Asiakaspalvelu kodinkoneliikkeessä
Auttakaa mammat! Tilasin monta viikkoa sitten pesukoneen, joka ei käynnistynyt ensimmäistäkään kertaa. Viikon soittelun (maksullinen asiakaspalvelunumero) sain asentajan viimein paikalle toteamaan, että asennus on tehty oikein ja että vika on koneessa. Edelleenkään en ole saanut koneelle apua. Kuulemma pitäisi itse soittaa merkin edustajalle!
Pyysin kaupan purkua. Minulle tuotu kodinkone pitäisi itse viedä liikkeeseen, mutta toimitus- ja asennuskuluja en saa takaisin. Kun kysyin, pyörälläkö koneen tuon, asiakaspalvelija sanoi, että vaikka niin! Eikö ostajalla ole mitään oikeusturvaa? Kyseessä on iso firma.
Kommentit (63)
Mikset vaan soita valmistajalle ja tilaa huoltoa? Monien laitteiden kohdalla (esim. tietokoneet, puhelimet) takuuhuollon hoitaa valmistaja tai valtuutettu huoltoliike ja sillon asiakkaan täytyy ottaa yhteyttä valmistajaan (vaikka tietokone ois ostettu esim. Elisalta tai DNAlta). Laitteet voi usein ellei aina lähettää/postittaa velotuksetta ja monilla huoltoliikkeillä/merkeillä on ilmanen noutopalvelu.
Itekkin oon saanu varsinki isompien laitteiden osalta ohjeistuksen ottaa yhteyttä valmistajaan, jonka kautta huolto tapahtuu.
Varmasti säkin saat huollon ja noudon ihan velotuksetta valmistajalta.
Kaupanpurku tapauksessa myyjällä ei kai oo velvollisuutta hakea konetta vaan asiakkaan täytyy itse hoitaa palautus ja koska asennus on erillinen palvelu ei sen maksua palauteta tai sen osalta ei voi ”purkaa” kauppaa.
Myyjällä on vastuu korjata viallinen asia/palvelu, eli tässä tapauksessa ohjeistivat sinua olemaan valmistajaan yhteydessä, jonka kautta takuuhuolto tapahtuu ja vika korjataan.
En oikein ymmärrä miks vetää pultteja pyörä-kommentista, jos itse sanoit ääneen että ”pyörälläkö se pitäisi tuoda?”, mitä tohon voi tai mitä olisi pitänyt vastata? :D Voithan sä viedä sen koneen vaikka pulkalla perille jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaan soita valmistajalle ja tilaa huoltoa? Monien laitteiden kohdalla (esim. tietokoneet, puhelimet) takuuhuollon hoitaa valmistaja tai valtuutettu huoltoliike ja sillon asiakkaan täytyy ottaa yhteyttä valmistajaan (vaikka tietokone ois ostettu esim. Elisalta tai DNAlta). Laitteet voi usein ellei aina lähettää/postittaa velotuksetta ja monilla huoltoliikkeillä/merkeillä on ilmanen noutopalvelu.
Itekkin oon saanu varsinki isompien laitteiden osalta ohjeistuksen ottaa yhteyttä valmistajaan, jonka kautta huolto tapahtuu.
Varmasti säkin saat huollon ja noudon ihan velotuksetta valmistajalta.
Kaupanpurku tapauksessa myyjällä ei kai oo velvollisuutta hakea konetta vaan asiakkaan täytyy itse hoitaa palautus ja koska asennus on erillinen palvelu ei sen maksua palauteta tai sen osalta ei voi ”purkaa” kauppaa.
Myyjällä on vastuu korjata viallinen asia/palvelu, eli tässä tapauksessa ohjeistivat sinua olemaan valmistajaan yhteydessä, jonka kautta takuuhuolto tapahtuu ja vika korjataan.
En oikein ymmärrä miks vetää pultteja pyörä-kommentista, jos itse sanoit ääneen että ”pyörälläkö se pitäisi tuoda?”, mitä tohon voi tai mitä olisi pitänyt vastata? :D Voithan sä viedä sen koneen vaikka pulkalla perille jos haluat.
Olin tulossa kirjoittamaan juuri nämä asiat, kiitos siis tästä. Ja ap. ensi kerralla kiukuttelun sijaan teet niinkuin sua ohjeistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on täysin auki. Asiakaspalvelijan alettua itkettää minua suljin puhelimen ja olen lähettänyt sähköpostia. Ap
Siis voi hyvää päivää, oletko sä 16?
Vierailija kirjoitti:
Myyjä on vastuussa myymästään tuotteesta. Soita myymälään ja jos ei auta, yhteys kuluttajaneuvontaan + myyjäliikkeen nimi someen niin laajasti kuin mahdollista.
No ei ole, kun valmistaja. Luuletko sä, että raklamaatiot ja huollot kuuluu myyjäliikkeelle?
On ollut törkeää toimintaa myyjältä. Nykyään on unohtunut, että asiakas on aina oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
On ollut törkeää toimintaa myyjältä. Nykyään on unohtunut, että asiakas on aina oikeassa.
Mikä tässä nyt oli törkeää? Ja tuo asiakas on aina oikeassa-sonta on saanutkin unohtua. Asiakas kun on harvoin oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo törkeää!
Kerro nyt ihmeessä mikä.
Sinua on ohjeistettu ja sinulle on selitetty asiat. Nyt vaan toimimaan annettujen ohjeiden mukaan. Miten muuten tämä nyt olisi pitänyt hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Asiakasta pitää kunnioittaa.
Ja nytkö niin ei tehty? Mitä itse olisit vastannut ap.n kiukkuamalla heitettyyn kysymykseen? Tuo on ainut oikea tapa vastata. Jos olisi lähtenyt heittämään asiasta läppää tai provosoitunut, olisi toiminut väärin.
Ap varmaan keksi koko jutun? Mulle kun tuotiin kotiinkuljetettuna pesukone jonka kyljessä oli lommo niin otin asiakaspalveluun yhteyttä ja lähetin valokuvan, kysyivät että haluanko vaihtaa koneen vai hinnan alennuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä on vastuussa myymästään tuotteesta. Soita myymälään ja jos ei auta, yhteys kuluttajaneuvontaan + myyjäliikkeen nimi someen niin laajasti kuin mahdollista.
No ei ole, kun valmistaja. Luuletko sä, että raklamaatiot ja huollot kuuluu myyjäliikkeelle?
Tämä on mielestäni täysin omituista. Jos ostan takin ja huomaan himassa että siinä on repeämä, vien sen takaisin kauppaan vaihtoon, en ala soittelemaan valmistajalle Kiinaan. Kun kyseessä on iso laite kuten pesukone, tulisi mielestäni myyjän noutaa se ja tuoda tilalle uusi toimiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakasta pitää kunnioittaa.
Ja nytkö niin ei tehty? Mitä itse olisit vastannut ap.n kiukkuamalla heitettyyn kysymykseen? Tuo on ainut oikea tapa vastata. Jos olisi lähtenyt heittämään asiasta läppää tai provosoitunut, olisi toiminut väärin.
Kyllä että sanotaan "joo voit tosiaan tuoda sen takas vaikka fillarilla" on täysin epökunnioittavaa ja tolloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo törkeää!
Kerro nyt ihmeessä mikä.
Että kehotetaan tuomaan pesukone polkupyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo törkeää!
Kerro nyt ihmeessä mikä.
Tuohan on vain myyjän ilkeilyä.
Ja omin toimin se pesukone sinne liikkeeseen toimitettava.
Täytyy maksaa se kuljetus sinne liikkeeseen, eihän se liike kuljeta yhtään mitään.
Vaan noilla suurilla liikkeillä on sopimus jonkun kanssa, joka tavarat kotiin kuljettaa.
Ja kotiinkuljetus maksetaan sitten erikseen oston yhteydessä.
Kaikkihan eivät kotiin kuljetusta tarvitse. Joillakin on autoissaan peräkärryt, tai he lainaavat tutuilta pakettiauton kuljetukseen.
Ennen vanhaan oli huonekaluliikkeillä pakettiautoja, joilla sai itse ilmaiseksi kuljettaa ostamansa huonekalut kotiin.
Ei myyjä vastaa tavaran kuljetuksista.
Omalla kustannuksella ne ostetut tavarat on kauppaan vietävä takaisin, samoin kuin kaupasta kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo törkeää!
Kerro nyt ihmeessä mikä.
Tuohan on vain myyjän ilkeilyä.
Ja omin toimin se pesukone sinne liikkeeseen toimitettava.
Täytyy maksaa se kuljetus sinne liikkeeseen, eihän se liike kuljeta yhtään mitään.
Vaan noilla suurilla liikkeillä on sopimus jonkun kanssa, joka tavarat kotiin kuljettaa.
Ja kotiinkuljetus maksetaan sitten erikseen oston yhteydessä.
Kaikkihan eivät kotiin kuljetusta tarvitse. Joillakin on autoissaan peräkärryt, tai he lainaavat tutuilta pakettiauton kuljetukseen.
Ennen vanhaan oli huonekaluliikkeillä pakettiautoja, joilla sai itse ilmaiseksi kuljettaa ostamansa huonekalut kotiin.
"Vain myyjän ilkeilyä." Sehän nimenomaan on apn pointti, kohtelu on epäkunnioittavaa ja ilkeilevää! Aivan älytöntä tällanen "asiakaspalvelu"!
Tilanne on täysin auki. Asiakaspalvelijan alettua itkettää minua suljin puhelimen ja olen lähettänyt sähköpostia. Ap