jäi risa kone ja rahat meni? Ap

Vierailija
49/63 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kellään muulla ole p askoja kokemuksia? Ap

Ei mulla muuta. Mutta kun joku tuossa sanaili, että koneen asennus paikalleen on niin helppoa ettei tee kenellekään heikkoa. No, kyllä vaan tekee... se vaateriin asettaminen... jopa sille ostoon sisältyvän kuljetus-asennuspalvelun tekijälle. Ei se kone missään tasapainoisessa asennossa ollut, kun ei kerran pyörän alla ole mitään korottavaa palaa laitettu ja lattia kallistuu koneeseen nähden sivusuuntaan... Ei onnistu ei. 

Konetta ei siis ollut asennettu oikein. Ja maksettu lisäpalvelu kyseessä.

Joku täällä on jo pariin otteeseen kertonut, että myyjä vastaa myymästään tuotteesta. Olihan tuote kuitenkin uusi, eikä joku käytetty/asiakapalautus- tai esittelykone?

Vierailija
50/63 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten asiakaspalvelija edes puhui minulle tuohon sävyyn, että tuo kone vaikka pyörällä! Olen aivan pöyristynyt! Ja jos minulle tuotiin rikkinäinen kone, miten ihmeessä minun pitäisi maksaa kuljetus ja asennus kaupan purun yhteydessä? Ap

Jos se kone on ihan merkkikone, niin voisit tehdä niin kuin se asentaja sanoi, eli ottaa vielä yhteyttä valmistajaan/maahantuojaan. Yhteystietoja löytyy varmaan netistä, jos ei kauppa niitä pysty antamaan. 

Olikohan se pesukonekorjauksen erikoismies sieltä myyjäliikkeestä? Ehkei. Senkin takia saattoi sanoa pahasti, eli vaikka pyörän tarakalla voit viedä. Ja toisaalta, jos ei ollut täysin tietoinen tilanteesta, niin saattoi puhua muutenkin mitä mieli... siis jos ja kun ei edusta muuta kuin sitä huoltoliikettä, vaan ei myyjää.

Jos myyjä kerran vastaa tuotteesta, niin totta kai myyjä voisi sitten itsekin olla yhteydessä sinne maahantuojaan tai valmistajaan.

Vierailija
51/63 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin lehti kauppiaalta mistä on saanut minun salaisen numeron. GIKANTISTA vastasi hän 4.v sitten ostin pakastimen ja kuljetuksen takia annoin numeron myy numeroita surutta. mikähän on ap,n kauppa ilmoita se porukka voi käydä tinkimässä ja vittuilemassa ajan kulukseen. tilaa vpk.n pojat toimittamaan kone takaisin vaarallisena palo ja vesi vahinko vaara. vihjaset paikallis lehdelle että 4 vpk, n miestä palauttaa vaarallista ongelma jätettä kuvaaja paikalle tuosta ilosta kannattaa vpk,n pojille korvata . on siinä selittämistä paikallisella pikku apinalla. luulempa että uusi tuodaan pikemmiten ja asennetaan korvauksetta voit saada vielä uuden pyörän  ettet julkaise palautus ja uuden tuonti videota

Vierailija
52/63 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei ole mitään ammattitaitoa myyjillä eikä oikeusturvaa asiakkailla.

Olin itse aikoinaan kodinkonemyymälässä töissä.

Asiakas oli kingi. Myyjä meni jopa hänelle kotiin opastamaan koneen käyttöä.

Nykyiset myyjät ovat vain rahan kerääjiä.

Onneksi olen pysynyt iästäni huolimatta ajan hermolla ja ei ole vielä myyjät pystyneen jallittamaan.

Joka työpaikassa on nykyään paljon opiskelijoita ja työttömiä, kaikki ei ole vakituisia työntekijöitä menit sitten minne vaan, vaikka sairaalaan.

Vierailija
53/63 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nyt kolmanteen työpaikkaan opettelemaan tässä 4 vuoden aikana. Työt on nykyään määräaikaisia. No, luultavasti ei tule helposti dementiaa.

Vierailija
54/63 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja työnantaja ei saa kertoa asiakkaille kuka on opiskelija, kuka työtön ja kuka vakituinen. Työnantajalla on vaitiolovelvollisuus.

Vierailija
55/63 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

takuu todistus puhelimeen. kyllä alkaa pashaa tulemaan tauluun ja luuriin. ei enään ikinä

Vierailija
56/63 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, minä olin työttömänä sairaalassa työmarkkinatuella toimistotöissä osastolla. Sain sairaanhoitajan työvaatteet, olen koulutukseltani Tradenomi.

En tiedä luuliko ihmiset minua sairaanhoitajaksi.

Vierailija
57/63 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa vastata työpaikalla puhelimeen, kun olet työtön etkä tiedä asioista.

Vierailija
58/63 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka on työpaikalla vakituisesti töissä osaa vastata asiakkaiden kysymyksiin. Me työttömät joudutaan koko ajan vaihtamaan työpaikkaa eikä osata heti vastata. Keski-ikäisenä ei jaksaisi enää koko ajan opetella, vaikka Tradenomin ammattikorkeakoulu tutkinto aika hyvä onkin.

Ja yhtälailla vastataan puhelimeen työpaikalla jne.

Vierailija
59/63 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän itsetunnosta tulee huono, kun aina laitetaan uuteen työpaikkaan opettelemaan ja aina olet se, joka ei osaa. Miksei voida laittaa samaan työpaikkaan?

Vierailija
60/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka oli lähettänyt viestiketjun Gigantin ylemmälle tasolle, mihin lähetit? Nyt jo kolme viikkoa ilman pesukonetta, eikä Higantti tee mitään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän